Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Sweta Fototävling 2006!
Pages (4): [1] 2 3 4 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Glorie
Goodbye for now

Registered: Apr 2002
Be Cool! Sweta Fototävling 2006!

Ok, det har fallit på min lott att starta den här tråden efter samröre med Fernando.

Vi har spikat 7 kategorier för sommarens upplaga.
Dessa är:

• Fest
  • Sommar
  • Djur/natur
  • Mobilbild
  • Roligt
  • Abstrakt/mönster
  • Kärlek

Nytt för i år är också att du får manipulera/retuschera valfri bild, men detta är inget tvång. Obs att det bara gäller EN bild.

Allmänna regler
# Bilderna ska vara inskickade senast söndag den 27 augusti
klockan 18.00 (Bidragen skickas till en adress som kommer upp senare - håll utkik).
# Alla bilder ska skickas i upplösningen 640*480 (detta för att göra
det mer rättvist för folk med sämre kameror).
# Bilden måste vara tagen av personen som skickar in den.
# Alla bilder måste vara tagna under juni, juli eller aug 2006.

I årets upplaga utlovas dessutom ett pris, som i dagsläget är hemligt!

Slutligen får vi passa på att önska alla lycka till.
Hälsningar från tävlingsgeneralerna

Tom Cloud - Told You So

Last edited by Glorie on Jun-21-2006 at 23:34

Old Post Jun-21-2006 22:20  Sweden
Click Here to See the Profile for Glorie Click here to Send Glorie a Private Message Add Glorie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jofawe
Official Manb00bs of TA

Registered: Jan 2002

Är det inte bättre med 800x600?
640x480 är ju så litet att man knappt ser :|

Annars ser det bra ut!
Jag har redan fixat två bilder.. hihi

Old Post Jun-22-2006 06:20  Sweden
Click Here to See the Profile for jofawe Click here to Send jofawe a Private Message Visit jofawe's homepage! Add jofawe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

quote:
Originally posted by jofawe
Är det inte bättre med 800x600?

Annars ser det bra ut!
Jag har redan fixat två bilder.. hihi

Ja det tycker jag låter bättre, alla kameror och nästan tom. alla mobil-kameror klarar det formatet + de flesta har mycket högre upplösning på sina skärmar.

+1

Old Post Jun-22-2006 14:46  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Glorie
Goodbye for now

quote:
Originally posted by jofawe

hah

eftersom jag är så medgörlig så skulle väl det kanske gå att ordna

På tal om snabbstart & engagemang i tävlingen: själv har jag 5 väldigt preliminära bilder (som iofs inte är helt bra, men ändå). Eftersom jag inte har nån kameramobil har jag pratat med en som har det och ska få låna dennes mobil. Dessutom planerar jag åka tåg 60 mil, för att ta min roliga bild (gick ju bra i den kategorin förra året). Vad gör man inte för SFT? Tycker det är dags att peta ner Laszlo från täppan det här året asså, även om det kan vara svårt.

Tom Cloud - Told You So

Old Post Jun-22-2006 17:09  Sweden
Click Here to See the Profile for Glorie Click here to Send Glorie a Private Message Add Glorie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA

quote:
Originally posted by Glorie
Tycker det är dags att peta ner Laszlo från täppan det här året asså, även om det kan vara svårt.

Nehe då, gäller bara att tänka utanför ramarna och försöka fånga motiven på lite annorlunda sätt, så ska ni nog se att det inte är omöjligt

www.laszlo.se

Old Post Jun-22-2006 18:35 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
DjAviander
Simply Addicted

Registered: Sep 2003

Fixat många bilder nu (:

Sig shmig, who reads these stupid things anyway?

Old Post Jul-07-2006 12:05  Sweden
Click Here to See the Profile for DjAviander Click here to Send DjAviander a Private Message Add DjAviander to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Glorie
Goodbye for now

det går sämre än väntat för mig. 1.har iofs skaffat en ny kameratelefon till mig själv nu men tänker inte köpa en kabel för tävlingens skull. Sen den ja skulle låna kameramobil av har inte heller nån kabel, så nu får jag väl fråga runt lite. 2. De två kategorierna jag trodde jag hade klara för 2 veckor sen, känns inte lika självklara nu.

Tom Cloud - Told You So

Old Post Jul-08-2006 17:37  Sweden
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

quote:
Originally posted by Glorie
Dessutom planerar jag åka tåg 60 mil, för att ta min roliga bild

Snacka om att gå in för tävlingen

Vad kör ni med för kameror? Hade varit lite intressant att veta

Old Post Jul-10-2006 19:50 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jofawe
Official Manb00bs of TA

Registered: Jan 2002

Jag kör på med min Canon Powershot S3 IS ... tills jag får råd till nått bättre.

Kan säga att jag har hittils åkt 120+ mil för att ta mina bilder (totalt alltså )

Old Post Jul-10-2006 20:56  Sweden
Click Here to See the Profile for jofawe Click here to Send jofawe a Private Message Visit jofawe's homepage! Add jofawe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA

Kör med min trogna Canon 300D som haft i lite över två år nu...ännu inte tagit någon bild, men Loveparade hägrar runt hörnet, så där kommer väl mitt bidrag till festfotot att tas iaf - om det inte är så att det regnar och jag inte kan ha med kameran

www.laszlo.se

Old Post Jul-10-2006 22:06 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
anuga
Cuesheet Biatch

Registered: Jul 2004

Tror jag har tagit mitt Djur Foto

Kan man vissa bilder innan man skickar in dem???

Vissar två andra i bildserien Kör med Canon EOS350D.

Vad sa ankan innan hon gick över vägen?

http://anuga.se/ / http://mixcloud.com/anuga / http://trackli.st/

Last edited by anuga on Jul-27-2006 at 00:14

Old Post Jul-26-2006 23:32  Sweden
Click Here to See the Profile for anuga Click here to Send anuga a Private Message Visit anuga's homepage! Add anuga to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

quote:
Originally posted by anuga
Tror jag har tagit mitt Djur Foto

Kan man vissa bilder innan man skickar in dem???

Vissar två andra i bildserien Kör med Canon EOS350D.

Vad sa ankan innan hon gick över vägen?

Det går väl men vi brukar ju försöka att se till att alla bidrag är anonyma så man inte påverkas av att man just vet vem det är.
Är nån extra poppis eller nåt annat så blir det kanske omedveten röstning på han.
Typ... ja du förstår

Old Post Jul-27-2006 10:03  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Sweta Fototävling 2006!
Post New Thread    Post A Reply

Pages (4): [1] 2 3 4 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackReally hard old school tune, SICK! [2003] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackVascotia - Calibro (Sonicvibe Remix) [2006]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 06:23.

Forum Rules: