Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Elva gripna efter rejvfest
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
reveal
always in the mix



Registered: May 2001
Location: Sweden
Elva gripna efter rejvfest

Elva personer i 20-25-årsåldern greps misstänkta för narkotikabrott på en rejvfest i Kulturhuset i Jönköping under natten till söndagen. Tre av dem, två män och en kvinna, anhölls misstänkta för innehav av bland annat ecstasytabletter. De kommer från Linköping och Malmö. Polisen specialbevakade festen med nio poliser från Jönköping och Kalmar.

från aftonbladets hemsida


___________________
man with no sig

Old Post Apr-14-2002 17:36 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ExOn
Still around



Registered: Jan 2002
Location:

Gött!! Dom har fan inte där att göra! Det är dessa personer som ger trance och ravekulturen ett dåligt rykte! Och dom idioterna som var bänga! Vad fan sysslar dom med!? Räcker inte musik och alkohol!


___________________

One of the few ones left

Old Post Apr-14-2002 17:44  Sweden
Click Here to See the Profile for ExOn Click here to Send ExOn a Private Message Add ExOn to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Virus
yes



Registered: Oct 2001
Location: Stockholm

quote:
Originally posted by Dj_ExOn
Vad fan sysslar dom med!? Räcker inte musik och alkohol!


Det tycker jag inte är din eller min sak att avgöra. Och att kalla det "Gött" att folk blir gripna...

/Idiot.

Old Post Apr-14-2002 17:48  Sweden
Click Here to See the Profile for Virus Click here to Send Virus a Private Message Add Virus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
x-dream
Kurai is my slave!



Registered: Nov 2000
Location: Sweden

quote:
Originally posted by King of Clubs


Det tycker jag inte är din eller min sak att avgöra. Och att kalla det "Gött" att folk blir gripna...

/Idiot.


Håller med dig där Kungen......Vill folk göra det så är det upp till dom....Vart dom än gör det....

Old Post Apr-14-2002 17:57  Sweden
Click Here to See the Profile for x-dream Click here to Send x-dream a Private Message Add x-dream to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ExOn
Still around



Registered: Jan 2002
Location:

Jo men varför blir dom gripna? (Vill inte låta som en moral tant)
Jo för det är ju för fan olagligt det dom gör! Det är dom som ger snuten skäl att stänga ner allt fler fester.
Och jag vet att det är upp till dom att göra vad dom vill.. men det kan dom göra någon annanstans enligt min mening.
Det är dom som är idioter i det här fallet, inte jag.


___________________

One of the few ones left

Old Post Apr-14-2002 18:01  Sweden
Click Here to See the Profile for ExOn Click here to Send ExOn a Private Message Add ExOn to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar



Registered: Nov 2000
Location: Hiding from Chuck Norris

Japp.....gå på underground fester i så fall där ingen bryr sig. iofs inte lagligt att ha en sån men dom är juh redan förbjudna så man sabbar juh inget. Om man går på en stor fest på t.ex en klubb osm ofta har fest då är det ganska taskigt om man åker dit så att klubben stängs ned.....


___________________

Old Post Apr-14-2002 18:23 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jre
Supreme tranceaddict



Registered: Nov 2000
Location: Jonkoping

Hej!!!

Oj vad mycke civil snutar det "smög" omkring där inne.

Träffade en jeddra massa fina damer , det var bara att stoppa
in proppsen och njuta av musiken...Jag är ingen Techno fantast
men efter några låtar så är man med på noterna även där

"Några" Carlsberg Hof räcker för mig!

// Jre

Old Post Apr-14-2002 18:39  Sweden
Click Here to See the Profile for Jre Click here to Send Jre a Private Message Add Jre to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Virus
yes



Registered: Oct 2001
Location: Stockholm

quote:
Originally posted by Dj_ExOn
Jo men varför blir dom gripna? (Vill inte låta som en moral tant)
Jo för det är ju för fan olagligt det dom gör! Det är dom som ger snuten skäl att stänga ner allt fler fester.
Och jag vet att det är upp till dom att göra vad dom vill.. men det kan dom göra någon annanstans enligt min mening.
Det är dom som är idioter i det här fallet, inte jag.


Problemet är inte att folk knarkar utan det svenska samhällets syn på folk som knarkar. Det är olagligt, men fel? Nej inte enligt min mening. Jag ska själv kunna bestämma över min egen kropp och därför ta valet att bruka droger. Problemet är att man bryr sej alldeles för mycket om sina medborgare. E påverkade människor (som ett uttjatat exempel) förstör inte en fest, polistillslag gör det. Man kan inte legalisera alla droger, men man gör fel i att driva ett krig mot drogerna, med RK, Noll Vision och allt vad det innebär...

