Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Review: Timewarp 31-03-2007
  Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
basvh
Bert says: Hatseflats!

Registered: Oct 2000
Review: Timewarp 31-03-2007

Zo maar ff een ouderwetsch party review:

Afgelopen weekend was het dan tijd voor iets waar ik al weken naar toe keek: Timewarp. Met een blik vol goede minimal/techno dj's die zouden spelen en de vele goede verhalen van duitsefeesten stapte ik de partybus in die ons naar duitsland zou brengen. Tijdens de 6 uurige busreis een beetje geslapen (laatste tijd veel gewerkt en nog brak van een mtv feescht), gekletst, biertjes gedronken en busbingo gespeeld. Uiteindelijk rond half 1 stonden we voor de maimarkt halle. Sommige zullen nu denken: dat is laat! maar het feest zou tot 14h in de middag duren dus er was nog genoeg partyuurtjes te gaan.

Ok ik sta dus voor de ingang, me spulletjes uit me zakken halend maar nee in duitsland doen ze niet aan foullering. Ok dan. Dan maar op weg naar hal 1.....Druk........... dan maar door naar hal 2..... ook druk..... Uiteindelijk geworsteld door een haag van duitse ellebogen naar een goede dansplek. Wat opvoel was dat er weinig van decor of licht hing maar wat een geluid: Hard maar niet te hard, en ook nog eens loep zuiver zodat alle bassen, bleeps en kicks goed tot zijn recht komen. Fuck decor en licht--> dik geluidssysteem is zoooo veel beter!!!

De dj die op dat moment aan het draaien was DJ Hell. Lekker opbouwend, maar toch stond iedereen al lekker te dansen en gingen de handjes veelvuldig omhoog. Het werd ook steeds drukker want wie begon om 2h: Keizer Sven!!!!! en oh my god wat een set zette hij neer. Dikke rollende bassen, vette klicks, dan weer heel melodieus, dan weer trancey, dan weer funky en hier en daar hitje zonder de lijn van de set uit het oog te verliezen. Dat hij in Duitsland ook echt een publieks lieveling is, is ook te merken. Het was bomvol en iedereen werd echt gek bij elke nieuwe plaat of effect. Kijk zo kan het dus ook, hier in nederland mag je blij zijn met 3-4 keer de handjes omhoog en dat iedereen staat te springen. Nee in duitsland is dat gewoon heel de avond.

Rond 5en kregen we honger, en wilde we even snel wat te eten gaan halen. Dan zie je toch het verschil met nederlandse feesten. Qua logistieke organisatie zijn wij toch de beste, over het algemeen loopt alles goed door en heb je geen probleem om naar de wc te gaan of even wat te eten. Nee op Timewarp dan: Door de grote drukte en slechte plaatsing van barren, capaciteit van toiletten en eetgelegenheden duurde het drink bestellen/zeiken/eten gewoon te lang.

Maar goed ik stond dus in de rij om wat te eten en het duurde en duurde. Na 35 min maar snel weer teruggelopen naar sven om het laatste half uurtje meetepakken. EN WAT VOOR HALF UURTJE. Een paar lekkere trancey platen en 2 eigen tracks: Mind games + Mitternachtstraum die hij live nog even meezong. Hilarisch. Gedurende de hele set nam Sven een aantal keer Mic ter hande om wat dingen te zeggen zoals: JAAAAAAAAAAAAA, of het grommen als een tijger. Wat door het publiek dan weer werd ontvangen door een groot gejuig en geschreeuw. Wat ook wel mooi was tijdens de set was een act met gebruik van dansers voor een wit scherm met hun sillhoietten (hoe schrijf je dat ook al weer?) in combinatie met licht en visuals!

Jammer genoeg na 4 uur draaien hield sven het voor gezien en was het tijd voor Rother. Voor mij was het nu ook tijd om ff te chillen en te eten. De chill out was ook erg minima(a)l, geen oerwoud geluiden, lekkere bankjes of geuren of de duitse ambient daan. Nee wat tapijt op een houten vlonder en wat houten bankjes. Ach ja tijd om te dansen, Loco Dice time!!! Vette set!!! Vol gas, tegen het einde bouwde het wat af en daar had ik niet echt zin in dus werd Mr Plastikman oftewel Richie Hawtin bezocht. Hele dikke minimal maar na een uurtje werd het iets teveel gebliep dat goed voor me was.Het liep trouwens al dik tegen 8ten en nog steeds stond elke dansvloer proppievol en werd elke track nog met een groot gejuig ontvangen. Gekkenhuis! En er ontbrak een echte lijn in zijn set. Hierna weer even gechilled en rondgewandels naar de andere zalen om uiteindelijk bij Mr Villalosbol te komen.

Villalosbol was wel goed maar die act die erna kwam was veel dikker: Extrawelt. Kan moeilijk omschrijven wat voor sound het nu echt was maar het was een uur knallen. Rond het middag uur waren ze klaar, de laatste 2u (van 12h tor 14h ) was het tijd voor James Holden.

Zijn set was heerlijk melodieus maar toch erg dansbaar en uptempo. Ondertussen begon buiten het zonnetje heerlijk te schijnen, het was heerlijk buiten chillen met een biertje in me hand, op de achtergrond de lekkere sounds van Holden en beetje naar mensen kijken die het spoor echt volledig kwijt waren (De Tony Montana & M&M fabriek hebben goede zaken gedaan op timewarp).

Laatste halfuur, driekwartier weer naar binnengegaan bij Holden die meesterlijk afsluit. Iedereen ging nog zo pannetje los en wat een heerlijke muziek. Als het aan Holden lag zou hij nog uren kunnen doordraaien maar om 14h moest de muziek toch echt uit.

