Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Ny mix
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Vizay
immiNspired

Registered: Dec 2001
Ny mix

kort å gott....min första inspelade mix....67 min lång

å bry er inte om att komentera mitt solvalla mellan låtarna, de kommer ändå gå bort med tiden....har ju trots allt bara lirat i ca. 3 veckor

koncentrera er på låtval och helheten å allt sånt

ladda hem

batteries not included.

- dave

Old Post Sep-15-2002 15:12  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jre
Supreme tranceaddict

Registered: Nov 2000

Bra jobbat efter 3 veckor måste jag säga Reeespekt!

Kör du vinyl eller cd ?

Inte 100% beatmatchat i alla övergångar.
Men det kommer ju med tiden!

Sen arbeta mer med BAS (LOW) Reglaget på EQ´n för att få
mjukare övergångar mellan spår 1 och 2.

Smyg upp spår två samtidigt som du fadar ut spår 1´s BAS
så slipper man få missljud som det kan bli om låtarna
är att för olika i BAS ljuden.

Jag brukar göra så att jag stället spår 2s BAS reglage i botten
sen använder jag mig utan Volym reglagen inte crossfadern.
Volym reglaget på spår två även det i botten.Sen släpper jag
på spår två vid lämpligt tillfället smyger sedan upp volym
reglaget i hjöd med spår 1. Sedan börjar jag smyga på med bas på
spår två och fadar ner basen på spår 1.. Brukar bli mjuka övergångar
på det viset.

Men alla har ju sin egen teknik, man får ju pröva sig fram

/ Jre

Old Post Sep-15-2002 16:40  Sweden
Click Here to See the Profile for Jre Click here to Send Jre a Private Message Add Jre to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
GyLLe
56K Modem User

Registered: Mar 2002

ball mix.... helt ok för att vara den första... eller JÄVLIGT bra för att vara den första....
ge oss tha tracklist bara.....

//

GyLLe

Old Post Sep-15-2002 16:43  Sweden
Click Here to See the Profile for GyLLe Click here to Send GyLLe a Private Message Visit GyLLe's homepage! Add GyLLe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

quote:
Originally posted by Jre
Bra jobbat efter 3 veckor måste jag säga Reeespekt!

Kör du vinyl eller cd ?

tackar tackar ... kör cd för alla er som undrar....de kan va ett av skälen till att låtarna driftar lite i basen ibland mellan beatmatchningarna....får helt enkelt lära mig att reglera bara

ok tracklist as follows:

1. Mat silver vs. Tony Burt - Teardrops (S.H.O.K.K. mix)
2. Ian van Dahl - Castles in the sky (Absolom remix)
3. Apoptygma Berzerk - Kathy's song (Ferry corsten remix)
4. Amara - Pulse <----riktig tempohöjare
5. New energy - One turn
6. New energy - Illusion
7. Ferry corsten - Punk (Cosmic gate remix)
8. S.H.O.K.K. - Isn't it all a litle strange (flutlich remix)
9. Gouryella - Ligaya
10. Shane 54 - To late to turn (Armin van Buuren remix)
11. Flutlicht - Icarus (original) <---Brutal
12. Cosmic Gate - Human beings (album mix)

btw om ni undrar över den smått dåliga ljudkvaliten på settet så beror de på att jag inte märkte att jag hade Longplay 4 på när jag spelade in på min minidisc .... (för dom som inte vet så innebär det att man får sämre kvalitet men får plats med mer på minidiscen)

sen när jag väl upptäckte det orkade jag inte göra om halva settet så de fick va så :P

batteries not included.

- dave

Last edited by Vizay on Sep-15-2002 at 21:40

Old Post Sep-15-2002 18:01  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dj_hysterix
TFHS

Registered: Jul 2002

skön mix ! forsätt o lira...du hittar nya sköna mixnings-tekniker och trix !

Old Post Sep-15-2002 19:46  Europe
Click Here to See the Profile for dj_hysterix Click here to Send dj_hysterix a Private Message Add dj_hysterix to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Endre
lol space music

Registered: Apr 2002

laddar nu, ger en RARE kommentar sen

Old Post Sep-15-2002 20:11 
Click Here to See the Profile for Endre Click here to Send Endre a Private Message Add Endre to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Endre
lol space music

okej Vizay, det här är bra för 3 veckor, inte ens jag kunde mixa efter 3 veckor. men det här med att gå in med låten lite vert som helst är lite Uff/myrorna-Style dock, och beatmatching är inte perfekt men vem fan bryr sig?

och det är Absolom Remix på Ian Van Dahl

Old Post Sep-15-2002 21:00 
Click Here to See the Profile for Endre Click here to Send Endre a Private Message Add Endre to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

quote:
Originally posted by Endre
men det här med att gå in med låten lite vert som helst är lite Uff/myrorna-Style dock

mwahaha håller med ...ska försöka lära mig låtarna lite bättre...blev några misstag för att hälften av låtarna va aldeless nya så jag hade inte koll på hur dom gick

quote:

och beatmatching är inte perfekt men vem fan bryr sig?

jag misstänker att beatmatchningen kommer snart.....träning träning träning :P

[edit]

btw de e typ ingen som sagt nått om låtvalet

hmmm.....om jag gjort sånna framsteg på 3 veckor ska de bli intressant å se vad jag klarar på 3 år

batteries not included.

- dave

Last edited by Vizay on Sep-15-2002 at 21:42

Old Post Sep-15-2002 21:37  Sweden
AnD
Supreme tranceaddict

Registered: Oct 2001

har inte lyssnat än... ska göra det när jag kommer hem... låtarna är bra... ser bra ut
lite snabba vändningar efter isnt it all a little strange... ligaya direkt efter... men kanske lite dumt att yttra mig innan jag har lyssnat

Help me identify these tunes, please:
ID1 and ID2

Old Post Sep-16-2002 11:11  Sweden
Click Here to See the Profile for AnD Click here to Send AnD a Private Message Add AnD to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
RagingEskimo
tranceaddict

...bara en liten, liten undring som egenltigen inte har så mycket med det här att göra mer än att låten är med i setet:
Varför heter New Energy's låt "One turn" när innehållet i samplingen tyder på att gubben säger "one third"...? Någon som har en teori kring fenomenet?

Kalla mig tossig, men det har varit mig ett gissel ända sen jag hörde spåret första gången...

Old Post Sep-17-2002 11:44  Canada
Click Here to See the Profile for RagingEskimo Click here to Send RagingEskimo a Private Message Visit RagingEskimo's homepage! Add RagingEskimo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

ahhh jag trodde jag va den enda som gick å funderade på deta....de e lite skumt....men dom kanske bara tyckte att det lät skumt med en låt som hette one third så dom tog one turn som ett snyggt namn bara

batteries not included.

- dave

Old Post Sep-17-2002 14:12  Sweden
RagingEskimo
tranceaddict

....som ju gör saken SÅ mycket vettigare...
"vi ändrar lite här.. ingen lyssnar på texten till sånhärninga täkknåmusik i vilket fall som helst och även om nån skulle det så kan knark-kidsen ingen engelska iaf och hänger ännu mindre med i välrdsnyheterna så de märker nog inget ändå"

*ehem*

Old Post Sep-18-2002 12:48  Canada
Click Here to See the Profile for RagingEskimo Click here to Send RagingEskimo a Private Message Visit RagingEskimo's homepage! Add RagingEskimo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Ny mix
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackFor a revolt [2003] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackVince Rellman - "Untitled" (Omkara Techichi Remix) [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 00:35.

Forum Rules: