Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Wat vinden wij van de verkiezingsuitslag?
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
DJ Bazz
Supreme tranceaddict

Registered: Nov 2001
Wat vinden wij van de verkiezingsuitslag?

ik vind het wel ok zo, pvda heeft alleen wel iets teveel verlies geleden en het cda heeft er wat teveel bij gekregen. het enige waar ik tegen op zie is dat LPF zoveel zetels heeft. ik zie hen eigenlijk liever niet in de regering, ik vind het niet zo'n sterke partij

Old Post May-16-2002 08:06  Netherlands
Click Here to See the Profile for DJ Bazz Click here to Send DJ Bazz a Private Message Visit DJ Bazz's homepage! Add DJ Bazz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
John
In Praise Of The Sun

Registered: Sep 2001

dat het cda zoveel zetels heeft vind ik niet zo erg..maar dat lpf zoveel zetels gekregen heeft wel.. er komen extreem veel nieuwe mensen, die volgens mij lang niet zo vakbekwaam zijn. maar goed, we zullen wel zien wat er gebeurd. als ze echt waar kunnen maken wat ze beloven (wachtlijsten weg, beter integratie beleid, meer veiligheid) dan vind ik het goed, maar ik heb er alleen weinig vertrouwen in.

wel vind ik dat jan peter "harry potter" balkenende een goeie premier is. tenminste niet 55+, en hij praat wel leuk
pvda had van mij wel iest minder zware klappen moge krijgen, iedereen doet nu net of nederland een 3e wereld land is geworden onder paars, maar het gaat over het algemeen gewoon goed met iedereen.
dat de sp zoveel gewonnen heeft verrast me, je hoorde echt nix van die partij.

ta-forum-members midi site

Old Post May-16-2002 08:15  Netherlands
Click Here to See the Profile for John Click here to Send John a Private Message Visit John's homepage! Add John to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Flipper01
Addicted dolphin

Registered: Mar 2001

quote:
Originally posted by John dat de sp zoveel gewonnen heeft verrast me, je hoorde echt nix van die partij.

ja, daar heb ik me ook over verbaasd. Ik heb echt heel weinig van die partij gehoord..
Ik vind het jammer dat de VVD ook vrij veel zetels heeft verloren.. het zou me nix verbazen als we met LPF in de regering over een jaar weer moeten stemmen. Maar misschien kan het ook geen kwaad om eens wat nieuwe gezichten in de politiek te zien.

Old Post May-16-2002 08:26  Netherlands
Click Here to See the Profile for Flipper01 Click here to Send Flipper01 a Private Message Visit Flipper01's homepage! Add Flipper01 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Ding Chavez
drs. progger

Registered: Jan 2001

Ik ben ook wel tevreden, met CDA en evt VVD heb je iig een stabiele partij in de regering. En dan heb je idd LPF erbij... Ik wil weleens weten met wat voor mensen die aan komen zetten om ministers posten te vervullen. Wat je gister hoorde over Spong als kandidaat minister van justitie is dus echt belachelijk. Konden we ook maar stemmen over de ministers posten want als dat soort mensen minister worden gaat het echt niet de goede kant op :/

GreetZ, DC

Old Post May-16-2002 08:49  Netherlands
Click Here to See the Profile for Ding Chavez Click here to Send Ding Chavez a Private Message Add Ding Chavez to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
basvh
Bert says: Hatseflats!

Registered: Oct 2000

Ik heb lpf gestemt en denk dat het goed is om wat nieuwe mensen in de politiek te zien. Sommige zeggen wel dat lpf mensen misschien helemaal niet goed zijn, maar dat weet je toch ook niet van iemand die op de CDA lijst staan, of op een andere lijst. En waarom geen Spong als minister van justitie als iemand iets weet hoe justitie in elkaar zit is hij het wel. Op lpf staan ook veel mensen die in de zorg zitten, die kan je toch het beste als minister van volksgezondheid aanstellen.

De uitslag laat gewoon zien dat nederland wat anders wil, geef die mensen dan ook een kans, ook al hebben ze geen politieke achtergrond.

