Elva personer i 20-25-årsåldern greps misstänkta för narkotikabrott på en rejvfest i Kulturhuset i Jönköping under natten till söndagen. Tre av dem, två män och en kvinna, anhölls misstänkta för innehav av bland annat ecstasytabletter. De kommer från Linköping och Malmö. Polisen specialbevakade festen med nio poliser från Jönköping och Kalmar.
Gött!! Dom har fan inte där att göra! Det är dessa personer som ger trance och ravekulturen ett dåligt rykte! Och dom idioterna som var bänga! Vad fan sysslar dom med!? Räcker inte musik och alkohol!
___________________
One of the few ones left
Apr-14-2002 17:44
Virus
yes
Registered: Oct 2001
Location: Stockholm
quote:
Originally posted by Dj_ExOn
Vad fan sysslar dom med!? Räcker inte musik och alkohol!
Det tycker jag inte är din eller min sak att avgöra. Och att kalla det "Gött" att folk blir gripna...
/Idiot.
Apr-14-2002 17:48
x-dream
Kurai is my slave!
Registered: Nov 2000
Location: Sweden
quote:
Originally posted by King of Clubs
Det tycker jag inte är din eller min sak att avgöra. Och att kalla det "Gött" att folk blir gripna...
/Idiot.
Håller med dig där Kungen......Vill folk göra det så är det upp till dom....Vart dom än gör det....
Apr-14-2002 17:57
ExOn
Still around
Registered: Jan 2002
Location:
Jo men varför blir dom gripna? (Vill inte låta som en moral tant)
Jo för det är ju för fan olagligt det dom gör! Det är dom som ger snuten skäl att stänga ner allt fler fester.
Och jag vet att det är upp till dom att göra vad dom vill.. men det kan dom göra någon annanstans enligt min mening.
Det är dom som är idioter i det här fallet, inte jag.
___________________
One of the few ones left
Apr-14-2002 18:01
mindshooter
Neverchanging avatar
Registered: Nov 2000
Location: Hiding from Chuck Norris
Japp.....gå på underground fester i så fall där ingen bryr sig. iofs inte lagligt att ha en sån men dom är juh redan förbjudna så man sabbar juh inget. Om man går på en stor fest på t.ex en klubb osm ofta har fest då är det ganska taskigt om man åker dit så att klubben stängs ned.....
___________________
Apr-14-2002 18:23
Jre
Supreme tranceaddict
Registered: Nov 2000
Location: Jonkoping
Hej!!!
Oj vad mycke civil snutar det "smög" omkring där inne.
Träffade en jeddra massa fina damer , det var bara att stoppa
in proppsen och njuta av musiken...Jag är ingen Techno fantast
men efter några låtar så är man med på noterna även där
"Några" Carlsberg Hof räcker för mig!
// Jre
Apr-14-2002 18:39
Virus
yes
Registered: Oct 2001
Location: Stockholm
quote:
Originally posted by Dj_ExOn
Jo men varför blir dom gripna? (Vill inte låta som en moral tant)
Jo för det är ju för fan olagligt det dom gör! Det är dom som ger snuten skäl att stänga ner allt fler fester.
Och jag vet att det är upp till dom att göra vad dom vill.. men det kan dom göra någon annanstans enligt min mening.
Det är dom som är idioter i det här fallet, inte jag.
Problemet är inte att folk knarkar utan det svenska samhällets syn på folk som knarkar. Det är olagligt, men fel? Nej inte enligt min mening. Jag ska själv kunna bestämma över min egen kropp och därför ta valet att bruka droger. Problemet är att man bryr sej alldeles för mycket om sina medborgare. E påverkade människor (som ett uttjatat exempel) förstör inte en fest, polistillslag gör det. Man kan inte legalisera alla droger, men man gör fel i att driva ett krig mot drogerna, med RK, Noll Vision och allt vad det innebär...
Är du villig att överlåta ditt omdömme till Staten och Sveriges Rikes Lag, så skulle jag kalla dej idiot. Allt som är lagligt är inte okej och tvärtom. Jag är nyfiken på hur du definierar termen "idiot" som i:
quote:
Det är dom som är idioter i det här fallet, inte jag.