Teruggelopen naar de busparkeer plek waar veel hollandse en belgische bussen stonden. 1bus had wat grote speakers bij en aggregaat dus op de parkeerplek werd nog een uurtje een afterparty gehouden. Uiteindelijk begon de terugreis naar ons Holland.

Conclusie:
Muzikaal gezien vond ik dit feest subliem, door de dikke (en niet overstuurde) soundsystems komt de minimal/techno goed over. Heerlijk gewoon. Het publiek ,bestaande uit duitsers maar ook veel Nederlanders, Italianen, Belgen en wat Ieren, ging echt los. Bij elke plaat gaan de handjes automatisch omhoog en klinkt er een gejoel en geschreeuw. Zo vet.....

Minpunten lagen op logistiek gebied. Dit moet en kan gewoon veel beter. Zeker aangezien het feit dat Timewarp al jaren bestaat. Als laatste moet ik ook zeggen dat ondanks dat die duisters wel heel los gaan zijn ze wel beetje aggresief en is het in de loop paden een geduw en getrek. Maar als je eenmaal een goed plaatsje op de dansvloer had dan was het op muzikaal en handjesomhoog vlak gewoon smullen geblazen en daar doen we het immers voor!!!!

Old Post Apr-02-2007 19:09  Netherlands
Click Here to See the Profile for basvh Click here to Send basvh a Private Message Visit basvh's homepage! Add basvh to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
magrec
Kleinenberg addict

Registered: Mar 2001

Cool report bas, en idd een goed geluidssysteem (en dan ook echt goed) heeft zoveel meerwaarde dan een mooi decor/licht

Ik hoop extrawelt op één van de festivals in NL te zien dit jaar.

Kans is groot met een border community stage @ extrema.

Old Post Apr-02-2007 19:15  Christmas Island
Click Here to See the Profile for magrec Click here to Send magrec a Private Message Add magrec to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
basvh

Ook nog iets wat me opviel. Ik heb ruim 12 uur op dat feest gestaan een geen 2 dezelfde platen gehoord! Alleen maar onbekende, kwalitatief goede platen!

Old Post Apr-02-2007 19:33  Netherlands
Click Here to See the Profile for basvh Click here to Send basvh a Private Message Visit basvh's homepage! Add basvh to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Ultravibe!
Choose freedom

Registered: Mar 2003

Gvd, vet verslag!

Zou hier zelf ook eens naar toe moeten gaan qua heldenmuziek, echter trek ik die tijden gewoon niet lijkt me!

Waarschijnlijk ga ik naar Blauersee van de zomer. Hopelijk staat Extrawelt op de BC stage van Extrema.

Old Post Apr-02-2007 19:56  Netherlands
Click Here to See the Profile for Ultravibe! Click here to Send Ultravibe! a Private Message Add Ultravibe! to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
basvh

quote:
Originally posted by Ultravibe!

Zou hier zelf ook eens naar toe moeten gaan qua heldenmuziek, echter trek ik die tijden gewoon niet lijkt me!

tijden vallen best mee. Ik was niet eens zo uitgeslapen voordat ik met de trip begon. Op tijd even je rust pakken, goed eten en drinken is belanngrijk!

Old Post Apr-02-2007 20:12  Netherlands
Ultravibe!
Choose freedom

Registered: Mar 2003

quote:
Originally posted by basvh
tijden vallen best mee. Ik was niet eens zo uitgeslapen voordat ik met de trip begon. Op tijd even je rust pakken, goed eten en drinken is belanngrijk!

Ja, oke. Opzich ben je op een festival ook het klokje rond aan het feesten en zak je dan nog even door in de stad. Maar na een nacht feesten ben ik altijd wel redelijk verrot om 8.00 's ochtends.

Old Post Apr-02-2007 20:22  Netherlands
Click Here to See the Profile for Ultravibe! Click here to Send Ultravibe! a Private Message Add Ultravibe! to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Creamfields23
Bunga Bunga alliance

Registered: Sep 2001

Ja inderdaad weer leuk om wat leesvoer over bevindingen van feesten te lezen.

quote:
Een border community stage @ extrema.

Leuk nieuws

Old Post Apr-02-2007 21:43  Netherlands
Click Here to See the Profile for Creamfields23 Click here to Send Creamfields23 a Private Message Add Creamfields23 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ambs
Girl Le Disko

Registered: Jul 2003

quote:
Originally posted by magrec
border community stage @ extrema.

*kwijl* woonde ik nog maar in nederland

Old Post Apr-03-2007 01:12  Netherlands Antilles
Click Here to See the Profile for ambs Click here to Send ambs a Private Message Add ambs to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
BaRTeZ
Unknown Artist

Registered: Oct 2002

Een ouderwetse Partyreport, super

Leuk stuk, stoer feest

Old Post Apr-03-2007 06:49  Netherlands
Click Here to See the Profile for BaRTeZ Click here to Send BaRTeZ a Private Message Add BaRTeZ to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
basd
progression

Registered: Jul 2002

d&b session 20090519
My take on... (various mixes planned, updated when I can be arsed)

Old Post Apr-03-2007 07:33  Netherlands
Click Here to See the Profile for basd Click here to Send basd a Private Message Add basd to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Frenkieee
mighty real

Registered: Sep 2005

Klinkt verrekte goed!

Old Post Apr-03-2007 09:27  Netherlands
Click Here to See the Profile for Frenkieee Click here to Send Frenkieee a Private Message Add Frenkieee to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Review: Timewarp 31-03-2007
Post New Thread    Post A Reply

Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackPhat Electro Track ID Needed! [2007] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackClassified Project - "Starlight Chaser" (Original Mix) [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 09:01.

Forum Rules: