Stockholm & Göteborg är klara.... vilket kan det 3:e vara?
Är det slagt så är man givetvis där
Men först är det Sensation för min del
Sep-13-2008 11:26
lacksesepsotygh
;B
Registered: Jan 2005
the lab, stureplan
Sep-13-2008 23:01
ice_key
Supreme tranceaddict
Registered: Apr 2003
HAHAHAAHAHA seriöst? sämre ställe får man leta efter
Var där i somras och gick efter en timme fyfan alltså
tom uteställena här i min håla är bättre
Björksäter är iofs 4:e bästa nattklubben i sverige
lite info för er som inte vet ngt om The Lab...
"140:- i dörren, ett skämt. Beställde en drink varpå bartendern ifrågasatte mitt val och tyckte den drinken var "sååå omordern", ja så omodern att han faktiskt vägrade blanda den. Istället fick jag någon sliskig drink med alldeles för mycket socker i. När jag sen gick på damernas, hann jag inte mer än sätta mig förän någon bankade och sparkade på dörren. Jag går ut och ser att det är en av de anställda där som tyckte det var helroligt att störa toalettgästerna. Riktigt uselt ställe!"
"Rätt var det är så knackar vakten en på axeln och tycker att man skall gå därifrån för att man är för full. Snopet är det när man precis har kommit dit och betalat 140 kr i inträde och precis köpt en drink och bara hunnit ta en klunk av den???? Så den som går dit kan inte vara säker på att få stanna. Jag har varit där förut och sett folk tappa drinkar och ramla runt utan att bli utslängda. Har annars haft mycket roligt där och dansat till mycket bra musik men nu vågar jag inte gå dit igen."
"var där en lördag, trångt men jättebra partymusik, synd att det är så litet bara."
"tråkigt bemötande. När man har ätit en god middag o vill gå ut för att ta en drink... Det är fullt överallt, så det blir en sväng på = The Lab = Entré värden ifrågasätter hur mycket man har druckit, måste säga att jag är väldigt nykter. Går in på stället o får vänta 5 min för att få service. toapappret e slut på damernas fast kvällen inte ens har kommit igång. Trist!"
Sep-14-2008 00:42
lacksesepsotygh
;B
haha, nej. skojar bara.
jag håller med dig helt. jag hatar skitstället och resten av stureplan. det är precis som du säger, att folk blir utkastade för ingenting. litet och trångt är det också, och asdyrt. majoriteten av de jag känner som bor i stockholm har blivit utkastade på dessa ställen för nästan ingenting.
Sep-14-2008 06:57
Laszlo
The weekend has landed
Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA
Anledningen till att de kastar ut folk, kan jag tänka mig, är för att få större omsättning på gäster. Alla ställen har ju en gräns på hur mycket folk de får ta in - är det knökafullt och 100 pers står i kö utanför så händer det nog att de försöka leta upp en massa oskyldiga själar som de kan tvinga ut för att få in mer pengar i entrekasan osv. 100 extra betalande gånger 140 = 14000. Det betalar nog lönerna den kvällen. Dessutom är det ju ingen hemlighet att så gott som alla köper en drink omedelbart efter att de kommer in, vilket är ännu mer säkra pengar. Det borde också förklara varför de kastar ut folk som är nyktra och inte dricker.
Nu spekulerar jag bara och vet jag förstås inte om det verkligen är så det är - men Stureplan är ju rena rama vilda västern, inte minst för krögarna, så varför inte?
Registered: Dec 2001
Ja man ska inte glömma att de faktiskt har rätt att avvisa precis vem som helst på vilka grunder som helst (så länge de är inom lagens gränser iaf, dvs. inget hets mot folkgrupp eller annan diskriminering).
De e klart att dom tar chansen som lasseman säger och kastar ut folk som inte dricker då dessa helt enkelt inte lönar sig att ha inne på stället.
Tråkigt men sant allt för ofta
batteries not included.
- dave
Sep-19-2008 06:36
lacksesepsotygh
;B
münchenbryggeriet, 21 nov.. vettefan om man ska på det. känns som att tiesto är bland det fånigare man kan se.. pampiga intron > adagio for strings > lethal industry, en massa black hole, nån urtjatad "electro house"-låt, blask-"minimal" och nån värdelös mc och en massa folk som skrålar TI-HES-TOHH i kör :\
lär väl säkert kosta 400:- också
Oct-20-2008 08:13
Laszlo
The weekend has landed
Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA
quote:
Originally posted by lacksesepsotygh
münchenbryggeriet, 21 nov.. vettefan om man ska på det. känns som att tiesto är bland det fånigare man kan se.. pampiga intron > adagio for strings > lethal industry, en massa black hole, nån urtjatad "electro house"-låt, blask-"minimal" och nån värdelös mc och en massa folk som skrålar TI-HES-TOHH i kör :\