Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Israel > מה זה טראנס עבורכם?
Pages (3): [1] 2 3 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Glenn-Holmes
Music Is My Passion



Registered: Nov 2002
Location: Ramle, Israel
מה זה טראנס עבורכם?

"95 אחוז מהטראנס היום זה חרא"
"הטראנס של היום שונה מהטראנס של פעם"
הטראנס מת"

כל אלו הם רק מבחר ציטוטים שבדרך כלל יוצאים מפי אנשים כדי לתאר מצב מנטלי אצלם שנכון לתקופה מסוימת.
אני שומע אותם כבר מ-2001...די נמאס את האמת ... ובכל זאת, זה המקום לברר אצלכם, מהו טראנס עבורכם היום לקראת 2010.
מה אתם חושבים על המוזיקה? מה חשבתם בעבר? ומה דעתכם לקראת העתיד.?


___________________
What makes a good tune is having a source of passion to its creation

Old Post Dec-16-2009 23:38 
Click Here to See the Profile for Glenn-Holmes Click here to Send Glenn-Holmes a Private Message Add Glenn-Holmes to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
uzi
mellomaniac



Registered: Sep 2004
Location: Israel

Trance & Philosophy- מוזיקה טובה וקצת על החיים

אהבתי את הנושא ואני חייב לענות עליו בהתיחסות רחבה ועמוקה.

היום, בעידן המודרני, כל סגנונות המוזיקה זמינים מאוד באמצעי התקשורת ובחנויות.
אין יותר שיאים פורצי דרך מבחינת סיגנונות מוזיקליים.
יש חומרים טובים אך אין מהפכות של סגנונות חדשים.
גם אם יש סגנון חדש (או מוזר) אז הוא מתקבל (פחות או יותר) כי יש פתיחות.
אל תשכחו, יש חידושים ופיתוחים בתחום הכלים לעשייה ויצירה מוזיקלית.

בעשור או שניים האחרונים יש כל כך הרבה סגנונות מוזיקליים וכל כך הרבה חומרים שדומים לסגנונות אחרים קודמים.
הגבולות וההגדרות כבר לא ממש מדוייקות ומושלמות.
גם כשאני אומר טראנס מלודי ומרומם בסיגנון
Super8
הוא לא בדיוק כמו הסיגנון המלודי והמרומם של
Aly & fila.
מה שדומה הוא הרעיון, הבניה, הגישה וההרגשה, מהם נגזר הסיגנון שדומה להם.

מוסיקה היא שאלה של טעם, של היוצר ושל המאזין.
המושג "טוב-טעם" אצל שניהם, לא שקול למושגים כמו "מיינ-סטרים", "פופולאריות" ו"איכות", כמו בעשורים הקודמים.
מה יצא? היום כל אחד מגדיר את עצמו ואת מה שהוא עושה ואוהב אחרת.

המושג "טראנס של פעם", לדעתי, היה במהלך שנות ה 90 בזכות יוצרים\מפיקים כמו:
ferry corsten, tiesto, Pieter W. Bervoets & Marinus Benno de Goeij (rank1), m.i.k.e. (push), johan gielen, Paul van Dyk, above & beyond.
הם היו נחשבים למיוחדים ופורצי דרך כי אז הכל היה חדש.

היום כל אחד יכול ללכת ולקנות את תוכנות ההפקה המוזיקלית הטובות בעולם, זה לא בשמיים להקים סטודיו בייתי בחדר השינה.
לא נדרש ציוד רב מדי ויקר מדי. בתי ספר ללימודי מוזיקה-אלקטרונית הם לא נדירים.
אם חוסכים את הטיול לחו"ל אז אפשר לגשת וללמוד שם, או לחסוך וללמוד מספרים.
כל התעשיה העולמית והמסחר מביאים "מוזיקה להמונים" גם ליוצר וגם למאזין.
גישה זו הולידה הרבה מוזיקה חדשה אך לא חדשנית, הנוצרת מאותם הכלים והאמצעים.
לכן היום הכל נשמע דומה, עשוי דומה, בנוי דומה, בטכניקה ושיטה דומה, ולעיתים מאותם חומרים ואמצעים ישנים בשינוי קל.
התופעות הללו ממעיסות את המוזיקה מאוד.
פתאום, יכול אדם בבייתו שלו ובנוחיותו להפיק (פחות או יותר) את מה זיכה את פרי קורסטן בפרסים רבים במהלך שנות ה 90.
אם יש לו לאדם גם ידע, ניסיון, ציוד וכלים מתאימים אולי אפילו יוכל להפיק יותר טוב ואיכותי מאדון קורסטן.
גם המונח "איכותי" הוא כל כך סובייקטיבי ולא ברור.

הטענה "95 אחוז מהטראנס היום זה חרא" אולי נכון בגלל שהכל דומה (לפעמים אפילו מעתיק ודוגם).
יש הצפה של חומרים מכל העולם. לעיתים אפילו אותם חומרים משוחררים שוב ושוב, במקומות שונים, בזמנים שונים ובחידושים שונים.
זה מרגיש כאילו כבר שום דבר לא מרגש, כאילו שמענו כבר את הכל, שהכל בינוני וטחון למוות.

תמיד אנו חוזרים לשאלת הטעם האישי, מבחינת המאזין והיוצר.
מוזיקה תמיד תיהיה טובה אם היא עונה לך על מה שאתה רוצה או צריך.
לפי השיר של דני רובס: "מוסיקה היא כמו תרופה לנקודה כואבת.".
אני יכול לומר על עצמי, שבדרך כלל (לא תמיד) מנגינה טובה, עשירה ומרגשת הופכת את היצירה המוזיקאלית לאיכותית ומעניינת.

הטענה "הטראנס של היום שונה מהטראנס של פעם" זה הרבה בגלל אומנים ויוצרים מכל קצבות העולם שהרחיבו (יותר מדי) את הטראנס כסיגנון.
יש כאלו שאף טעו והטעו בהגדרתם את מאזיניהם.
ארמין התראיין לתחנת שידורים אינטרנטית במשך כשעה והסביר שלדעתו יש כל כך הרבה סיגנונות "דאנס" אלקטרוניים ושחזונו הוא שבעתיד הכל יקרא טראנס (כמו זרימה, תודעה, מצב).
זוהי הסיבה לשם תוכניתו בה הוא משדר מבחר מכל הספקטרום ובונה סט עולה ומתגבר.
התוכניות של ארמין ואומני טראנס רבים כמותו, מנגנות קשת רחבה של סגנונות, מבלאדות אלקטרוניות, פופ-אלקטרוני ועד כמעט פסיכודאלי.
כך שאפילו הגדרה טכנית של "טראנס" כסיגנון מוזיקאלי אלקטרוני ב
140 bpm
איננה משקפת נכונה.
כשהספטרום כל כך רחב והכל נקרא "טראנס" אז ברור שהיה שינוי. הסיגנון התרחב ותחתו התרחבה כמות החרא (סליחה על הביטוי).

הטענה "הטראנס מת" או גוסס היא כל כך בעייתית, ערטילאית ומכלילה.
בואו ונשאל הפוך, כיצד תגדירו סיגנון מוזיקאלי חי?
האים קיום חיי לילה נחשב לטראנס חי? האים רווחיות כלכלית מטראנס מחייה אותו? האים מכירות, תעשייה, הופעות מקישות על חיות הטראנס?
מבחינתי, אם מפיק טראנס אנונימי, שחי בסוף העולם, מלחין יצירת מופת מרגשת אז הטראנס חיי!

התקשורת העולמית במאה ה 20 פרצה גבולות. העידן שלנו פורץ גבולות. ההגדרות כבר לא ממש מתאימות.
עולם הסיגנונות במוזיקה הוא רב מאוד ונשאלת בסופו של יום השאלה מה מוצא חן בעיני ומה טוב לי.

אילן צודק באומרו: "כל אלו הם רק מבחר ציטוטים שבדרך כלל יוצאים מפי אנשים כדי לתאר מצב מנטלי אצלם שנכון לתקופה מסוימת.".
רק הרשה לי להזכיר לך שכל ההיסטוריה העולמית כתובה בסובייקטיביות של ההיסטוריונים. הכל תלוי במיהם אותם ההיסטוריונים, השקפת עולמם וצורת כתיבתם.
ברור שכל הטענות הללו הן דעות שהעובדות בהן מטושטשות. אנחנו מנסים להבין למה, מה קרה פה, למה אנחנו מדברים כך על המוזיקה שאהבנו.

במהלך השנים טראנס היה עבורי הרבה מאוד דברים, כגון:
01) תחכום מוזיקאלי, גם בהפקתו וגם בשמיעתו.
02) שפע של צלילים מגוונים. מכל צליל אפשר לעשות טראנס. לכל צליל יש מקום, גם אם הוא לבדו נשמע מוזר.
03) הרמוניות מעניינות, מגוונות ומורכבות.
04) מהירות מוזיקאלית ורגשית.
05) אנרגיה.
06) היסחפות רגשית או נפשית.
07) רגש.
08) דם חדש של מנגינות. גם קטע שעשוי משני אקורדים יכול לרגש עד דמעות.
09) חדשנות (חדיש).
10) לא עוד מוזיקה שיגרתית, פשטנית, רדודה ויומיומית ששמענו כמוה כל חיינו. יש אלטרנטיבה.
11) ובלי פלצנות, סוג של מרד נעורים ותענוג מהחיים.

היום, כל הדברים הללו שמניתי לא בדיוק נענים מהרבה סיבות שחלכן תלויות בי וחלק בסצנה, בתעשיה ובאומנים.
לא אדבר בכלל על הכמויות ההיסטריות של חומרים שאני לא אוהב, מחזורים וגם חידושים של אותם להיטי עבר שוב ושוב.
לעומת זאת, אל תשכחו שיותר מדי מדבר טוב יכול לפעמים להעיק על אדם ולהמעס.
בעידן עשיר, תעשייתי ומסחרי זה, יש יותר מדי מכל דבר ועלינו לסנן יותר ולחפש יותר עד שמוצאים מה אוהבים- זה מעצבן.
מה גם, שלא תמיד מוצאים מה שאוהבים ואז מותרים ומגיעים בטעות למסכנה שאין משהו טוב.
אנשים מחפשים לעיתים דברים חדשים ולא מבינים שזה מה שיש.

עידן האינטרנט הזניק את סצנת הטראנס קפיצה מטאורית מבחינת הפקה, פרסום, תרבות, איכות וכמות.
יש היום מעין הצפה של אומנים וחומרים. כל אחד רוצה להיות כוכב ועל הדרך יש הרבה חרא של מוזיקה.
חלק מהחומרים הללו נעשו בשביל להתפרנס בלבד.
בעבר המוזיקה בכלל והטראנס בפרט היו נעשים מתוך חשק ורגש אמיתי; מתוך צורך ממשי לאיזו חוייה קיצבית או סוחפת; מתוך עשייה מיוחדת ומרגשת.
היום יש יותר מדי חרטא-בארטא וכישרונות של להיט אחד. למה? כי ההפקה נהייתה יחסית קלה יותר וזולה יותר.
העומק הסנטימנטאלי, הרגשי והאיכותי של המוזיקה ניהייה "קצת" רדוד.

גם כשיש היום להיט חדש וטוב הוא בדרך כלל לא חדשני. למען האמת הוא דיי דומה לקודמיו.
שימו לב שהרבה אומנים לומדים מלהיטים קודמים לאחר מכן יוצרים בעצמם דברים דומים- משלל סיבות שקטונתי מלהחליט אם הם ראויות ואתיות.
עדיין יש כשרונות רבים וטובים בעולם. הם צריכים לעשות דברים עם עומק, תוכן ולהט אמיתיים.
זה קשה להם כי הם משתנים, מתבגרים, מתחדשים, מתאימים את עצמם למה שהולך... יש אילוצים ושיקולים, כספיים או לא, ללא סוף.

לדעתי העתיד לא יהיה טוב מבחינת "כמות החרא", אך הוא יהיה מקסים מבחינת פרסום, חשיפה, מהירות, נגישות.
ביימינו, קל לי ליצור קשר ולעקוב אחר כישרון חדש ומעולה מצ'כיה. הבעיה היא שקשה לגלות אותו בים אינסופי של חומרים ותכנים מכל העולם שאיכותם בספק.

מחבר: עוזי שורץ
17.12.2009

Last edited by uzi on Dec-18-2009 at 20:20

Old Post Dec-17-2009 16:11  Israel
Click Here to See the Profile for uzi Click here to Send uzi a Private Message Add uzi to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
gold mine
tranceaddict in training



Registered: Dec 2009
Location: haifa, israel

המסמך של עוזי ארוך,

ואני קצת דיסלקט, קופצות לי העיניים בין השורות בצורה לא אחידה.

השאלה הגדולה היא מה מכניס אותך לטראנס,

וזה לא חייב להיות טראנס כמו שארמין או חבריו מנגנים

מבחינתי גם מינמל או אלקטרו טוב, או בערך השילוב של שניהם

זה הסגנון הכי טוב.

בכלל אני בחיפושים אחרי פרוגרסיב טוב,

ומדי פעם מתחשק לי איזה אפליפטינג חזק - אבל השוק לא מוציא שום יציאה טובה כזאת.

Old Post Dec-17-2009 17:54  Israel
Click Here to See the Profile for gold mine Click here to Send gold mine a Private Message Add gold mine to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
benji904
Supreme tranceaddict



Registered: Apr 2006
Location: Jerusalem, Israel

Uzi's post: very interesting, very extensive, agree with a lot, also disagree with quite something, and a bit too long to quote

Anyhow, I know this may sound generalizing, but with Uzi, Viber and maybe some others I constantly have a feeling they share a certain aspect of trance (and good music generally) lovers, but denounce the other one: they do have a refined, activist, elitist, demanding stance regarding their desired/ideal music and its characteristics, but maybe reject a positive outlook of more inclusiveness/progression towards future developments and streams. This doesn't mean I advocate and personally pursue to include everything generic/mainsteam/whatever, but I don't see why today's spectrum of provided music can't fit into any given niche.
It's, at least for me personally, the same like I can get moved/uplifted/energetically blasted differently from a Daniel Kandi track, than from Technoboy, W&W, Rank 1, Marco V, Giuseppe Otaaviani etc. They all exude or emanate something different, but very attractive. True enough, whenever I hear Fly Away, Walhalla, Devotion (Armin RMX) there is that immensely important extra dimension of warm, nostalgic emotion, but current trance as appearing on ASOT 2009 or TATW can equally move me to tears. So the claim that most stuff is generic junk I can't possibly agree with, notwithstanding the fact that everybody will always continue to filter his stuff naturally.

----------------------------------

Trance has become one of my primary obsessions, sadly
It harks back to the cliche, but it is so salient to remind ourselves and so true: I know that for me and many others it is an expression of life and earthly motions itself, a pictorial sound display from this planetary existence and the sense that you want to escape and burst out of your own body and this existence. Trance is my form of escapism, but not per se in the negative sense; I'd say that 99.9% of this enterprise is only positively constructive for me (and all this coming from someone who lives under the marker of "religious").
When music and sound combinations have that combination (or particular, separate particles) of intriguing, beautiful, epic, euphoric, melodic, eternal melody/energy/drive, then I'm there to embrace it and find myself lost in a sea, or vacuum, of personal escapism.

Last edited by benji904 on Dec-18-2009 at 10:06

Old Post Dec-18-2009 09:58  Israel
Click Here to See the Profile for benji904 Click here to Send benji904 a Private Message Add benji904 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
uzi
mellomaniac



Registered: Sep 2004
Location: Israel

בנג'י, תודה על הפרגון, הסבלנות, ההבנה, הקריאה וכתיבת הביקורת.

אני מבין ומסכים הרבה עם מה שכתבת. תנו לי לחדד עוד כמה פינות.

אני חייב להסביר לכם משהו על עצמי. יש אנשים שיכולים לשמוע את להקת
ABBA
כל ימי חייהם ולהיות מאושרים כל פעם מחדש מאותה המוזיקה.
אצלי חשוב גם למצוא דברים חדשים. זהו עצם העיניין, מכאן נובע הקונפליקט שאני דן עליו בהרחבה.

הייתה תקופה שהייתי מדבר כמוך, בנג'י, והייתי בטוח שממש טוב לי עם חומרים מודרניים וטובים.
גם לי הייתה תקופה שהייתי מכור ומבלי לשים לב הורדתי מאות ג'יגות שלא שמעתי מעולם.
בנג'י, היו לא מעט הופעות בארץ שנהנתי וצרחתי כמו משוגע וחיבקתי את פרי קורסטן כאילו הייתי ילד... כל זאת למרות חווית הדוחק, המחנק והווליום המייגעים.
מי שלא חווה הופעה, לא משנה של מי, לא יודע על איזו אקסטאזה מדובר.

משום מה עם השנים זה השתנה. ברגע שיהיה לך פחות זמן לטראנס אז אתה תתקשה למצוא, לסנן ולאתר מה שבאמת מיוחד וטוב.
אין לי סבלות, כח, עצבים, חשק, סימפטיה ותענוג לחיי לילה קשים כאלו.
יפה לראות שגם אתה, בנג'י, נכנסת לפילוסופיה, לרוחניות ולרגשנות של טראנס.
יכול להיות שלקראת גיל 30 אני מתחיל למצא את הטראנס, וכיום אני אוהב מאוד-מאוד את הפרוייקט של עידן רייכל, לדוגמא. יכול להיות שזה עיניין של החיים.

אני יכול לשמוע כל סוג מוזיקה, לנסות להתעניין ולנסות להתרגש ממנה.
אין לי בעיה עם כל מוזיקה שמנוגנת ברקע, אבל אני מתייחס בחיבורי על מוזיקה שמקשיבים לה במיוחד ומתרגשים ספציפית ממנה.
כשאני מטייל בקניון אין לי בעיה שקיילי מינו מתנגנת ברחבי החנויות, אני אפילו נהנה מזה ומזמזם את המנגינה.
אבל זאת לא מוזיקה שאני מתרגש ממנה, בורח איתה, מתנתק באמצעותה, נסחף ומתלהב בזכותה.

אין יותר מדי קידמה בטראנס, אני גם לא מתלונן על חדשנות. טראנס שאני מתרגש ממנו בדרך כלל נשמע באותו סגנון שאני אוהב.
ותאמין לי שהייתי מאזין למגוון עצום של תוכניות שמנגנות מגוון ושנחשבות מעולות בתחומן.

דרך אגב, גם אני אהבתי את האוסף
Universal Religion Chapter 4.
זה אוסף שהוא ממש טיפוסי לארמין ולסיגנון היפה שהוא נאמן לו בתוכניתו.
בעבר, לא כל אוסף שלו נשמע כך!

אנחנו אנשים שונים, כמובן, ויכול להיות שאתה מתרגש מכל מוזיקה יותר בקלות.
יכול להיות שאתה מאזין לתוכניות שבוחרות מבחר יפה שמתאים לך...
אך האים עברת וספרת את כל החומרים בסיגנון התוכנית, שמשוחררים בכל העולם, מעבר לטראק-ליסט של התוכנית?
אני בטוח שלא. על כל טראק טוב ששמעת בתוכנית, ישנם 1000 טראקים שבכלל לא בשבילך.
אל תמהר לומר שכל מוזיקה מודרנית ניתנת להנאה בנישה כזו או אחרת.
אני מדבר אתך על התמונה הגדולה ולא על 20 טראקים טובים מפה ומשם.

בחיבור שכחתי לכתוב על המועדונים וההפקות של חיי הלילה שמשפיעים רבות על חווית הטראנס והתרבות שלה- לטוב ולרע.
שחכתי לציין שיש מלא חברות מוזיקה מניפולטיביות שמטרתן הראשונה היא לשווק, להפיץ ולעשות כסף מכל חומר הבא ליד. חברות אלו מחליטות אילו חומרים להשמיע ולהציב על המדף, ואילו חומרים לא.

כל הדיבור והדיון הזה הוא על מוזיקה שאתה מוכן "למות" בשבילה ולא על שיר חביב של מדונה או ביונסה.
מהקטעים האלה שנוגעים בנפש, פורטים על מיתרי הלב, מרוממים את הנשמה והופכים אותך למאושר.

Last edited by uzi on Dec-18-2009 at 22:06

Old Post Dec-18-2009 21:54  Israel
Click Here to See the Profile for uzi Click here to Send uzi a Private Message Add uzi to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
gold mine
tranceaddict in training



Registered: Dec 2009
Location: haifa, israel

טרד מעניין.....

המוסיקה שהכניסה אותי לטראנס לפני עשור בערך הייתה

cosmic gate

warp brothers

aquagen

שקניתי באילת goliat 10 האלבום

יש כזאת מוסיקה גם היום ?

Old Post Dec-19-2009 12:29  Israel
Click Here to See the Profile for gold mine Click here to Send gold mine a Private Message Add gold mine to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
sh33p
disco fvrd, house flvrd..



Registered: Jun 2004
Location: Tel Aviv, Israel

טראנס טראנס טראנס......

מאהבה לשנאה במשך 6 שנים...

התחיל טהור ובתולי והסתיים מיינסטרימי ומגעיל
מרמור יש והרבה אבל גם הרבה רגעים יפים של אושר.
מה שזכור לי ביותר בתקופה שהייתי שומע טראנס קבוע
זה הבועה שהייתי חי בה
לא היה לי אף פעם צורך לחפש מסביב מוזיקה אחרת
הייתי מקבל את כל הרגשות שרק ניתן לקבל כאשר הייתי שומע טראנס
ממלודיות עצובות, למלודיות שמחות
מטראקים מרקידים וסוחפים, לטראקים של סתלבט על החוף.

אולי זאת הסיבה שעכשיו אני שומר לטראנס טינה?

כיום, אין לי הרבה אהבה לטראנס
לא יודע אם זה אני או האומנים
אבל זה נראה כאילו כבר אין השקעה, אין חידוש
זה או ווקאלים שיכולים ללכת ישירות לאמ.טי.וי
או טראקים עם בייסליין פלצני בשילוב אלקטרו שהקשר בין זה לטראנס הוא מקרי בהחלט
או טראנס מלודי, שהנוסחה שלו עוברת מטראק לטראק
יש בודדים וטובים
אבל בשבילי זה פשוט לא זה...

אילן... הטראנס לא מת ולא ימות
הוא פשוט לא אותו טראנס שהתאהבתי בו

Old Post Dec-23-2009 03:47  Israel
Click Here to See the Profile for sh33p Click here to Send sh33p a Private Message Add sh33p to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Viber
In Search Of Unicorns



Registered: Jun 2003
Location: City, Country format

quote:
Originally posted by benji904
Uzi's post: very interesting, very extensive, agree with a lot, also disagree with quite something, and a bit too long to quote

Uzi, Viber and maybe some others I constantly have a feeling they share a certain aspect of trance (and good music generally) lovers, but denounce the other one: they do have a refined, activist, elitist, demanding stance regarding their desired/ideal music and its characteristics, but maybe reject a positive outlook of more inclusiveness/progression towards future developments and streams.


להפך! אני ועוזי מתלוננים שהכל נשמע אותו הדבר ושלא מחדשים הרבה.
המפיקים הם שלא מחדשים.
אני פתוח לגמרי לחידושים, ב-2006 היה באמת כיוון כזה של "טראנס חדש" ואז פתאום כל אותם האמנים כמו ניקלאס הארדינג ומרקוס נעלמו אל הצללים ולאחר שנה-שנתיים עניינים התחילו שוב לזרום לכיוון השלילי של הכל נשמע אותו הדבר ומלא בסופר-מסורים שמנים.

אני לא מבין לפעמים למה ז'אנרים כמו דראם אנד בייס והאוס (יכול להיות שכבר לא האוס) מושכים מפיקים חדשים שמחפשים סאונדים על הסינט ומחפשים ליצור תחושות חדשות ובטראנס כולם מעתיקים אחד מהשני ושולחים לארמין למרות שטראנס יכול להיות מגוון באותה המידה.

Old Post Dec-24-2009 00:48 
Click Here to See the Profile for Viber Click here to Send Viber a Private Message Add Viber to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
benji904
Supreme tranceaddict



Registered: Apr 2006
Location: Jerusalem, Israel

quote:
Originally posted by Viber
להפך! אני ועוזי מתלוננים שהכל נשמע אותו הדבר ושלא מחדשים הרבה.
המפיקים הם שלא מחדשים.
אני פתוח לגמרי לחידושים, ב-2006 היה באמת כיוון כזה של "טראנס חדש" ואז פתאום כל אותם האמנים כמו ניקלאס הארדינג ומרקוס נעלמו אל הצללים ולאחר שנה-שנתיים עניינים התחילו שוב לזרום לכיוון השלילי של הכל נשמע אותו הדבר ומלא בסופר-מסורים שמנים.

אני לא מבין לפעמים למה ז'אנרים כמו דראם אנד בייס והאוס (יכול להיות שכבר לא האוס) מושכים מפיקים חדשים שמחפשים סאונדים על הסינט ומחפשים ליצור תחושות חדשות ובטראנס כולם מעתיקים אחד מהשני ושולחים לארמין למרות שטראנס יכול להיות מגוון באותה המידה.


You see, that is what I don't understand. I might not be completely objective, but apart from the reason of disliking the actual music character and sound image, what do you not consider novel, or at least quite novel and refreshing, regarding:

Marcel Woods
W&W
Jochen Miller
M6
Sied van Riel
Leon Bolier
Cliff Coenraad
Cosmic Gate
Ummet Ozcan

I'm not saying that they are my favourite producers, but some of their stuff I really like and they definitely explore interesting sound amalgamations and combinations, without that repetitive supersaw, as some would call it (which I do still love of course, but that's me.. )

It's just unfair and untrue claiming and stating that current trance is only boring, repetitive and uninspired

Old Post Dec-24-2009 18:30  Israel
Click Here to See the Profile for benji904 Click here to Send benji904 a Private Message Add benji904 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vortex_SA
universal tranceaddict



Registered: Jul 2002
Location: rehovot

quote:
Originally posted by gold mine
טרד מעניין.....

המוסיקה שהכניסה אותי לטראנס לפני עשור בערך הייתה

cosmic gate

warp brothers

aquagen

שקניתי באילת goliat 10 האלבום

יש כזאת מוסיקה גם היום ?


תנסה:

http://www.youtube.com/watch?v=NjEN4iNELAA

אני מסכים עם בנג'י בעיקר, כמו בכל ז'אנר מוזיקלי, כאן בפורום תמיד תמצא אנשים שבשבילם הסגנון הוא משהו אישי וקיימים רגשות כלפיו, אין לי בעיה עם זה, כל עוד הרגש לצליל מסויים או סוג מסויים של סאונד לא מונע ממך מלהינות מדברים חדשים, ולדעתי זה מה שקורה היום, המעריצים החדשים של הז'אנר הם שמגדירים אותו. פשוט תנסו להינות מהעוצמות שיש היום, מורכבות מלודית כבר לא מספיקה לטראק טוב (מורכבות מלודית אף פעם לא היתה מתכון ליצירה מוזיקלית טובה לדעתי...) זה הקצב, הסידור של האירועים, והשאיבה פנימה לאווירה הם שעושים את השיר\טראק\יצירה למה שהוא. והיום דווקא יש מלא חידוש בקצבים, בשימוש של צלילים וכדומה.

הנה דוגמא שאני ספציפית מאוד אוהב

http://www.youtube.com/watch?v=y6QLatOb1Vk

הרבה שימוש בשאפל, בס מעניין מאוד, הרבה שינויי אפקטים ומקצבים שלא התאפשרו פשוט עד לא מזמן, ואפילו למכורים לדבר, מורכבות מלודית (נתון לשיפוט אישי)... פעם בהקלטה של סינטי הוא גם ככה היה נותן לך דיליי קטן ולא תמיד ישב בול במקום, היום אני יכול להגיד במדויק לכל כלי בכל מצב נתון איפה הוא ינגן איך למה וכמה, זאת העוצמה של היום...

ד"א גם פעם היה הרבה מוזיקה גרועה שתפסה גל על הטראנס, רק שפעם לא היה כזה זול להביא לכם לשמוע אותה, היום זה אפשרי וזה מכניס עוד טיפה כסף לחברת התקליטים, אין לי פתרון יותר טוב חוץ מללמוד לחפש את מה שאתה אוהב.


___________________
Music----is----universaL

Pay a visit good fella:

Xetro's MySpace

Xetro's Facebook page

Old Post Dec-27-2009 07:45  Israel
Click Here to See the Profile for Vortex_SA Click here to Send Vortex_SA a Private Message Visit Vortex_SA's homepage! Add Vortex_SA to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
uzi
mellomaniac



Registered: Sep 2004
Location: Israel

quote:
Originally posted by Viber
להפך! אני ועוזי מתלוננים שהכל נשמע אותו הדבר ושלא מחדשים הרבה.
המפיקים הם שלא מחדשים.
אני פתוח לגמרי לחידושים, ב-2006 היה באמת כיוון כזה של "טראנס חדש" ואז פתאום כל אותם האמנים כמו ניקלאס הארדינג ומרקוס נעלמו אל הצללים ולאחר שנה-שנתיים עניינים התחילו שוב לזרום לכיוון השלילי של הכל נשמע אותו הדבר ומלא בסופר-מסורים שמנים.

אני לא מבין לפעמים למה ז'אנרים כמו דראם אנד בייס והאוס (יכול להיות שכבר לא האוס) מושכים מפיקים חדשים שמחפשים סאונדים על הסינט ומחפשים ליצור תחושות חדשות ובטראנס כולם מעתיקים אחד מהשני ושולחים לארמין למרות שטראנס יכול להיות מגוון באותה המידה.

בימינו, קשה לי להאמין שאומנים יכולים לחדש ולרענן את סגנון הטראנס.
זה אומנם לא נורא רק חבל שיש כמויות של חומרים שנשמעות יותר מדי אותו דבר.
יש גם הרבה טראקים שפשוט מעפנים, כאלה שנותנים לך תחושה של "הינה עוד טראק בסיגנון שון טיאס".
מעין פשטנות כזו, שכאילו מכל קישקוש עושים טראק וכל אחד יכול לעשות טראנס.
ושיהיה ברור שאני מת על הטראקים הישנים של שון טיאס כולל התוכנית שלו (שכבר אין לי זמן לשמוע).

בנוגע ל"בריחת הכשרונות לסיגנונות אחרים" ו"חומרים דומים", זה מפני ש
"איפה שיש הצלחות יש גם הרבה שמנסים להשתלב".
ארמין, אבוב אנד ביונד, פרי קורסטן ועוד הם שמות מצליחים המתעסקים בעולם הטראנס.
ברור לנו שאומנים רבים אחרים ולייבים רבים ייצרו, ישווקו וידחפו את החומרים שלהם לכל מקום, גם אם מדובר בטראקים שפחות טובים.
על הדרך אנחנו מקבלים הרבה חרטא-ברטא כמאזינים, כתקליטנים, כלקוחות, כבליינים, וכולי.

Last edited by uzi on Dec-27-2009 at 11:14

Old Post Dec-27-2009 10:40  Israel
Click Here to See the Profile for uzi Click here to Send uzi a Private Message Add uzi to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
uzi
mellomaniac



Registered: Sep 2004
Location: Israel

quote:
Originally posted by sh33p
טראנס טראנס טראנס......

מאהבה לשנאה במשך 6 שנים...

התחיל טהור ובתולי והסתיים מיינסטרימי ומגעיל
מרמור יש והרבה אבל גם הרבה רגעים יפים של אושר.
מה שזכור לי ביותר בתקופה שהייתי שומע טראנס קבוע
זה הבועה שהייתי חי בה
לא היה לי אף פעם צורך לחפש מסביב מוזיקה אחרת
הייתי מקבל את כל הרגשות שרק ניתן לקבל כאשר הייתי שומע טראנס
ממלודיות עצובות, למלודיות שמחות
מטראקים מרקידים וסוחפים, לטראקים של סתלבט על החוף.

אולי זאת הסיבה שעכשיו אני שומר לטראנס טינה?

כיום, אין לי הרבה אהבה לטראנס
לא יודע אם זה אני או האומנים
אבל זה נראה כאילו כבר אין השקעה, אין חידוש
זה או ווקאלים שיכולים ללכת ישירות לאמ.טי.וי
או טראקים עם בייסליין פלצני בשילוב אלקטרו שהקשר בין זה לטראנס הוא מקרי בהחלט
או טראנס מלודי, שהנוסחה שלו עוברת מטראק לטראק
יש בודדים וטובים
אבל בשבילי זה פשוט לא זה...

אילן... הטראנס לא מת ולא ימות
הוא פשוט לא אותו טראנס שהתאהבתי בו

ראשית כל, אני יכול להזדהות. גם אני מרגיש או הרגשתי כך בעבר.
אתה באמת מאמין שהכל שלילי?
שמעתי בסוף השבוע את התוכנית
aly & fila- future sound of egypt 113
ותאמין לי שעדיין יש חומרים נהדרים!
מומלץ בחום.
אם אתה מחפש שיאים או פריצות דרך מוזיקאליות בתחום הטראנס אז אני דיי סקפטי.
זהו הג'אנר... והוא פחות או יותר כבר מגובש. הרחיבו אותו לסגנונות קשים, מרגשים, עדינים, מהירים, איטיים, ווקליים וכולי.
או שאתה אוהב או שלא.
התענוג יכול להפגע אם אתה מצפה לשיאים חדשים ומהפכות יצירתיות.
אם נמעס, תמיד אפשר לעשות הפסקה ולשמוע פעמיים בחודש איזה סט או שתיים של אומן טוב.
זה מה שאני עושה.
ורק תדע לך שבשנתיים-שלוש האחרונות אני ממעט לשמוע טראנס וגיליתי המון ג'אנרים מוזקליים אחרים ומעולים מכל רחבי העולם.

Old Post Dec-27-2009 11:06  Israel
Click Here to See the Profile for uzi Click here to Send uzi a Private Message Add uzi to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Israel > מה זה טראנס עבורכם?
Post New Thread    Post A Reply

Pages (3): [1] 2 3 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackAwesome Proggy [2006] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackK-Lab - The Voice Of Truth (Basement Mix) [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 16:00.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!