|
|
|
|
 |
benni
merci charles

Registered: Mar 2002
|
|
|
| quote: | Originally posted by Laszlo
Kul tråd! För inte så många år sedan alls när jag var mindre mogen människa så tyckte jag att allt som jag inte ansåg vara bra per definition sög - speciellt kommersiell musik och framförallt rock. Allt som hade med elgitarrer att göra var bara skit. Nu är det inte alls så. Jag har insett att avsky till musik inte leder någonstans - tvärtom. Kan man inte öppna sig för att ta in annat som går lite utanför gränserna till det man själv håller kärast så kommer man aldrig hitta något nytt. Man behöver inte tycka om allt, det gör inte jag heller, men även i musik som jag inte riktigt kan relatera till så försöker jag ändå hitta något i det som kan få mig att förstå vad det är som gör att andra dras till det. Det kan man lära sig väldigt mycket av.
Vissa perioder lyssnar jag knappt på elektronisk dansmusik alls, det blir liksom för mycket av det goda ibland, och då är det skönt att distansera sig med annat.
Nuförtiden lyssnar jag väldigt mycket på radio under arbetstid, främst Din Gata, där det spelas mest R&B och Hip-hop. www.sr.se/dingata/ Emellanåt blir det också ganska mycket ungersk musik av alla dess slag. Allt från näst intill pinsamt dålig kalleankatechno till smörballader.
Everything goes typ. |
jag känner faktiskt igen mig där... först undrade jag hur fan man kunde lyssna på allt sånt skit som spelades i radion, sen börjar man ju tänka till slut, är verkligen majoriteten av människor som lyssnar på mainstream idioter eller är det något som är fel på mina öron? haha...
iallafall har ni Din Gata i växjö??? det är en malmö kanal ju! jag lyssnar också dagligen på jobbet... mona och ehzan for the win, dom e balla 
Oct-03-2008 16:07
|
|
|
 |
 |
|
 |
 |
Laszlo
The weekend has landed

Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA
|
|
|
Oct-04-2008 01:22
|
|
|
 |
 |
SMC
custom title addict
Registered: Sep 2003
|
|
|
Av allt jag lyssnar på är nog 5-10% edm, max.
|
|
Oct-05-2008 14:09
|
|
|
 |
 |
ScuL
Hardtechno maniac

Registered: Mar 2002
|
|
|
Oct-05-2008 16:41
|
|
|
 |
 |
|  |
All times are GMT. The time now is 15:38.
Forum Rules: