Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > haha prachtig stukkie dit
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
TranceFool
Rollin´ Rhythms

Registered: Jan 2001
Talking haha prachtig stukkie dit

erg kewl stukkie dit :

--------

De BrEeZaH-cultuur
De ontwikkeling van een internetgeneratie.
Gepost door Wesley (Flaman_Creationz) - zondag 16 juni 2002 @ 00:02

Chatten. Wie kent dit fenomeen niet? Vooral TMF kijkend, sms-end en Breezer drinkend Nederland voelt zich zeer thuis in het internetwereldje. Stiekem hopend op een (seksuele) relatie, of vanwege egostrelende motieven; er zijn ontelbare redenen om je, verscholen achter je anonimiteit natuurlijk, te verschansen op het medium internet.

Maar wat mij nogal opvalt is dat er een heuse generatie exponentieel ontwikkeld in deze tak van de samenleving. Verzameld bij de buurthuizen en jeugdsozen van internet, oftewel de chatboxen van de sites van jongerenradiostations en populaire muziekzenders, leeft de vrijheid van meninguiting meer dan ooit! Weliswaar ongezouten meningen, maar het is toch fijn om te weten dat je je stem uit kan brengen om te laten zien dat je Ajaxcieden ######joden vindt, en dat alle kutbuitenlanders het land uit moeten. Onder origineel bedachte pseudoniemen zoals Adolf Hitler of Pim Fortuyn (stel je voor dat iemand er achter komt wie je bent!) laat je te horen brengen dat Joden terug in de oven moeten of dat Wim Kok een klootzak is. Ja ja, de jeugd van tegenwoordig, onze toekomst, weet de boodschap nu al genuanceerd over te laten komen.

Aan de andere kant zijn er de lange, blonde en gespierde knullen die op het hoogtepunt van hun pubertijd onder het alias 'BigBoy21' of 'Geile_Rakker_30_CM' over hun seksuele talenten spuien om zo snel mogelijk de lekkere chickies in de chatroom 'adult' in te palmen. Dezelfde chickies die op 'het leukste online smoelenboek' hun geplamuurde koppies etaleren, in afwachting van de tientallen berichtjes zoals "Hey schatje jij ziet er leuk uit, zullen we een keertje uitgaan? -XXX- loverboy15".

Over 'het leukste online smoelenboek' gesproken, www.cu2.nl, deze site is toch wel het epicentrum van de chattende huppelkutjes en sekszoekende bikkels. Op deze site is het mogelijk om een persoonlijk profiel aan te maken, waarin je persoonlijke gegevens en andere kenmerken publiceert die jou als persoon uniek maken. Op deze site bestaat er een ongeschreven regel dat je een vragenlijst invult en die in je profiel neerkwakt. Een stel psychologisch diepzinnige en goed doordachte vragen geven aan of je wel cool genoeg bent om in iemand zijn 'wannabe vriendenlijstje' te mogen staan. Zo zijn onder de jongens de seksvragen natuurlijk het populairst, want iedereen staat te springen om te weten "wat je favoriete plek is waar je HET ooit gedaan hebt" of "waar je HET ooit nog eens wilt doen" . Je staat versteld op wat voor spectaculaire plaatsen de maagden van tegenwoordig de liefde hebben bedreven.
De meest karakterbepalende vraag is natuurlijk "Wat is je favoriete drankje?".
99 % van de ondervraagden vult hier uiteraard "BaCarDiE BrEeZaHh!!1!" in (verklaart de term BrEeZaH-cultuur.) Als je Breezer drinkt hoef je je niet perse te identificeren met iemand van de BrEeZaH-cultuur.

Och en wee, ik zou nog pagina's door moeten typen om een compleet naslagwerk te creëren over deze jonge generatie mensen, om alle aspecten van deze boeiende generatie te analyseren en te catalogiseren. Maar met een schuddend hoofd neem ik al weer een nieuwe horde meelopers waar die zich ontwikkeld heeft. Vooral op het FOK!-forum neem ik waar dat het tegenwoordig cool is om tegen mensen uit de BrEeZaH-cultuur te zijn. Bij de eerste de beste foto van een meisje, worden de BrEeZaH-termen al in de ring gegooid om desbetreffende te demoniseren. Indien een beetje make-up of zelfs als er een stuk ontbloot huid te zien is, wordt de gene op de foto gelijk als BrEeZaH-chick aan de schandpaal genageld. De betekenis van 'BrEeZaH' heeft zich achter mijn rug om uitgebreid naar het dagelijks leven, terwijl het mijn intentie was de BrEeZaH-term te beperken tot internet gebruikers / gebruiksters.

Om iemand te kunnen classificeren tot de BrEeZaH-generatie, heb ik de volgende definities bedacht. Zij overspannen (nog) niet de gehele generatie denk ik, maar het komt al aardig in de buurt.

~BrEe-ZaH-cul-tuur (de ~ (v.))
het collectief dat zich op het medium Internet verschanst
met verschillende motieven, veelal om zichzelf te
etaleren in de hoop een (seksuele) relatie te
krijgen en/of ego strelende praktijken te beoefenen en
tegelijkertijd zijn of haar arrogantie te uiten.
Communicatie gaat via een intern ontwikkeld taaltje,
het BrEeZaH-jargon.

~BrEe-ZaH-jar-gon (het ~ (o.))
meest gebruikte taal onder mensen die behoren tot de
BrEeZaH-cultuur. Vrijwel identiek met de Nederlandsche
Taal, met uitzondering op de manier waarop de meeste
woorden en zinnen worden geschreven en uiteraard de
spelling die veelal foutief wordt toegepast. Letters
worden afgewisseld met grote en kleine letters en de
'en' op het einde van een werkwoord wordt vaak vervangen
door 'uh'. Zie voorbeeld:

"Hmmz JaH Ik MoEt NoG NiEuWe BrEeZaHs KoPuH, goSsIeZz Ik VraAg Ut wEl AaN mUh VrIeNdJuH VaN 23 JaArtJuHs OuD diE
mE Op 14 JaRiGe leEftiJd oNtmAagd HeeFt."

~BrEe-ZaH-chick (de ~ (v.))
vrouwelijk exemplaar van een persoon die tot de BrEeZaH-
cultuur hoort. Te herkennen aan het dragen van
merkkleding (met vaak grote logo's) en
overdadig make-upgebruik. Bijna in alle gevallen
communicerend in het BrEeZaH-jargon of andere chat-talen
die afwijkt van het normaal Nederlands. Op het internet
vaak actief met het rondsturen van nietszeggende
forwardmails. Bijna in alle gevallen op minderjarige
leeftijd ontmaagd.

Karaktereigenschappen: lijkt vaak minderwaardig over zichzelf te zijn en onzeker over te komen maar is in de werkelijkheid vaak bewust van haar uiterlijke kwaliteiten en voor de behoeve van haar zelfverzekerdheid zoekende naar aandacht. Zij doet dit meestal door zoveel mogelijk beeldmateriaal van haarzelf te publiceren op Internet.

Dus wees allen voorzichtig met het discrimineren van onschuldige slachtoffers, door te snel te roepen dat hij of zij tot de BrEeZaH-cultuur behoort! Deze mensen zijn complexe wezens en dienen met alle respect behandeld te worden, net als elk ander mens.
En mocht je mij nog willen pagen/IM'en/MSN'en: [email protected]

bron: http://frontpage.fok.nl/
--------

Old Post Jun-27-2002 18:59  Netherlands
Click Here to See the Profile for TranceFool Click here to Send TranceFool a Private Message Add TranceFool to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kakao
Supreme tranceaddict

Registered: Apr 2002

Hehe, mooi artikel deze
Vooral deze zin ;

quote:
"Hmmz JaH Ik MoEt NoG NiEuWe BrEeZaHs KoPuH, goSsIeZz Ik VraAg Ut wEl AaN mUh VrIeNdJuH VaN 23 JaArtJuHs OuD diE
mE Op 14 JaRiGe leEftiJd oNtmAagd HeeFt."

Hmm, hoop toch ten zeerste dat ik niet bij deze groep mensen hoor

Old Post Jun-27-2002 19:25  Netherlands
Click Here to See the Profile for Kakao Click here to Send Kakao a Private Message Visit Kakao's homepage! Add Kakao to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Little Theseus
Addicted Myth

Registered: Jun 2001

Ik mis eigenlijk nog: Heeft 365 dagen per jaar de sokken onzichtbaar in de "trendy" schoen, heeft de broek daarbij veel te hoog opgetrokken en heeft wanneer mogelijk altijd de kraag omhoog!
Maar dat geldt niet voor iedereen eigenlijk.

www.balticbastian.com/

Old Post Jun-27-2002 20:19  Tokelau
Click Here to See the Profile for Little Theseus Click here to Send Little Theseus a Private Message Visit Little Theseus's homepage! Add Little Theseus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
DJ Bazz
Supreme tranceaddict

Registered: Nov 2001

LOL , is idd wel een kewl stuk

quote:
Hmm, hoop toch ten zeerste dat ik niet bij deze groep mensen hoor

lijkt me toch wel dat je dat van jezelf weet

Old Post Jun-27-2002 20:20  Netherlands
Click Here to See the Profile for DJ Bazz Click here to Send DJ Bazz a Private Message Visit DJ Bazz's homepage! Add DJ Bazz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Miss Proximus
titelloos

Registered: Mar 2001

aTj0W WaT eEn DiKKuH 0nZiN

lol! geef mij maar een Woody of een Passoa Diablo

Old Post Jun-27-2002 20:26  Netherlands
Click Here to See the Profile for Miss Proximus Click here to Send Miss Proximus a Private Message Visit Miss Proximus's homepage! Add Miss Proximus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Apoptosis
I'm Jacks raging bileduct

Registered: Dec 2001

quote:
Originally posted by Little Theseus
Ik mis eigenlijk nog: Heeft 365 dagen per jaar de sokken onzichtbaar in de "trendy" schoen, heeft de broek daarbij veel te hoog opgetrokken en heeft wanneer mogelijk altijd de kraag omhoog!
Maar dat geldt niet voor iedereen eigenlijk.

Je vergeet de zonnebril die op het hoofd geplaatst is (dus niet voor de ogen, maar OP het hoofd)

Anyway, erg grappig stukkie!!

Old Post Jun-27-2002 20:32  Netherlands
Click Here to See the Profile for Apoptosis Click here to Send Apoptosis a Private Message Visit Apoptosis's homepage! Add Apoptosis to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Biohazard
Progressive Trance Addict

Registered: Nov 2001

Deze is ook leuk, gedaan door postinggirl op FOK!

http://members.lycos.nl/Linking_Girl/

Zucht. Ik ben 21 en voel me nu al oud en saai. Depri begin van een nieuw stukje? Er is een aanleiding voor. En die aanleiding heet: De Breezer-girl. (Allergisch voor generalisaties en vooroordelen? Je kunt nu nog afhaken.)

Wat? Je kent het niet??? Toch zul je ze heus wel eens in je buurt gehad hebben. Die kans is zelfs heel erg groot, want het is een ras wat zich rap vermenigvuldigt. Inmiddels is het een ware epidemie. De stereotype Breezergirl zijn erg makkelijk te herkennen. Neem deze checklist.

Het giechelt.
Het heeft een lege, tamelijk domme blik in de ogen.
Het is meestal tussen de twaalf en achttien jaar oud.
Het luistert veelvuldig naar Gigi D'Agostino. Eigenlijk naar alles wat tmf draait, goed of niet. Daar denkt het dan ook niet veel over na.
Het heeft een sigaret in de mond.
Het haar zit zo doorsnee mogelijk, soms opgesierd met een felgekleurd nep-haarstukje of een permanentje.
Het smst zich helemaal suf.
Het heeft een eigen pagina op cu2, vaak vol met foto's van haar bijna identieke vriendinnetjes.
Het doet veelvuldig mee aan tmf's sms-pollen e.d. Voor véél euro's per berichtje.
Het leest Break-Out (twee columns geleden al over gehad).
HeT kAn NiEt TyPeN.
Het draagt hoepel-oorbellen.
Het draagt een string.
Die string zit altijd onder een superstrakke broek (vaak hoog water) en steekt er vaak bovenuit.
Die broek is in veel gevallen licht-doorschijnend wit.
Erboven zit een topje dat in de meeste gevallen boven de navel komt. In die navel bevindt zich vaak een glinsterende piercing.
En het geheel ziet eruit alsof het van de markt of de Box komt. Goedkope stofjes, vaak felle dierenprints en vaak net wat te glimmend.
En het geheel ziet er verder bijna exact hetzelfde uit als de outfit van haar hele club vriendinnen, eventueel in een andere kleur. Want de Breezer-girl wil onder geen beding opvallen.
En het allerbelangrijkste: Het zuipt Breezers tot het er (letterlijk) bij neer valt.

Klinkt eng hè?

En tegelijkertijd is het gewoon erg grappig volk, om de simpele reden dat ze niet weten hoe ze zichzelf te kijk zetten. Ondergetekende besloot een poosje geleden eens naar de kermis te gaan in een nabijgelegen dorpje. Altijd lachen, altijd gezellig, en dè verzamelplaats voor Breezer-girls per uitstek. Het kruipt er allemaal bij elkaar in en om de attracties terwijl de rest van het volk (waaronder ikzelf) voornamelijk vanaf het terras toekijkt hoe deze meiden zich over het plein bewegen in hun te kleine shirtjes. Hopend eindelijk die leuke jongen te kunnen krijgen. En daar moet natuurlijk groot materieel (lees: overdadige make-up en te weinig kleding) voor worden ingezet. Psychologen zouden hier werkelijk hele stukken over kunnen schrijven.

Maar ja, om nog verder in het wereldje van de Breezer-girl te duiken kan je toch beter dat terras verlaten. En dat deed ik dan ook. En ach, zo'n attractie is eigenlijk ook gewoon leuk.

Ik rekende af en nestelde mezelf in de polyp. In het bakje naast dat van mij: Twee meisjes die exact voldeden aan bovenstaande checklist. In de rest van de bakjes ook, afgewisseld met voornamelijk tien-jarige jochies, maar goed, laten we het maar bij deze twee houden. Ondergetekende noteerde onderstaande conversatie.

"O, het beweegt."
"Hihihihi."
"Volgens mij is dit heel erg eng." (dozige blik in de ogen....)
"Hihihihi."
(Polyp trekt op)
"Whaaaaaaaaaaaa!"
"Hihihihi."
Ieieieieie, het trilt!
"Hihihihi."
"O, dit is engggggg......."(kijkt bang)
"Hihihihi."
(Polyp gaat hoger en harder)
Meisje kijkt met ogen als schoteltjes en zit ineengedoken in bakje. "Help!"
Meisje erlangs giechelt nog altijd en zingt vol enthousiasme mee met Gigi D'Agostino en swingt in haar bakje mee. Zwaait naar identieke vriendinnen langs de kant "Hi, hihihihihi!"
Bang meisje gaat ook meegiechelen en meezingen. "near a tree by a river there's a hole in the ground, where an old man of aran, goes around and around......" Handjes los, jaaaaaaaaahhh!!!!!
En gezamenlijk komen ze niet meer bij.....
Bang meisje bij het uitstappen enthousiast roepend tegen haar vriendinnetjes: "Moet je echt meemaken, dat is leueueueuek!!!!! Hihihihihi!"

Onderdertussen begon ook ondergetekende (die aanvankelijk vrij serieus in het bakje stapte) ongemerkt enthousiast te worden. Al dat licht, al die harde, veels te vrolijke bonkende muziek die ik anders bijna nooit leuk vind maar daar opeens wel......Ongemerkt begon ik de plaat van Gigi D'Agostino mee te playbacken "near a tree by a river there's a hole in the ground, where an old man of aran, goes around and around......" en kwam ik in een onwijze gichelbui toen het apparaat in zijn 'turbo' gezet werd. "Hihihihihihi, dit is leuk!" gilde ik bijna uit (Ik kon me nog net inhouden). En vol enthousiasme sprong ik met een grijns van oor tot oor het bakje uit aan het einde.

Help.....Ik geloof ècht dat het besmettelijk is *slik*.

Old Post Jun-27-2002 20:40 
Click Here to See the Profile for Biohazard Click here to Send Biohazard a Private Message Add Biohazard to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
TranceFool
Rollin´ Rhythms

Registered: Jan 2001

haha dies ook erg goed jah

Old Post Jun-27-2002 20:45  Netherlands
Click Here to See the Profile for TranceFool Click here to Send TranceFool a Private Message Add TranceFool to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Dr. Kuipers
Qlubtempo Addict

Registered: Apr 2001

Echt humor, kende de eerste al, maar hij blijft zooooooooo herkenbaar

Die 2de is ook wel erg goed

Old Post Jun-27-2002 21:47  Netherlands
Click Here to See the Profile for Dr. Kuipers Click here to Send Dr. Kuipers a Private Message Add Dr. Kuipers to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
TEN - JI
tranceaddict in training

Registered: Jun 2002

Mijn complimenten.
Lekker stuk.

Old Post Jun-27-2002 23:27  Netherlands
Click Here to See the Profile for TEN - JI Click here to Send TEN - JI a Private Message Add TEN - JI to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
kolkiewolkie
muziekjunk

Registered: Sep 2001

quote:
Originally posted by Dr. Kuipers
Echt humor, kende de eerste al, maar hij blijft zooooooooo herkenbaar

dat moet wel, omdat jij 1 van die jongens bent die altijd hapt

Hard = goed

Old Post Jun-28-2002 06:36  Netherlands
Click Here to See the Profile for kolkiewolkie Click here to Send kolkiewolkie a Private Message Add kolkiewolkie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Access
Supreme tranceaddict

Registered: Jun 2002

Whahaha ... lache

Ik moet ineens denke aan 'n volle bioscoopzaal met dat tuig ...
Allemaal naar zo'n flopfilm als Ali G ( ) of American Pie ( ) of iets in de richting
In de ene hand 'n BrEeZaH en in de ander 'n peuk, tenzij ze staan te belle of sms-e

Maarjah ... je ken wel om ze lache ...
Vooral als je aan 't eind van de avond de bar-omzet ziet

Old Post Jun-28-2002 07:45  Netherlands
Click Here to See the Profile for Access Click here to Send Access a Private Message Visit Access's homepage! Add Access to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > haha prachtig stukkie dit
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackID Vocaly Tune! [2004] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackDj Hooligan - "Sueno Futuro" [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 22:07.

Forum Rules: