Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > hjälp!
  Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
nils
château flight

Registered: Sep 2001
hjälp!

ska hålla ett föredrag om DJ:ing. kommer troligtvis ha tillfälle att spinna lite trance för att visa hur det går till [att mixa då] o jag behöver lite hjälp:

vad tror ni är extra viktigt att ta med i föredraget [förutom om skivspelarna, mixern]? och vilken låt tror ni funkar på "otrance frälsta"?

tack!

Old Post Apr-17-2002 14:50  Sweden
Click Here to See the Profile for nils Click here to Send nils a Private Message Visit nils's homepage! Add nils to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Beamish
Supreme tranceaddict

Registered: Nov 2001

det mesta med lyrics brukar ju funka då...

Delerium - Silence airscape rmx exempelvis

Old Post Apr-17-2002 15:03  Sweden
Click Here to See the Profile for Beamish Click here to Send Beamish a Private Message Add Beamish to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Virus
yes

Registered: Oct 2001
Re: hjälp!

quote:
Originally posted by Trancefella
och vilken låt tror ni funkar på "otrance frälsta"?

Delerium - Silence (Tiesto Mix) brukar funka bäst för mej när man vill få folk att uppskatta trance....

Old Post Apr-17-2002 15:07  Sweden
Click Here to See the Profile for Virus Click here to Send Virus a Private Message Add Virus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
P4z!
see you in another life

Registered: Jun 2001

Jag tycker du ska berätta lite om historien om hur dj'ing kom till, vem/vilka som kom på idén och vart/hur det utvecklades till vad det är idag! Berätta om kända dj's, hur scratchningen kom till (tänker på öl reklamen på tv:n hehe), Kända dj's som scratchar bra (t.ex. Mixmaster Mike m.fl.)
Det är iaf saker som jag skulle vilja veta

Hoppas det hjälpte, lycka till!

//DJ_A

Old Post Apr-17-2002 15:39  Sweden
Click Here to See the Profile for P4z! Click here to Send P4z! a Private Message Visit P4z!'s homepage! Add P4z! to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

Registered: Nov 2000

Jag har varit på ett kort DJ seminarie en gång och där fick jag lyssna på nån DJ från P3 osv osv....dom pratade om allt möjligt men en grej som han sa som är viktigt...kanske du kan ta med:

Många verkar inte förstå det men en DJs främsta jobb är att underhålla. Hur han/hon gör det är hans eget val. Det spelar ingen roll om man mixar via dator, cd, vinyl you name it. Så länge publiken gillar det så har du lyckats som DJ. Du ska alltid köra din grej men ändå vara öppen för nya saker.

Detta har jag läst också:

"Know your music" som betyder att DJing inte handlar om att stå och se cool ut med vinylspelarna inför publik. Känn din musik. Känn till dom låtar du spelar. Spela för att du gillar musiken inte för något annat.

Detta är juh lite du kan ha med ifall du inte redan har det

Old Post Apr-17-2002 15:43 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

Jag har en gammal oanvänd t-shirt från DJ SM -95 du kan få låna.... nä men...
Tycker du fått bra tipps här... dra till picth så kan du köpa eller så tankar du hem nåt på nätet från nån DJ tävling.. bara för att visa teknikerna då. En video jag har på CD är när Dave Clark spelar, ingen musik för att frälsa ovana men han e grymt skicklig. När han trixar så tror man det är en del av låten... inge Dj Jean här inte !!

Lycka till

Old Post Apr-17-2002 16:00  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
RebeL9
The Digital Blonde addict

Registered: Nov 2001

ett tips: skall du mixa trance så för guds skull scratcha INTE!
det finns inget som förstör en bra trancelåt mer än när djn scratchar den. DJ Jean brukar scratcha i sina sets och det låter så groteskt äckligt. Har hört honom förstöra alltför många bra låtar på det viset.
HÅLL TRANCEN SCRATCHFRI!

Old Post Apr-17-2002 17:31  Afghanistan
Click Here to See the Profile for RebeL9 Click here to Send RebeL9 a Private Message Visit RebeL9's homepage! Add RebeL9 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
nils
château flight

tack för alla ideér o förslag. jag har redan börjat spåna nya saker att säga, tack vare er då såklart.

tror ni att det vore vettigt att säga ngt om trance [eftersom ja lirar det] eller skulle det tråka ut dom tror ni?

skulle Nu Nrg - Dreamland funka? asså när man visar hur beatmatchin' går till eller nåt?

Steve, har du Clark videon på FTP:n? vore grymt o få se han..

Old Post Apr-17-2002 17:34  Sweden
Click Here to See the Profile for nils Click here to Send nils a Private Message Visit nils's homepage! Add nils to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

quote:
Originally posted by Trancefella
tack för alla ideér o förslag. jag har redan börjat spåna nya saker att säga, tack vare er då såklart.

tror ni att det vore vettigt att säga ngt om trance [eftersom ja lirar det] eller skulle det tråka ut dom tror ni?

skulle Nu Nrg - Dreamland funka? asså när man visar hur beatmatchin' går till eller nåt?

Steve, har du Clark videon på FTP:n? vore grymt o få se han..
Jag slänger upp den och PMar dig ett konto ...

Old Post Apr-17-2002 20:32  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
fruktsoppa
Supreme tranceaddict

Registered: Aug 2001

ladda ner nåt med QBert eller skratch-Piklz.. dom är riktiga DJs de

Old Post Apr-17-2002 20:58  Sweden
Click Here to See the Profile for fruktsoppa Click here to Send fruktsoppa a Private Message Visit fruktsoppa's homepage! Add fruktsoppa to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jre
Supreme tranceaddict

Registered: Nov 2000

En FET backspinn vid övergången mellan spår 1 och 2
är ju inte alls fel..

Du skulle ju visa några klipp i slutet
ifrån TE tex så de förstår vilken "GUD" en dj kan vara

/ Jre

Old Post Apr-18-2002 06:41  Sweden
Click Here to See the Profile for Jre Click here to Send Jre a Private Message Add Jre to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
nils
château flight

yttligare tack!

problemet är nog bara att jag troligtvis inte kommer att ha en tv eller något för att visa detta med...
bilder kanske?

Old Post Apr-19-2002 14:54  Sweden

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > hjälp!
Post New Thread    Post A Reply

Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackPaul van Dyk Tune ,please id!!! [2004] [3]

Click here to listen to the sample!Pause playbackFreemasons - Rain Down Love (feat. Siedah Garrett) [2006]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 05:01.

Forum Rules: