Als je op een feest bent, welke muziek hoor je dan het liefst? Op welke muziek kan je het beste uit je je spreekwoordelijke dak gaan?
Ik vind hardtrance de best muziek voor op een feest, dikke bassen en toch ook mooie melodien.
Oct-10-2003 08:51
raoel
just addicted
Registered: Jan 2001
Ik heb gekozen voor hardtrance. Maar tis een vrij brede noemer.
Categorie alle Hennes & Cold, het stevige Duitse werk, maar ook van de energie rijke nummers alla Nu-NRG.
Ik ga gewoon meer uit mun dak bij de wat stevigere trance. Of er moet veel "energie" in de melodie zitten. Voor mij vallen die laatste vaak dan toch onder hardtrance.
Bekend voorbeeld:
Shokk - Isnt It All A Little Strange (Krazy Nut Mix)
Maar ook
Saltwater - The Legacy (Alphazone Mix)
Vengaboys - Kiss (Airscape Mix)
Terwijl dat dat eigenlijk toch meer trance is.
Ik heb een hele brede smaak.
Want ook een avondje Hardstyle (feestje of in de Zino) of beukende techno kan ik zwaar waarderen.
Vooral om de energie die erin zit.. geen ellenlange breakdowns (alhoewel een goed geplaatste break en opbouw het natuurlijk wel helemaal gaaf maakt..).
Moet trouwens zeggen dat progressive nog steeds een goede tweede is (maar ja, je kan maar op één stijl stemmen he )
trance is heerlijk, maar ik vind Hardtrance ook wel lekker op zo'n feest..
(bv cosmic gate als laatste is natuurlijk top, lekker afstampen!)
Oct-10-2003 09:21
ahp2002
Supreme tranceaddict
Registered: Apr 2002
rustige & uplifting trance. omdat er niks mooier is dan een geweldige breakdown gevolgd door een supervette melodielijn. jammer dat er toch vrij veel troep gedraaid wordt.
ik heb het liefst zoals markus schulz het draait, lekkere G&D nummertjes in het begin, daarna superuplifting als above & beyond en masters & nickson.
Oct-10-2003 09:26
CygnusX
Ex-moderator
Registered: Apr 2002
Trance, maar af en toe een hardtrancer à la Derb - Derb of Arome - Handsup (DJ Scot Project Remix) mag zeker
Oct-10-2003 09:28
magrec
Kleinenberg addict
Registered: Mar 2001
Progressive cq house (van digweed tot tenaglia/morillo)
Techno goede 2e samen met breakbeat.
Oct-10-2003 09:42
TranceFool
Rollin´ Rhythms
Registered: Jan 2001
trance, techno of wat stevige club / house kan ik allemaal wel waarderen.....ik ga dus ook niet stemmen want ik heb geen favoriete style
Ik heb op progressive gestemd. Ook omdat dat nogal een brede stijl is Onder Trance versta ik meer AvB/Tiesto stijl van tegenwoordig en daarvoor ga ik niet meer naar een feest. Ik hoef op een feest ook niet stampend uit me dak.
Holden, Kleinenberg, Deep Dish, Digweed, Sasha, Gabriel & Dresden (ik vind het geen trance a la avb) etc etc. Maar of die stijlen nu allemaal onder progressive vallen, dat komt er denk ik het dichtst in de buurt.
Oct-10-2003 09:54
SnuggLe
drs. Betweter
quote:
Originally posted by basd
Techno. Maar dat was vast geen verrassing.
Vooral om de energie die erin zit.. geen ellenlange breakdowns (alhoewel een goed geplaatste break en opbouw het natuurlijk wel helemaal gaaf maakt..).
Moet trouwens zeggen dat progressive nog steeds een goede tweede is (maar ja, je kan maar op één stijl stemmen he )
My thought exactly! Helemaal mee eens....
Progressive op 2!
Oct-10-2003 10:00
Freezel
LOST
Registered: Dec 2001
Ik heb gestemd voor trance, maar het liefst zie ik een opbouw van progressive naar trance toe op een feest.
Oct-10-2003 10:00
Opti
tranceaddict in jail
anders namelijk: UK hardhouse. Eén van de 4 mensen van de NLTA die ervan houden