Wie kan mij helpen? Beginnend DJ vragen...
Ik ben van plan om zelf nu ook te gaan proberen te draaien/mixen, heb nu toch wel een aardig aantal platen (rond de 40) en het lijkt me gewoon leuk om te kijken of het mij ook lukt. Geen aspiraties om de volgende wannabe-Tiësto te worden iig.
Goed, wat ik aan jullie wil vragen (degene die er het 1 en ander over weten) is: wat heb ik precies nodig? Wat is het verstandigst om mee te beginnen?
Ik heb zelf al een beetje rondgekeken naar goedkope draaitafels; de Gemini XL100-MKII, in de aanbieding bij newline.nl voor € 89,-

specificaties:
* Adjustable pitch control
* Dust Cover
* Feather-touch start/stop control
* Auto return
* Strobe illuminator
* Anti-skate adjustment
* S-shaped tone arm
* Cartridge included
* Belt Drive Semi-Automatic
* Electric Brake (Solenoid)
Verder ben ik via andere pagina's op deze (2e handse) draaitafels uitgekomen: de Monacor DJP - 120

specificaties:
* Belt drive
* Quick start, solenoid brake
* Magnetic system
* 2 speeds, pitch control ±8 %
* Remote control facility for start/stop (fader start) and forward/backward function
* Aluminium dieast turntable and metal pick-up arm
* Switchable stylus illumination
* Tinted plexiglass cover
* Supplied with rubber slipmat.
Welke van deze 2 merken is kwalitatief beter? Gemini had ik vaag wel eens iets van gehoord maar van Monacor nog nooit.
Ik ben niet van plan om hele dure draaitafels te gaan aanschaffen omdat ik nog helemaal niet weet of ik de feeling ervoor heb of dat ik t ook echt leuk vind (dat laatste denk ik trouwens wel, cdtjes mixen met MixMeister gaat ook niet vervelen )
Verder is een mengpaneel nodig (preamp of niet?), een versterker (moet ik daarvoor per se een losse hebben met weet ik hoeveel watt uitgang, het is 1e instantie om thuis te oefenen en misschien op kleine feestjes,verjaardagen etc)
Dus, als je ff zin hebt om mij antwoord/advies te geven..GRAAG!!
alvast bedankt ey
|