Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > tranceemotion
  Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
theoden
Senior tranceaddict

Registered: Mar 2002
tranceemotion

tranceemotion

wat is het nou wat jou precies gek maakt van trance wat andere stylen niet hebben. ik weet dat dit een beetje een lastige vraag is, maar het is een leuk onderwerp.

als ik bijvoorbeeld een track of een mix hoor die mij heel erg aanspreekt, begin ik automatisch altijd te lachen, en krijg ik een soort warmte golf gevoel van binnen en ik krijg een gevoel van rust.

volgens mij is het gewoon echt de sfeer die trance bezit.
ik weet al wat je gaat zeggen....... dat alle house wel sfeer heeft...
maar niets heeft dat effect wat trance heeft geloof ik (met uitzonderingen achterwege).

Old Post Apr-18-2002 10:11  Netherlands
Click Here to See the Profile for theoden Click here to Send theoden a Private Message Add theoden to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
New Wave
We are all a number......

Registered: Mar 2001

Noukijk, dat heb ik dus gewoon met techno.
Als er een bepaalde techno gedraait word dan begin ik ook te lachen en krijg ik een warm (BEUK) gevoel.

Het is niet de trance die sfeer bezit, het is de emotie van een idividueel die bij iedereen anders is, en die bij verschillende stylen kunnen optreden.

Kijk bij Hardstyle krijgt M5 een dikke tokus in zijn broek....ennuh Henkie bij de Back Street Gays.......... ennuh ik bij techno
Ieder zijn eigen emoties

Old Post Apr-18-2002 10:33  Netherlands
Click Here to See the Profile for New Wave Click here to Send New Wave a Private Message Add New Wave to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
theoden
Senior tranceaddict

Registered: Mar 2002

is ook waar wat je zegt...

ik heb zelf toch het idee dat trance wat meer 'ogen dicht, handen in de lucht' muziek is.
de ene keer kan je er urenlang vet op dansen en de andere zweef je gewoon de hele avond....

Old Post Apr-18-2002 10:44  Netherlands
Click Here to See the Profile for theoden Click here to Send theoden a Private Message Add theoden to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Donna
Elitist

Registered: Dec 2000

Ligt er ook helemaal aan hoe je op dat mom of periode in je vel zit.
Ik weet dat trance me door diepe dalen kan slepen,en als ik vet goed imme vel zit dan geeft t me onwijs veel energie of juist rust als ik stressie ben,t doet vanalles,t laat je lachen en ook janken,je kunt t gevoel krijgen zin te hebben om t te delen met iemand of juist heel ego in je eentje lekker spacen,trance doet onbeschrijfelijk veel dingen voor moi,maar ik ben dan ook onbeschrijfelijk veel dingen,ik ben een moeilijk meukend typje dat veel te diep gaat,maar ach,soms ook weer niet
Greetz

Ps,ik vind dit een boeiende thread,good id

Old Post Apr-18-2002 10:52  Netherlands
Click Here to See the Profile for Donna Click here to Send Donna a Private Message Visit Donna's homepage! Add Donna to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
total woot
WooT

Registered: Apr 2002
jap

Snap helemaal wat jullie bedoelen, bij mij zit er echter nog wel een decilelgrens aan vast..
(als ik q-style draai terwijl mijn versterker nog niet eens op een kwart staat doet het me weinig).
sommige nummers zijn gewoon gemaakt om HARD te draaien.
Als ik hem dan open draai krijg is spontaan een euforisch gevoel en ontzettende zin om te beuken (ja New Wave, You're not alone!)
kkan het niet anders omschrijven, soms heb ik ook weleens een nummer dat eigenlijk helemaal niet in mijn straatje past (voor zover ik een straatje heb) zo kan ik bijvoorbeeld al jaren volledig wegspace op James Holden-Horizons (vooral dat zweefstukje) ik word gewoon spontaan de meest happy persoon op de wereld als ik dat hoor!!!!!

grtz
WooT

Old Post Apr-18-2002 11:40  Netherlands
Click Here to See the Profile for total woot Click here to Send total woot a Private Message Add total woot to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Henkie_henk
Almighty Trance Addict

Registered: Jan 2001

quote:
Originally posted by New Wave
Kijk bij Hardstyle krijgt M5 een dikke tokus in zijn broek....ennuh Henkie bij de Back Street Gays.......... ennuh ik bij techno
Ieder zijn eigen emoties

en natuurlijk bij D:\kra\Aida_-_The_Broadway_Hit_Musical

k denk wel dat bijna iedreen die hier zit dat euforische gevoel krijgt (zweve/beuken/whatever)..

*bam bam bam* <-w00t

-
-
http://www.rustzachtpim.tk/
-
-
Rust Zacht Pim

Old Post Apr-18-2002 18:51 
Click Here to See the Profile for Henkie_henk Click here to Send Henkie_henk a Private Message Visit Henkie_henk's homepage! Add Henkie_henk to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
tijs08
a.k.a Dj Teagle

Registered: Feb 2001

quote:
Originally posted by Henkie_henk

k denk wel dat bijna iedreen die hier zit dat euforische gevoel krijgt (zweve/beuken/whatever)..

ja dit geld ook voor mij ja... zou niet echt goed zijn als je die emotie niet voelt... want dat is volgens mij toch de hoofd reden dat trance zo aanslaat

vandaag weer: Frank T.R.A.X - Nebuchan (Organ Mix)

KEIHARD AAN (voordeeltje vrijstaand huis) en jezus wat had ik een kippevel... van het topje van mijn neus tot in het topje van mijn grote teen!!
Dat vind ik ook het lekkere aan de meeste breaks van trance.. helemaal op gaan in......!

Old Post Apr-18-2002 19:38  Netherlands
Click Here to See the Profile for tijs08 Click here to Send tijs08 a Private Message Add tijs08 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
TranceFool
Rollin´ Rhythms

quote:
Originally posted by tijs08

vandaag weer: Frank T.R.A.X - Nebuchan (Organ Mix)

KEIHARD AAN (voordeeltje vrijstaand huis) en jezus wat had ik een kippevel... van het topje van mijn neus tot in het topje van mijn grote teen!!
Dat vind ik ook het lekkere aan de meeste breaks van trance.. helemaal op gaan in......!

IDD HELEMAAL......dit nummer is echt supervet......ook een beetje vernieuwend niet de standaard trance zeg maar.....erg origineel en vet nummer vinnik ook

Old Post Apr-18-2002 19:49  Netherlands
Click Here to See the Profile for TranceFool Click here to Send TranceFool a Private Message Add TranceFool to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Blik
The Almighty Blik

quote:
Originally posted by TranceFool

IDD HELEMAAL......dit nummer is echt supervet......ook een beetje vernieuwend niet de standaard trance zeg maar.....erg origineel en vet nummer vinnik ook

ff over dat nummer, original mix en ORGAN Mix is volgens mij hetzelfde, alleen is original mix korter, klopt dit?

Mijn gevoel bij Trance is eigenlijk al beschreven door jullie allemaal

Old Post Apr-18-2002 20:01 
Click Here to See the Profile for Blik Click here to Send Blik a Private Message Visit Blik's homepage! Add Blik to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Menno
Supreme tranceaddict

Registered: Mar 2001

quote:
Originally posted by Blik

ff over dat nummer, original mix en ORGAN Mix is volgens mij hetzelfde, alleen is original mix korter, klopt dit?

Mijn gevoel bij Trance is eigenlijk al beschreven door jullie allemaal

Hmm, ik heb die nummers net ff zitten luisteren en ik hoor idd niet echt een verschil

En mijn gevoel voor trance is ook al beschreven door Donna en Tijs08.

Old Post Apr-19-2002 13:09  Netherlands
Click Here to See the Profile for Menno Click here to Send Menno a Private Message Add Menno to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
TranceFool
Rollin´ Rhythms

hehe nou er zit zeker wel een groot verschil in hor

Organ mix duurt 8:19
Original mix 7:02

Old Post Apr-19-2002 13:33  Netherlands
Click Here to See the Profile for TranceFool Click here to Send TranceFool a Private Message Add TranceFool to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
DjRV
DaleCooperAddict

Registered: May 2001

Sja wat doet trance met me....

Een goed trance nummer kan me 1000 km boven de grond tillen,daar laten zweven,naar beneden laten vallen tot 5 meter van de grond en dan weer in een vogelvlucht omhoog..
Trance is een ophoping van gevoelens en emoties,maar dat kunnen sommige progressive tracks ook bij me doen.
Tis moeilijk om de grenzen van trance te beschrijven,omdat deze grenzen niet bestaan.Als je het maar goed,vet,mooi,beukend whatever vind,trance is voor iedereen een andere definitie imo.
Wat Donna al eerder hier zei,het kan me emoties heel sterk versterken...Voel ik me down,word ik onwijs verdrietig van sommige tracks,voel ik me top,krijg ik het I Own The World gevoel..

Maar zoals al eerder gezegt,trance is voor iedereen anders...meer een state of mind dus.

[b] Club DejaVU - Almere - 8 February 2014[/i]

Old Post Apr-19-2002 13:53 
Click Here to See the Profile for DjRV Click here to Send DjRV a Private Message Visit DjRV's homepage! Add DjRV to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > tranceemotion
Post New Thread    Post A Reply

Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackCan u guys pleaze help me [2004] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackDownload - "Millenium 2000" [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 13:30.

Forum Rules: