|
| quote: | Originally posted by TomaskE-V
Om maar ff het eigenwijze V-mannetje te spelen....
Ik denk niet dat clubs niet meer met de tijd meegaan, eens vernieuwend altijd vernieuwend toch?
Veranderende behoeftes bij het publiek, dat is de oorzaak denk ik. Mensen die uitgaan willen 'meer', 'groter', 'beter' en 'specialer'. Zaken die clubs niet kunnen bieden. Grote feesten, evenementen en grote clubs met een sterk imago trekken tegenwoordig het publiek. Het publiek gaat naar feesten als Dance Valley en Sensation of clubs in België en Duitsland. Stappers beleven veel liever een 'unieke' avond, dan een avond die men de zaterdag erop weer in de IT of de Danssalon kan hebben.
Naar mijn mening kunnen clubs nooit concurreren met unieke evenementen en hele grote clubs die een groot bereik hebben. Het is voor hen vechten tegen iets waar niet van te winnen valt. Of men moet wel héél erg origineel worden.... |
Ben het totaal met je eens. Tegenwoordig gaan mensen naar grote feesten om DJ's te zien en te beuQen (?!? ), vroeger ging je naar een club om naar de muziek te luisteren en te dansen. Wie er draaide, zou je een worst wezen, omdat een club gelijk stond aan een bepaald soort concept. Dus wist je wat je te wachten stond. Bovendien trof je er naar mate je er vaker kwam meer bekenden, en maakte het bovenal gezellig: feestmaatjes die je elke week ziet, zonder elkaar echt te kennen. Tuurlijk heb je dat op de grote feesten ook wel, maar de kans dat je 80% van 40.000 man kent is wel erg klein...
Op zich is het wel beter: nu wordt de kaf van het koren gescheiden.
Clubs vroegen de laatste jaren belachelijk hoge prijzen (net als de feesten van tegenwoordig trouwens). Het ging niet meer om de muziek maar om de status. Ik hoop dat daar nu een beetje verandering in komt...
Bij de weg: vroeger had je Funky Biznizz in Eindhoven. Sinds die weg is, vind ik Eindhoven al niet meer veel soeps 
|