Wat vinden jullie nou liedjes die een remix waardig zijn, en zodat er ook respect blijft voor de originele artiest, en dus niet van die madhouse rmxjes...
hier wat ideetjes:
Russians van Sting (wel een hardcore rmx van, maar geen trance)
Theme Song van The Neverending Story (jeugdsentiment)
Ain't no sunshine when she's gone van Al Green
Clibatize van The Prodigy
Trouble van Coldplay
They dance alone van Sting
Jul-31-2002 19:52
Siesta
In praise of the sun
Registered: Jun 2001
Manic Street Preachers - If you tolerated this
moet wel hele goede remix zijn, als ik hem beter zou vinden alst origineel
Jul-31-2002 20:14
basd
progression
Registered: Jul 2002
Ik ben normaal gesproken zwaar tegen trance / club / techno / prog remixes van niet-house nummers (omdat het maar al te vaak een heel goedkope productie wordt, die echt alleen maar gemaakt is om snel effe wat geld te verdienen, onze Oosterburen zijn er maar al te goed in de laatste tijd). Een paar nummers waarvan naar mijn mening wel een stijlvolle, niet-elcheapo remix te maken is:
Enya - Only time
Hooeverphonic - This strange effect (heeeeel misschien)
Ik wil nog wel even benadrukken dat er zeker wel goede remixes van 'mainstream' nummers uitgebracht zijn, alleen is het maar een klein deel van de tracks die ge-remixed worden. Voorbeelden van geslaagde pogingen (naar mijn mening dan):
Mel C. - I turn to you (Tilt's Maverick remix)
Kosheen - Hungry (Satoshi Tomiie remix)
Kosheen - Face in a crowd (Lucien Foort remix)
DB Boulevard - Point of view (Quivvers vocal mix)
Radiohead - Everything in its right place (Hybrid remix)
en ook
Delerium - Silence (DJ Tiesto / Airscape remix) kan ik op zijn tijd wel waarderen (tijdens een leuk feestje)
Theme van Dragonheart
vraag nie waarom, maar deze theme ownz gewoon erg hard
maar wat ik ook wel leuk zou vinde is 'n vocale remix van
The Verve - Bitter Sweet Symphony
misschien bestaat ie al, maar ik hep 'm nog nie gezien/gehoord
er zijn er vast nog wel meer ... maar ken op dit moment nie veel bedenken
Aug-01-2002 00:12
aphex
Het luie zakje mens, enzo
Registered: Jun 2001
Marc Van Dale Vs Enrico - Water Verve... beetje goedkope mix wel lekker.
Radiohead - Everything in its right place (Hybrid remix) die is zoooooooooo ik heb echt een hand vol geld over voor die plaat.
Ik vind remixen van niet house nummers juist een goed idee, want hier vloeien weer nieuwe muziek stylen uit vooort en wat kan daar nou slecht aan zijn? Als je hem nie mooi vindt luister je hem toch lekker nie? :P
Aug-01-2002 03:41
basd
progression
quote:
Originally posted by aphex
Ik vind remixen van niet house nummers juist een goed idee, want hier vloeien weer nieuwe muziek stylen uit vooort en wat kan daar nou slecht aan zijn? Als je hem nie mooi vindt luister je hem toch lekker nie? :P
Is ook wel weer zo.. ik doe mijn best. Vind alleen dat ze van sommige nummers af moeten blijven, en voor de rest wel een beetje beter hun best mogen doen op remixes. Want wat je af en toe langs ziet komen als je langs Viva / TMF / whatever zapt, daar zakt je broek echt van af.
Ik zag laatst ook een elcheapo Duitse remix van Insomnia op Viva.. Nou toen had ik het wel even gehad..
Originally posted by aphex Radiohead - Everything in its right place (Hybrid remix) die is zoooooooooo ik heb echt een hand vol geld over voor die plaat.
Ik krijg flashbacks van de HMH...aaargh wat een lekker plaatje is dat.
Ik vind de remix van Michael Jakson, Billy Jean door Bushwaka (denk ik) ook wel sterk.
Aug-01-2002 15:46
Apoptosis
I'm Jacks raging bileduct
Registered: Dec 2001
* Mecano - Hijo De La Luna --> Volges my zou dit een HELE VETTE kunnen zyn in een trance versie... Die ontzettend mooie vocalen, wat strings, wat leuke geluidjes en een mooie bass erby en hoppa, vette plaat
* Within Temptation - Mother Earth --> Maar dan alleen dat sprookjesfilm-achtige melodietje en natuurlyk de vocalen als samples
ltr
Aug-01-2002 17:17
basd
progression
quote:
Originally posted by T.H.C.
Ik vind de remix van Michael Jakson, Billy Jean door Bushwaka (denk ik) ook wel sterk.
Is inderdaad wel een aardige remix (alleen moet je em niet te vaak horen). O ja, het is trouwens Bushwacka (al dan niet met een uitroepteken erachter ).
Registered: Oct 2000
het zou vet zijn een remix te maken van bohemian rhapsody van queen maar dat is denk onmogelijk.
Aug-01-2002 17:46
TimeportE
... Addicted Yet ?
Registered: Jul 2001
Location: The Netherlands in "Limburg City" Maastricht <Attention!!> 3000 posts REACHED
ik denk altijd als ik :
michael jackson - they don't care about us
michael jackson - ghost
luister: mwuaaa ZEEERRRR heftige nummers en zou vet zijn als je het zou kunnen remixen, heb ik trouwens wel vaker met muziek van michael.. hij mag der dan uit zien als een alien (check mib II ) maar hij maakt fantastische muziek!!