Old Post May-16-2002 09:22  Netherlands
Click Here to See the Profile for basvh Click here to Send basvh a Private Message Visit basvh's homepage! Add basvh to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
WTB
slowPoster

Ik heb gisteren op de PvdA gestemd. Jammer dat ze zoveel zetels hebben verloren (ze zijn gehalveerd) maar dat Melkert is opgestapt ben ik niet zo rouwig om. Ik heb zelf een voorkeurstem aan nr9 op de lijst gegeven: Wouter Bos. Die is nog jong en komt een stuk vlotter en geloofwaardiger over dus dat lijkt mij een goeie vervanger.

De LPF wijkt nu al af van de standpunten van Fortuyn trouwens. Ze willen de grenzen niet meer dicht gooien maar politieke asielzoekers gewoon binnenlaten. Dit lijkt mij wel een positieve ontwikkeling maar of de mensen die LPF gestemd hebben hier wel zo blij mee zijn weet ik niet. Het is toch vreemd om meteen na de verkiezingen andere standpunten (okay, het is er nu nog maar 1-tje) in te nemen, heb je dan niet eigenlijk gelogen tegen je kiezers?

WTB.

Old Post May-16-2002 09:55  Netherlands
Click Here to See the Profile for WTB Click here to Send WTB a Private Message Visit WTB's homepage! Add WTB to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
magrec
Kleinenberg addict

Registered: Mar 2001

quote:
Originally posted by WTB
De LPF wijkt nu al af van de standpunten van Fortuyn trouwens. Ze willen de grenzen niet meer dicht gooien maar politieke asielzoekers gewoon binnenlaten. Dit lijkt mij wel een positieve ontwikkeling maar of de mensen die LPF gestemd hebben hier wel zo blij mee zijn weet ik niet. Het is toch vreemd om meteen na de verkiezingen andere standpunten (okay, het is er nu nog maar 1-tje) in te nemen, heb je dan niet eigenlijk gelogen tegen je kiezers?

WTB.

Wel ietsje verder lezen he...
Pim heeft gezegd dat voor zijn part de grenzen dicht konden maar hij wist dat dit niet kon dus 10.000 niet meer en dit mogen ook alleen maar politieke vluchtelingen zijn....naja er zijn wel meer dingen ongenuanceerd door de media naar buiten gebracht....

Dusse jammer maar dat punt gaat niet op.

Old Post May-16-2002 10:03  Christmas Island
Click Here to See the Profile for magrec Click here to Send magrec a Private Message Add magrec to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
total woot
WooT

Registered: Apr 2002

moet zegggen dat ik eigenlijk wel verbaasd ben, waar komen al die cda-ers ineens vandaan?
tis op zich wel een interessante uitslag, en ik hoop voor de lpf dat ze mogen meeregeren, want als ze in de oppositie komen houden ze het volgens mij geen jaar uit zonder Fortuyn.

ben dus erg benieuwd, misschien gaat er nu echt iets veranderen....

Old Post May-16-2002 10:12  Netherlands
Click Here to See the Profile for total woot Click here to Send total woot a Private Message Add total woot to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
M5
FREAK

quote:
Originally posted by Ding Chavez
Ik ben ook wel tevreden, met CDA en evt VVD heb je iig een stabiele partij in de regering. En dan heb je idd LPF erbij... Ik wil weleens weten met wat voor mensen die aan komen zetten om ministers posten te vervullen. Wat je gister hoorde over Spong als kandidaat minister van justitie is dus echt belachelijk. Konden we ook maar stemmen over de ministers posten want als dat soort mensen minister worden gaat het echt niet de goede kant op :/

GreetZ, DC

waarom niet? als er 1 iemand is die verstand van zaken heeft dan is Spong het wel

Old Post May-16-2002 13:41  Netherlands
Click Here to See the Profile for M5 Click here to Send M5 a Private Message Add M5 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
WTB
slowPoster

quote:
Originally posted by magrec

Wel ietsje verder lezen he...
Pim heeft gezegd dat voor zijn part de grenzen dicht konden maar hij wist dat dit niet kon dus 10.000 niet meer en dit mogen ook alleen maar politieke vluchtelingen zijn....naja er zijn wel meer dingen ongenuanceerd door de media naar buiten gebracht....

