Registered: Jan 2002
Bonzai Remix Worx 2008 Competition
Bon allez, pour ceux que ça intéresse
quote:
Remix our classics and win the following prizes:
- 1 year long all Banshee Worx vinyl/CD releases for free
- 100 Euro Beatport voucher
- release on Bonzai Remix Worx 2008 concept exclusively with Beatport
What do you have to do!?
Remix one of the following classics:
01° Airwave - Save Me
02° Blue Alphabet - Cybertrance
03° Cherrymoon Trax - The House Of House
04° DJ Looney Tune - Workstation
05° Fire & Ice - Heart & Mind
06° Fire & Ice featuring Edvika - Close To Me
07° Jones & Stephenson - The First Rebirth
08° Plastic Boy - Silver Bath
09° Push - Strange World
10° Push - Universal Nation
11° Tyrome - Noxious
12° Yves Deruyter - Calling Earth
How do you participate!?
- Go to our PARTICIPATION PAGE, fill in your details and submit your request.
- You’ll be prompted to go to the download page to get the samples from your favorite classic to remix at the top of the confirmation page after submitting your request.
- When ready, submit your remix in WAV format only via our You Send It Dropbox here and make sure to provide your name, email and address details + that you are submitting a remix for the Bonzai Remix Worx 2008 Competition:
--->>> SUBMIT YOUR REMIX HERE <<<---
What are the rules!?
- All samples and remixes are owned by Backcatalogue BVBA, the company owning the rights for the originals.
- No samples or remixes can be promoted or seeded on the internet, any infringement of our rights will result in disqualification & legal action.
- All remixes have to be delivered in WAV format only, any other format will not be accepted.
- The remix competition runs from Tuesday 1st of July 2008 until Sunday 10th of August 2008 at 23H59M59S, mixes that come in later will not be part of the competition.
- Starting from Monday 18th of August, we will present the world with a selection of the best remixes for which the public can bring out their vote. Other remixes may be included in this release as well.
Voilà, pour ceux qui veulent remixer du classique de chez Bonzai, c'est le moment ou jamais
Jsuis bien tenté par le Workstation, ça fait longtemps que j'ai envie d'y toucher.
Originally posted by Nightflowers
Bon allez, pour ceux que ça intéresse
Voilà, pour ceux qui veulent remixer du classique de chez Bonzai, c'est le moment ou jamais
Jsuis bien tenté par le Workstation, ça fait longtemps que j'ai envie d'y toucher.
Essaie Strange World peut-être??
L.
Jul-16-2008 19:53
RTR
Supreme tranceaddict
Registered: Jan 2005
Humm j'ai deja attaqué un remix de strange world. Certain ont déjà eu une preview . je suis en environ 60%.
Vous savez si on peut en remixer plusieurs?
Si oui je ferais aussi l'autre de push. Attaquer un first rebirth en remix cquand même compliqué et d&b va me tapper!
Night> ca t'interesse qu'on puisse se faire ecouter nos remix?
Jul-17-2008 09:30
Nightflowers
prog lover
Registered: Jan 2002
Bah pour le moment j'ai rien commencé faudra attendre que j'aie quelque chose à faire écouter
bonne chance pour Universal Nation sinon, parce que je vois vraiment pas ce qu'on peux changer à ce morceau, c'est la perfection même.
Putain j'ai du craquer moi, j'ai cru que c'était Tranzy State Of Mind à remixer au lieu de Strange World
Pour ceux qui ont envie de tuer des gens qui qui n'ont pas de cible : http://www.youtube.com/watch?v=4MU74H2VYlU
Bon tout compte fait dans un premier temps je vais plutot m'orienter vers Silver Bath en fait, y'a moyen que j'en fasse quelque chose de sympa je pense.
Registered: Jun 2004
quote:
Originally posted by Nightflowers
Bon tout compte fait dans un premier temps je vais plutot m'orienter vers Silver Bath en fait, y'a moyen que j'en fasse quelque chose de sympa je pense.
Copaing
POur Universal Nation, y'a toujours le Ferry Corsten Remix qui est encore plus violent que l'original, j'en suis fou
Jul-17-2008 12:44
ponsshin
Trance free since 2007
Registered: May 2007
Je vais me lancer avec Universal Nation mais le résultat, je le garderai pour moi .
C'est bien les remix contests mais j'aime pas etre rushé par une deadline.
Jul-17-2008 14:38
Hank608
Supreme tranceaddict
Registered: Nov 2004
quote:
Originally posted by ponsshin
C'est bien les remix contests mais j'aime pas etre rushé par une deadline.
Si t'étais un pro comme Joachim Garraud, tu écouterais l'originale 1 fois, puis tu ferais ton rework à la guitare-synthé en un coup, ça te prendrait 15 minutes tout compris !
Jul-17-2008 14:55
chasis.fan
Uplift Addict
Registered: Oct 2006
quote:
Originally posted by JoeHell
Si t'étais un pro comme Joachim Garraud, tu écouterais l'originale 1 fois, puis tu ferais ton rework à la guitare-synthé en un coup, ça te prendrait 15 minutes tout compris !
il a vraiment l'air d'avoir fait son petit effet a Unighted