|
Andra skäl kan vara att de använt en dålig CD-ripper eller att de inte normaliserat volymen innan de kodat mp3n. Eller förstås en dålig kodare, som t.ex. Xing (som många populära program använder, AudioCatalyst mm.)
Jag har aldrig själv gjort mp3 från vinyl, men misstänker att det ställer högre krav på vilket ljudkort man har om det ska bli bra, eftersom det är analogt.
Som sagt, många mp3or av kass kvalitet blir det. 
|