|
| quote: | Originally posted by Proximus
Jag har flera favoritspelserier som jag följer mycket.
Nostalgi känslor för mig är när jag tänker på när jag var 10 år och spelade C&C (1994) multiplayer på modem mot folk från USA eller kom till 9 jävla banan med GDI och inte kom längre, och hur jag satt och lyssnade på C&C soundtracket av Frank Klepacki vilket ägde allt. Köpte alla C&C spelen (förutom Red Alert Aftermath) tills Red Alert 2, sen kom EA Pacific och Westwood la ner, vilket fått mig att bli mindre hetare på C&C. Westwood är nog det bästa spelföretaget genom tiderna, med Blizzard och id Software hack i häl.
Max Payne spelen är underbara, de är bäst och finnarna har nog gjort de två bästa spelen på 3 år med de. Underbar historia och vilket jävla spelkänsla, man riktigt njuter av att spela.
LucasArts Jedi Knight serie började 97 tror jag, och då hade polaren det spelet, gissa om man köpte och spelade ihjäl sig. När Raven tog över så gjorde de spelet bättre och förra spelet var riktigt riktigt bra, fast det senaste är lite mer Piggy Bank projekt, men jag gillar den ändå.
GTA spelen är ju utan tvekan bland det bästa som gjorts, nostalgi känslor över gta1 när man körde multiplayer och samma med gta2, gta3 och de gjorde något unikt vilket fått mig att älska spelserien mer. Grymt bra spel, alla versionerna.
Det enda jag spelar just nu är Call of Duty och Simpsons Hit & Run, Fifa2004 kan hända då och då.
Annars äger jag en GC också och där kör jag resident evil spelen och pissar ner mina byxor samtidig. its spoookyyyyy |
håller inte med om westwood. jag tycker såhär: när första C&C kom var det rena revulutionen skit kul jag har ett antal speltimmar på nacken, speciel nätverk 50 mannar med mina poolare sen kommer red alert som jag köpte och det var skit kul fast... det var ändå inte lika kul osm första men låt gå, efter red alert köpte jag inga fler och tur det för de blev rå kassa, samma grafik och samma spel sätt, inget nytt bara skit. allt från dune 2000 till c&C tiberian sun.. jag vart jävligt besviken på tiberian sun, dålig spel balans och ful grafik. generals var ju fattigt, bar bygga bygga fort som fan och mata enheter och fattig grafik.. snälla rangers ser ju inte ut sådär och bazokan kom igen.
nä jag tycker att de 3 bästa strategi spelen som någonsin gjort är Starcraft, warcraft 3 och C&C 1. varför? jo C&C 1 för att det var nyskapande och i stortsett samma sak med blizzards spel fast på annan nivå, visst westwood tog warcraft 1 till en helt ny nivå liksom men jag skulle nog ändå överväga blizzard som bästa spelföretag och ID som bästa "ingengörer" de gör bra spelmotorer men inga bra spel så att säga enligt mig. I warcraft 3 och starcraft är lagen VERKLIGEN annorlunda och inte bara andra färger eller grafk liksom. det blev det tråkiga med westwoods spel, same shit in every game fast med andra gubbar, först är det en soldier och nästa gång en mini gunner men de gör typ samma skada och samma liv och allt. :P
shit vad jag skrev då, orkade nån läsa allt det där?