Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Capture Requests!
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Jre
Supreme tranceaddict



Registered: Nov 2000
Location: Jonkoping
Capture Requests!

Tjena!!

Har precis Tryckt i mitt Hauppage Win TV PVR kort!

Om någon får nys om någe repotage eller liknande
som ni vill ha cappat så säg till. Så ska jag förska
hjälpa till. Blir grymt bra Resultat kan jag säga
med detta kort.

De kanaler jag får in är alla de som COMHEM har att ebjuda
jag saknar dock kanaler som VIVA, TMF9

mvh / jre

Old Post Jul-11-2002 10:15  Sweden
Click Here to See the Profile for Jre Click here to Send Jre a Private Message Add Jre to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix



Registered: May 2001
Location: Sweden

kör du win2k?

jag har enorma problem med att cappa i 2k, i win9x/me gick det skitbra...
har du några tips på vad det kan vara? jag har ett miro pctv pro


___________________
man with no sig

Old Post Jul-11-2002 13:13 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jre
Supreme tranceaddict



Registered: Nov 2000
Location: Jonkoping

Vilken mjukvara cappar du med ?

Vad har du satt för Image Dimensions,
image format och för frame rate?

Kör du någon Compression på bild, ljud ?

Tappar du frames ?

Om du tappar frames, pröva att kör i
640*480 256 färger på din desktop
när du cappar.

Jag använder mig utav VirtualDub!


/ jre

Old Post Jul-11-2002 19:15  Sweden
Click Here to See the Profile for Jre Click here to Send Jre a Private Message Add Jre to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix



Registered: May 2001
Location: Sweden

kör i vcd-standard (mitt kort klarar inte svcd), dvs

1150 kbit/sec MPEG-1
352 x 288 pixels
25 frames/second

jag kör också i VirtualDub...

jag tappar massvis med frames, och bild och ljud är osynkat, allt ser för jävligt ut helt enkelt

spelar in till en tom hårddisk för att få maximal prestanda på överföringen, men det hjälper inte...

några idéer?


___________________
man with no sig

Old Post Jul-11-2002 19:40 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jre
Supreme tranceaddict



Registered: Nov 2000
Location: Jonkoping

När du rippar någonting
dra då igång Aktivitetshanteraren tex
och kolla CPU och minnesanvändningen.

Om CPU användningen inte ligger på max
så är det troligtvis din disk eller kortet
du cappar med som inte pallar med.

Jag kör med en.

Western Digital Caviar XL 80.0Gb 7200rpm
Special Edition 8Mb cache UDMA100 IDE

Denna kör jag i Mode 4 Ultra ATA 66.6 MB/s
pga att mitt moderkort bara klarar UDMA66

För övrigt har jag ingen värsting dator!
Moderkort: Abit Be6
CPU: Celeron 466a
RAM: 256
Grafikkort: Matrox G400MAX
Tv kort: Hauppage Wint Tv Pvr

Jag brukar cappa till avi i.

Video
FrameRate: 25.0000
Resolution: 640x480
Data format: YUY2
Compression: (No Compression YUY2)

Ljud:
PCM, 44 100 Hz; 16Bits; Stereo

Med dessa settings så blir tex en Musikvideo
på 4Min ca 4 Gig stor

Om jag drar igång denna i min dator så stendör den
och bootar om..Pallar inte med att spela upp den
helt enkelt.Jag brukar då öppna denna avi filen i
VirtualDub igen och välja compression DIVX och sedan
save AVI..Detta tar iof en djävla tid att trycka ner filen
till DIVX men kvallen blir super.4 Gig blir ca 60Mb efter denna
operation.

Sen fixar min dator att spela upp denna fil

Jag är ganska ny inom området med video capture
så det finns säkert mycke bättre sätt att göra det på
jag håller på och "labbar" med olika settings hela tiden
för att få så liten fil som möjligt med så bra kvalite som
möjligt..

Så mina tips till dig är att cappa
utan compression och encoda sedan ner denna fil mjukvaru
mässigt.Kolla upp vilken överföringshastighet din disk klarar
av och jämför det med överföringen när du cappar i virtualdub

/ Jre

Old Post Jul-12-2002 07:17  Sweden
Click Here to See the Profile for Jre Click here to Send Jre a Private Message Add Jre to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix



Registered: May 2001
Location: Sweden

cappar helt okomprimerat
och dessutom i betydligt lägre upplösning än du
har fungerat jättebra innan
mina diskar är ATA100 på ATA100-kort
min dator: t-bird 1000, 768 meg ram

jag frågade på en irc-kanal med cappare om vad problemet kunde vara... det enda vettiga svaret jag fick var att det var jättemånga som hade problem att cappa i win2k, och att en hel del "seriösa" cappare hade gått tillbaka till win98 för att kunna cappa

vilket os kör du?


