|
DJ's die 'groot' zijn geworden door Internet/mp3
Naar aanleiding van mijn thread over het interview van Tiesto in de Playboy, waar hij enkele uitspraken doet over messageboards, wil ik hier een onderwerp aansnijden wat ermee te maken heeft. Namelijk mp3 vs de bekendheid van sommige dj's.
Door internet hebben een grote schare mensen meer interesse gekregen in housemuziek en alles wat hiermee te maken heeft. Messageboards zoals Tranceaddict, Raremusicfinder, Start2dance, partyflock etc etc hebben vele leden. Er zijn veel discussies over de verschillende stylen binnen de housemuziek, en er gaan VEEL mp3z rond, al dan niet in de 'scene'.
In het interview dat Tiesto gaf haalde hij een beetje uit naar messageboards en de kritiek die mensen van deze boards veelal geven.
Nu wil ik het dus omdraaien; Messageboards & mp3z dragen bij aan de bekendheid van sommige dj's. Zonder mp3z zouden sommige dj's nooit zo bekend zijn geworden denk ik. Denk hierbij aan DJ Stigma. Een voor mij onbekende dj totdat ik het fenomeen mp3 ontdekte.
Wij als 'mp3-generatie' zijn behoorlijk verwend. Iedere week heb je wel een gigabyte of meer aan goede nieuwe trance. Je hoeft eigenlijk de deur niet meer uit , en cd's koop je bijna niet. Toch is het makkelijk om eerst de mp3 te luisteren alvorens te kijken of je een cd wel/niet koopt. Ik vond bv ISOS3 zo goed dat ik hierna dacht om hem zeker te gaan kopen (moet ik overigens nog doen ).
Wat is jullie mening over al dit?
En ja; ik verveel me een beetje , dus ga ik maar wat leuke threads posten 
Greetz,
SnuggLe