Är du villig att överlåta ditt omdömme till Staten och Sveriges Rikes Lag, så skulle jag kalla dej idiot. Allt som är lagligt är inte okej och tvärtom. Jag är nyfiken på hur du definierar termen "idiot" som i:
quote:
Det är dom som är idioter i det här fallet, inte jag.

Old Post Apr-14-2002 18:44  Sweden
Click Here to See the Profile for Virus Click here to Send Virus a Private Message Add Virus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired



Registered: Dec 2001
Location: Stockholm & in my mind

om det vore så väl att drogerna som nån tar bara påverkar den personen så skulle jag också tycka det var ok med droger...

dock finns det ett stort problem med drogerna, i de flesta fallen påverkar det inte bara den personen utan även de runtomkring

somliga personer blir t.ex. våldsamma och kan få totalknäppar å bli farliga för alla runtomkring dem


men problemet ligger ändå inte i de som tar drogerna utan i media som förstorar upp det så oerhört när det gäller droger och elektronoisk musik å fester som spelar den musiken. Hade detta varit en hip-hop fest eller nån annan fest så hade det inte alls blivit lika stort, jag tror inte ens det hade kommit med på aftonbladets hemsida.

oftast förekommer det lika mycket droger (om inte mer i vissa fall) inom rocken, reggae (stavning, jag vet ) å andra stilar

det är väl antagligen så att just trancekulturen är extra utsatt för att den är så ny och oftast är mer extrem (läs: väldigt mycket annorlundare) än de andra stilarna


___________________
quote:
Originally posted by davedresden
i suggest getting the gabriel & dresden prog-a-minute. in 3 easy steps you too could change the face of dance music.

batteries not included.

- dave

Old Post Apr-14-2002 23:44  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
WhiteRussian
Hooked on smack



Registered: Oct 2001
Location: Stockholm

quote:
Originally posted by Vizay
om det vore så väl att drogerna som nån tar bara påverkar den personen så skulle jag också tycka det var ok med droger...

dock finns det ett stort problem med drogerna, i de flesta fallen påverkar det inte bara den personen utan även de runtomkring

somliga personer blir t.ex. våldsamma och kan få totalknäppar å bli farliga för alla runtomkring dem


Men grabben, att man blir våldsam är mest propaganda, vi snackar kanske 0,01% som snedtänder på "partyknark". Alkohol är IGEN mycket värre.

Och att droger "påverkar" personer runt omkring har juh inte, i det här fallet, med knarket att göra utan att göra med att det är olagligt.

Ställ dig frågan, vad är mest realistiskt en helt drogfri rave-fest, vilket förutsätter ett samhälle där INGEN knarkar. Eller en där de som väljer att knarka vet vad de tar, vet vilka effekter det får osv.


___________________
Top Tunes:
Deepsky - Talk Like a Stranger (Skylark Dub)
Electric Tease - Tear It Up (Richard K's Ripped Remix)
Jose Zamora & C.Nemmo - Lochness (Dub Mix)
---
DanceSafe

Old Post Apr-15-2002 07:02  Europe
Click Here to See the Profile for WhiteRussian Click here to Send WhiteRussian a Private Message Add WhiteRussian to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
fruktsoppa
Supreme tranceaddict



Registered: Aug 2001
Location: Stockholm Sweden

softish...
det är juh lite ravekulturen att knapra piller på rave...


___________________
Signature Suspended as it was deemed offensive.

Old Post Apr-15-2002 14:33  Sweden
Click Here to See the Profile for fruktsoppa Click here to Send fruktsoppa a Private Message Visit fruktsoppa's homepage! Add fruktsoppa to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict



Registered: Aug 2001
Location: Hammervillageheights

quote:
Originally posted by Dj_ExOn
Gött!! Dom har fan inte där att göra! Det är dessa personer som ger trance och ravekulturen ett dåligt rykte! Och dom idioterna som var bänga! Vad fan sysslar dom med!? Räcker inte musik och alkohol!


Ledsen, men jag måste instämma. Tycker oxå det är gott när de åker fast. Lika gott som när Muhlegg torskar i en dopingkontroll eller när någon kör rattonykter. Det vet att de tar en risk och jag tycker man kan glädjas åt att de som bryter mot reglerna åker dit. Det är minst lika stor risk att man blir våldsbenägen av knark som alkohol. Egentligen borde båda förbjudas bara av den anledningen, sen finns det en drös anledningar till varför sådana här substanser borde förbjudas men det känns som jag predikat om detta förr.


___________________
I never had any friends later on like those I had when I was twelve. Jesus, does anyone?

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Old Post Apr-15-2002 16:38  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Elva gripna efter rejvfest
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackmale vocal mid 2005 [2006] [2]

Click here to listen to the sample!Pause playbackDuderstadt - "Muhanjala" (Sean Tyas remix) [2007]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 20:11.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!