Apr-14-2002 18:44
Vizay
immiNspired
Registered: Dec 2001
Location: Stockholm & in my mind
om det vore så väl att drogerna som nån tar bara påverkar den personen så skulle jag också tycka det var ok med droger...
dock finns det ett stort problem med drogerna, i de flesta fallen påverkar det inte bara den personen utan även de runtomkring
somliga personer blir t.ex. våldsamma och kan få totalknäppar å bli farliga för alla runtomkring dem
men problemet ligger ändå inte i de som tar drogerna utan i media som förstorar upp det så oerhört när det gäller droger och elektronoisk musik å fester som spelar den musiken. Hade detta varit en hip-hop fest eller nån annan fest så hade det inte alls blivit lika stort, jag tror inte ens det hade kommit med på aftonbladets hemsida.
oftast förekommer det lika mycket droger (om inte mer i vissa fall) inom rocken, reggae (stavning, jag vet ) å andra stilar
det är väl antagligen så att just trancekulturen är extra utsatt för att den är så ny och oftast är mer extrem (läs: väldigt mycket annorlundare) än de andra stilarna
___________________
quote:
Originally posted by davedresden
i suggest getting the gabriel & dresden prog-a-minute. in 3 easy steps you too could change the face of dance music.
batteries not included.
- dave
Apr-14-2002 23:44
WhiteRussian
Hooked on smack
Registered: Oct 2001
Location: Stockholm
quote:
Originally posted by Vizay
om det vore så väl att drogerna som nån tar bara påverkar den personen så skulle jag också tycka det var ok med droger...
dock finns det ett stort problem med drogerna, i de flesta fallen påverkar det inte bara den personen utan även de runtomkring
somliga personer blir t.ex. våldsamma och kan få totalknäppar å bli farliga för alla runtomkring dem
Men grabben, att man blir våldsam är mest propaganda, vi snackar kanske 0,01% som snedtänder på "partyknark". Alkohol är IGEN mycket värre.
Och att droger "påverkar" personer runt omkring har juh inte, i det här fallet, med knarket att göra utan att göra med att det är olagligt.
Ställ dig frågan, vad är mest realistiskt en helt drogfri rave-fest, vilket förutsätter ett samhälle där INGEN knarkar. Eller en där de som väljer att knarka vet vad de tar, vet vilka effekter det får osv.
___________________
Top Tunes:
Deepsky - Talk Like a Stranger (Skylark Dub)
Electric Tease - Tear It Up (Richard K's Ripped Remix)
Jose Zamora & C.Nemmo - Lochness (Dub Mix)
--- DanceSafe
Apr-15-2002 07:02
fruktsoppa
Supreme tranceaddict
Registered: Aug 2001
Location: Stockholm Sweden
softish...
det är juh lite ravekulturen att knapra piller på rave...
___________________
Signature Suspended as it was deemed offensive.
Apr-15-2002 14:33
Aendy
Lifeaddict
Registered: Aug 2001
Location: Hammervillageheights
quote:
Originally posted by Dj_ExOn
Gött!! Dom har fan inte där att göra! Det är dessa personer som ger trance och ravekulturen ett dåligt rykte! Och dom idioterna som var bänga! Vad fan sysslar dom med!? Räcker inte musik och alkohol!
Ledsen, men jag måste instämma. Tycker oxå det är gott när de åker fast. Lika gott som när Muhlegg torskar i en dopingkontroll eller när någon kör rattonykter. Det vet att de tar en risk och jag tycker man kan glädjas åt att de som bryter mot reglerna åker dit. Det är minst lika stor risk att man blir våldsbenägen av knark som alkohol. Egentligen borde båda förbjudas bara av den anledningen, sen finns det en drös anledningar till varför sådana här substanser borde förbjudas men det känns som jag predikat om detta förr.
___________________
I never had any friends later on like those I had when I was twelve. Jesus, does anyone?
You and me, me and you, we�re the only ones in our song?