En nou bedoel ik het zo:
enerzijds met de opbrengst van zn platenverkoop/airplay en anderzijds met het optreden. Volgens mij verdienen ze meer met optreden dan met de verkoop.
Kheb een beetje lopen zoeken hiernaar, o.a. op http://dj.pagina.nl/, maar hierover geen info kunnen vinden. Weet iemand wat meer?
Jul-20-2002 13:56
magrec
Kleinenberg addict
Registered: Mar 2001
Dj's krijgen geen standaard bedrag voor optredens,
Tijd, locatie, aantal bezoekers etc bepalen de prijs (plus connecties )
Jul-20-2002 14:22
Flippe
Snap jij het wel ?
Registered: Sep 2001
Ligt er denk ik ook wel aan welke Dj het is
maar andere factoren zijn natuurlijk ook belangrijk ( lengte van de set, locatie ed..)
Jul-20-2002 15:39
Cosmic
4-8-15-16-23-42
Registered: Jan 2002
OKe, laat ik het wat concretiseren:
We nemen Marco V die anderhalf uur draait op Qontact. Hoeveel zal dat hem opleveren?
Jul-20-2002 15:46
TimeportE
... Addicted Yet ?
Registered: Jul 2001
Location: The Netherlands in "Limburg City" Maastricht <Attention!!> 3000 posts REACHED
wat ik wel weet is dat carl cox een jaar geleden ofzo de duurste dj was die je kon booken! maar ik weet niet hoe dat nu zit!
Op TMF zeiden ze, tijdens de uitzending van Dance Valley verleden jaar dat Cox ƒ 200.000 / € 90.756,04 heeft gevangen voor twee uurtjes draaien daaro. Weet niet of dit waar is, maar reken er maar op dattie minimaal een bedrag met 5 cijfertjes heeft gevangen voor deze set.
Jul-20-2002 16:42
TranceFool
Rollin´ Rhythms
Registered: Jan 2001
quote:
Originally posted by MaGiK54
Op TMF zeiden ze, tijdens de uitzending van Dance Valley verleden jaar dat Cox ƒ 200.000 / € 90.756,04 heeft gevangen voor twee uurtjes draaien daaro. Weet niet of dit waar is, maar reken er maar op dattie minimaal een bedrag met 5 cijfertjes heeft gevangen voor deze set.
jah dat klopt volgens mij wel
Had ook een keer iets gehoord over Sasha anderhalf jaar geleden ofzo met de jaarwisseling, was volgens mij half miljoen gulden of dollar (klein verschil ), maar iig ziekelijk veel
Had ook een keer iets gehoord over Sasha anderhalf jaar geleden ofzo met de jaarwisseling, was volgens mij half miljoen gulden of dollar (klein verschil ), maar iig ziekelijk veel
met nieuwjaarsnacht met de millenniumwissel kreeg Sasha idd $ 500.000
dat is echt absurd veel
volgens mij krijgen de dj's die op grote parties draaien zo'n f. 25.000, dat is zo'n € 12.000
Das een half jaarsalaris voor de gemiddelde nederlander..
Jul-20-2002 18:23
magrec
Kleinenberg addict
Registered: Mar 2001
Sasha vroeg 50.000 piek toen ze hem in krem wilden laten draaien (daar hebben ze toen maar van afgezien)
Jul-20-2002 18:30
TranceFool
Rollin´ Rhythms
Registered: Jan 2001
quote:
Originally posted by magrec
Sasha vroeg 50.000 piek toen ze hem in krem wilden laten draaien (daar hebben ze toen maar van afgezien)
toch vinnik dat als DJ zijnde een beetje patserig eerlijk gezged. Ik bedoel je hebt toch al zat geld en als je dan in een kwaliteitsclub kan draaien zou ik zelf voor minder geld wel willen draaien . Maar das misschien een domme gedachte