Jajamensan!
Här är den, tråden för oss som tröttnat på det gamla å vill förändra våra hem lite grann!
Jag har på G min lite mer eller mindre omfattande renovering av min lägenhet, med början av köket.
Kommer posta fortlöpande bilder här
Nån mer som har nått på G då?
Last edited by jofawe on Jan-08-2006 at 21:15
Jan-08-2006 21:06
reveal
always in the mix
Registered: May 2001
Gött, ser fram emot lite tips Har nyligen flyttat, och min nya lägenhet är inte direkt färdigfixad
Jan-08-2006 21:22
Laszlo
The weekend has landed
Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA
När jag får tillbaka min tredje skivspelare och min effektprocessor så blir jag tvungen att spika ihop något hokuspokus för att kunna få plats med all utrustning. En förlängning av bordet duger tyvärr inte eftersom jag då blockerar min garderob, så det får bli någon ställning för CD-spelarna och effektprocessorn som får vara ovanför mixerbordet och skivspelarna...
jag måste nog flytta... mitt rum är så jäävla trångt.. finns nästan inte inte plats för alla mina grejer, som ökar alltid med tiden.. själva lägenheten är inte riktigt schysst heller... det läcker t.om vatten in (Y)
Jan-08-2006 23:16
Pjox
Lost tranceaddict
Registered: Jun 2003
Usch va ni tvungna att starta en sån här tråd?
Det är ju så skoj att göra om saker
Tyvärr så har jag inte direckt något att göra om nu. Eller i alla fall inte några ideer.
Ne jag skulle behöva en alldeles egen lägenhet att göra saker med
Jan-08-2006 23:36
mr_fisken
dancin
Registered: Oct 2003
Mitt rum är ganska nyligen omgjortt med en fondvägg och en ny garderob m.m. Tänker snart börja bygga en bokhylla+nattduksbord som går i samma träslag som resten av möblerna.
quote:
Originally posted by Laszlo
När jag får tillbaka min tredje skivspelare och min effektprocessor så blir jag tvungen att spika ihop något hokuspokus för att kunna få plats med all utrustning. En förlängning av bordet duger tyvärr inte eftersom jag då blockerar min garderob, så det får bli någon ställning för CD-spelarna och effektprocessorn som får vara ovanför mixerbordet och skivspelarna...
Ett tips du kan använda dig av är att köpa en tv-hylla från ikea som jag tror kostar under 100kr. Dom lär funka för dina cd-spelare om du inte har en bjässa till cd-spelare. Att köpa en sån likadana custom made för tex cdj800/1000 kostar fan flera tusen har jag sett
Kan bli nice o ha det ovanför vinylspelarna.
Jan-09-2006 13:59
Laszlo
The weekend has landed
Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA
quote:
Originally posted by mr_fisken
Ett tips du kan använda dig av är att köpa en tv-hylla från ikea som jag tror kostar under 100kr. Dom lär funka för dina cd-spelare om du inte har en bjässa till cd-spelare. Att köpa en sån likadana custom made för tex cdj800/1000 kostar fan flera tusen har jag sett
Ja, precis...de är ju svindyra...Vill helst ha en lutande hylla dock, annars kan det bli lite obekvämt att ratta cd-spelarna och effektprocessorn då de kommer sitta en bit upp...men det borde inte vara speciellt svårt att hitta...
ett litet tips som kanske verkar värdelöst nu men vänta tills nu provat =)
ehm.. när ni ska flytta in i en ny lägenhet.. en vecka innan.. (om det finns möjlighet och det inte redan är gjort nyligen) ta och tapetsera om.. kanske slipa/lägga om golvet.. saker som är _MYCKET_ bökiga efter att man flyttat in
lägenheten blir _mycket_ fräshare och hjärtat mår bättre =)
edit
man kanske inte får göra såhär? =) (= .. ingen aning.. men tyckte den passar in under tråden..och nån kanske har missat
Originally posted by Laszlo
Ja, precis...de är ju svindyra...Vill helst ha en lutande hylla dock, annars kan det bli lite obekvämt att ratta cd-spelarna och effektprocessorn då de kommer sitta en bit upp...men det borde inte vara speciellt svårt att hitta...
det är lutning på dom jag menar som man bestämmer själv men du kan säkert hitta flera liknande alternativ
Jan-09-2006 16:00
jofawe
Official Manb00bs of TA
Registered: Jan 2002
Jag har tänkt ha en randig fondvägg på samma sida som köksinredningen med diskbänken är.
Tänk er väggen jämte inredningen:
Från golv till bänkskiva, mörkgrått
Jag har tänkt ha en glasskiva som stänkskydd istället för kakel/mosaik, och i samma höjd som den, tänkte jag ha då från den mörkgråa en lite ljusare grå, upp till underkant överskåp..
Sen resten av väggen, då även över överskåpen, i en ljus grå färg.
Iochmed att glaskivan kommer ge en grönaktig lyster på den vita färgen bakom, så tror jag det kommer bli en läcker kontrast..
Alltså, ni anar inte hur jääkla svårt det är att bestämma sig för vilken färg, om man ska ha tapeter och allt sånt .. snoooorsvårt ju!
Jan-09-2006 16:04
Gate 42
Discover Dark
Registered: May 2001
quote:
Originally posted by mr_fisken
Att köpa en sån likadana custom made för tex cdj800/1000 kostar fan flera tusen har jag sett
Jo tack jag vet. Fick lägga 1500 per pelare när jag köpte mina Pioneer orginal-stativ. Visst, de är fett stabila och bra på alla vis.. Men 1500! Aja, skadan är redan gjord på mitt konto så nu är jag nöjd