___________________
man with no sig

Old Post Jul-12-2002 09:23 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jre
Supreme tranceaddict



Registered: Nov 2000
Location: Jonkoping

Jag Kör Windows 2000 Pro med Service Pack 2

Skumt..Din maskin bör ju fixa det utanproblem..

Har du prövat att gå ner till 256 Färger och 800x600
under tiden du cappar ? Ibland kan jag också
helt plötsligt börja tappa Frames i virtual dub kanske nån bugg. Brukar lösa sig med att gå ner till mindre skärm upplösning eller boota om.Läste också nån stans att det kan vara ljudkortet
som är boven i dramat..Tror man kan välja i virtualdub
att bilden synkar efter ljudet så om ljudet släpar så
slänger den ramar för att kompensera att ljudet kommer i osynk.

Du har inte köpt nytt Ljudkort nyss eller?

Denna är bra www.vcdhelp.com
/ Jre

Old Post Jul-12-2002 10:11  Sweden
Click Here to See the Profile for Jre Click here to Send Jre a Private Message Add Jre to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac



Registered: Mar 2002
Location: Hampshire, UK

Jag cappa med den här dator:

CPU: AMD XP2000+ (1.67GHz)
RAM: 512MB DDR333 (PC2700)
MoBo: Epox K3A+ (med ATA133)
HD: 40GB Maxtor 7200rpm ATA133
TV: Pinnacle PCTV Pro (stereo)

För mig är det mögligt att cappa realtime i DivX på resolutionen 384x288 med MP3 ljud (44KHz, 16bit, stereo @ 192kbit).

Jag kann också cappa på full-screen pall (768x576) men då ska jag cappa okomprimerat.

[25fps självklart]

Jag kör i WinXP och VirtualDub (1.4.9).

Kanaler jag får cappa:
Nederländerna 1,2,3
RTL 4 / RTL 5 (Hollandska)
NET 5 / SBS 6 / V8 (Hollandska)
TMF 9 / MTV NL / The Box (Hollandska musik)
Belgien 1,2
England 1,2 (BBC)
Eurosport NL
National Geographic Channel
Discovery Channel NL
Cartoon Network NL
CNN
Tyskland 1,2,3 (ARD/ZDF/WDR)
Frankrike (TV5)
Italien 1 (RAI Uno)

den var allt..

Kanske kunna vi bytar.. jag får ingen Svenska TV hit


___________________
GHF Community - for all your EDM needs!

Old Post Jul-12-2002 22:03  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix



Registered: May 2001
Location: Sweden

scul du behöver verkligen inget mer än de kanaler du har, de svenska ger inget alls inom trance... kan man få viva i sverige?


___________________
man with no sig

Old Post Jul-13-2002 02:58 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac



Registered: Mar 2002
Location: Hampshire, UK

quote:
Originally posted by reveal
scul du behöver verkligen inget mer än de kanaler du har, de svenska ger inget alls inom trance... kan man få viva i sverige?


I meant trade captured clips...
Sometimes there are shows on SVT or TV4 I wish to see but can't watch.. Viva är en Tysk satelit-musikkanal.. Jag tror att man kann bara titta på Viva med en Astra-satelit-decoder. (Glöm inte Viva2 by the way..)


___________________
GHF Community - for all your EDM needs!

Old Post Jul-13-2002 11:32  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix



Registered: May 2001
Location: Sweden

jag förstod det, jag menade bara att de svenska kanalerna inte visar nåt trance-relaterat
vad är det på svt och tv4 som du skulle vilja se?


___________________
man with no sig

Old Post Jul-13-2002 15:47 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
MiB
-= can you feel it ¿ =-



Registered: Jan 2002
Location: Sweden

vrid på parabolen så ni får in TMF =))

hehe...


___________________
'M u s i c I s T h e A n s w e r'

Old Post Jul-13-2002 17:22  Sweden
Click Here to See the Profile for MiB Click here to Send MiB a Private Message Add MiB to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Capture Requests!
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbacktrack played by fedde le grand and john dahlback [2009] [3]

Click here to listen to the sample!Pause playbackJimmy Van M - Sanctuary (Brancaccio & Aisher Mix) [2005]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 20:10.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!