Dusse jammer maar dat punt gaat niet op.

Je hebt gelijk, ik heb het nu ff op internet opgezocht en er was ooit een plan van Leefbaar Nederland om een quotum op het aantal vluchtelingen per jaar dat het land in komt in te voeren. Dit zou 10.000 worden, maar het plan is door het congres van die partij afgekeurd. Ik weet niet of LPF dit plan wel in het verkiezingsprogramma had staan. Ik heb "De puinhopen van..." niet gelezen en ga dus ook af op de dingen die ik vanuit de media hoor. Op tv hoorde ik dan ook over het plan van de LPF om de stelling die Fortuyn had ten opzichte van asielzoekers genuanceerder over te nemen en vandaar mijn post.

WTB.

Old Post May-16-2002 14:34  Netherlands
Click Here to See the Profile for WTB Click here to Send WTB a Private Message Visit WTB's homepage! Add WTB to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kamaya
....You Are Sleeping....

Registered: Jun 2001

Ik vind het jammer dat LPF zoveel stemmen heeft en PvdA zo weinig. Ik heb nl. veel vertrouwen in de PvdA en weinig in LPF. Maar zoals het er nu uit ziet zou het best eens kunnen dat alles in het honderd loopt en dat er over 1-2 jaar nieuwe verkiezingen zijn.

quote:
Ik heb zelf een voorkeurstem aan nr9 op de lijst gegeven: Wouter Bos. Die is nog jong en komt een stuk vlotter en geloofwaardiger over dus dat lijkt mij een goeie vervanger.

Wouter Bos is idd een sympathieke vent. Het is klote dat ik nog net niet mocht stemmen, maar hij had bij mij een goede kans gemaakt. (daarom was ik er ook zeer voor de verkiezingen uit te stellen, dan kon ik ook meedoen)

De groeten.

Old Post May-16-2002 16:22  Netherlands
Click Here to See the Profile for Kamaya Click here to Send Kamaya a Private Message Add Kamaya to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
John
In Praise Of The Sun

Registered: Sep 2001

quote:
Originally posted by total woot
moet zegggen dat ik eigenlijk wel verbaasd ben, waar komen al die cda-ers ineens vandaan?

mijn moeder heeft onder andere op et cda gestemd maar die doet dat altijd ik denk dat veel mensen die niet meer op pvda of vvd wilden stemmen, nu weer voor het cda zijn gegaan. tenminste, de mensen die lpf te rechts vinden enzo. het feit dat het cda nix kwaads over pim fortuyn heeft gezegd kan ook wel een rol gespeeld hebben.

wat me ook wel opvalt is dat lpf juist in de randstand in zon beetje iedere stedelijke gemeente de grootste parij is geworden (rotterdam, schiedam, den haag, dordt, enz). de gebieden dus met de meeste overlast van allochtonen.
voor 'mijn' stad dordrecht is het dan ook opvallend, dat de lpf kiezers idd uit wijken met een relatief groot aantal allochtonen komen. (voor bekende in de buurt: alleen in oudelandshoek, sterrenburg 1 en 2 en dubbeldam waren ze niet het grootste)

en ook al heb ik groen links gestemd, ik vind ook dat het in sommige gebieden echt uit de hand aan het lopen is. je kan savonds nie eens meer veilig over straat.. dus als ze in de regering komen, hoop ik dat ze er wat aan kunnen doen. (veel) strenger integratie beleid..

ta-forum-members midi site

Old Post May-16-2002 17:26  Netherlands
Click Here to See the Profile for John Click here to Send John a Private Message Visit John's homepage! Add John to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Wat vinden wij van de verkiezingsuitslag?
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackproggy tune [2005] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackBryan Zentz - "D-Clash" [2005]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 13:36.

Forum Rules: