Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Planet internet naait mensen
  Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
raoel
just addicted



Registered: Jan 2001
Location: Hapert near by Eindhoven, The Netherlands
Planet internet naait mensen

Een vriend van me had een abbonement bij planet internet, maar heeft nu een probleem met Planet internet.
Het komt er in het kort op neer dat PI hem laat betalen voor een abonnement wat hij al lang eerder heeft opgezegd.
Hij heeft daarvoor echter geen bewijs en moet dus gewoon betalen!!

Dit is een stuk dat die vriend van mij op tweakers.net heeft gezet.
Ook stat het op onze site www.riechels.tk met wat extra info:
quote:

    Ik zal het eens en ander eens even in chronologische volgorde zetten:

  • 1999/2000 In het dorp waar schizofreen woont is er nog geen kabelinternet dus neemt hij een abonnementje bij Planet Internet
  • Na een jaar zegt hij op want, hoera, we krijgen kabelinternet! Ik ontvang netjes een brief met "Beste Schizo, wat jammer dat je geen lid meer bent, maar we hebben wel een hele leuke aanbieding voor u! Bla bla bla..."
  • Ergens in 2000. Er blijkt dat er plotseling via een automatische incasso geld van mn rekening te zijn geboekt door PI. Ik ga naar de bank en laat het geld terugstorten (ze zullen wel een fout gemaakt hebben)
  • 25-01-2002 Plots ligt er een brief van PI op de mat. Of ik nog even 54,18 euro wil betalen voor het abonnement 2000-2001. Ik denk: "WTF? mooi niet dus!" Ik bel met de administratieve helpdesk van PI en daar krijg ik te horen dat "er nog naar gekeken gaat worden".
  • 22-02-2002 Een krappe maand gaat voorbij en daar ligt de volgende aanmaning op de mat. Er is dus idd "naar gekeken", maar dit was niet echt wat ik bedoelde. Een week later stuur ik een mail waarin ik het relaas uitleg en dat er dus sprake moet zijn van een misverstand omtrend mijn uitschrijving in 2000.
  • 11-03-2002 Ik krijg reactie op mijn mail, PI zegt nooit een opzegging van mij te hebben ontvangen en dreigt met een incassobureau.
  • 27-03-2002 Ik had het de afgelopen twee weken laten rusten in de hoop dat PI mijn verhaal aannam en liet rusten. Echter is het zo toch gelukt om een week geleden het geld van mijn rekening te boeken! Mooi niet dus. Na een bezoekje aan de bank heb ik mijn geld weer terug en een permanente blokkage op incasso's vanm PI laten zetten. Teven stuur ik diezelfde dag een brief naar PI om het verhaal eens via "echte post" voor te leggen en als laatste paddage in de brief schrijf ik letterlijk:
    quote:
    Hoewel ik dus naar mijn mening dus geen lid meer ben, wil ik hierbij toch schriftelijk mijn abonemment opzeggen.

  • 04-04-2002 Er ligt weer eens zo groenige envelop van PI op de mat. Ik ben geen lid meer per einde contractperiode 2002-2003. Dat er stond 2002-2003 viel me niet eens op, ik was allang blij dat het was opgelost, maar was get dat wel?
  • juni 2002 Mooi niet dus! Er ligt een brief van een incassobureau op de mat. Dat PI ze ingeschakeld heeft om mij het resterende bedrag te laten betalen. Indien ik niet binnen twee weken betaal wordt er een rechtzaak van gemaakt. De josten zijn inmiddels opgelopen tot 113,05 euro. Omdat ik een rechtzaak niet zie zitten zonder bewijsmateriaal (ik heb mijn uitschrijvingsbrief allang weggegooid) besluit ik te betalen. Nu hoop ik er dus echt wel vanaf te zijn.
  • 18-09-2002 Wederom: mooi niet dus! Er ligt weer een brief op de mat: of ik voor periode 2002-2003 nog even wil betalen: 56,16 euro. Opeens schiet het door mn hoofd: de kleine lettertjes uit de opzegbrief: "per einde contractperiode 2002-2003". Omdat het gehele geruzie met PI van januari tot april heeft geduurt is inmiddels al een nieuwe contractperiode ingegaan en daar mag ik dus nu mooi even voor gaan betalen!

    En daar zit schizofreen, arme student, dan. Rekeningen van PI die maar blijven komen en ik die maar moet blijven betalen omdat ik mijn eerste opzegbrief uit 2000 niet meer heb. Het gekke is dat ik nog geen rekening voor periode 2001-2002 heb gehad, maar aangezien ik deze ook pas twee jaar later kreeg zal die wel over een half jaartje of wat op de mat liggen, met exact hetzelfde verhaal als achtergrond, en daarvoor zal ik dan ook weer moeten betalen.
    Kan ik hier nog iets tegen doen, en vooral, die nieuwe contractsperiode van 2003-2003 die me tijdens het geschil (jan 2002-april 2002) is aangesmeerd?
    Ik voel me iig goed genaaid en als blijkt dat ik alles zelf zal moeten ophoesten gaat het me in totaal zo'n 225 euro kosten. Een bedrag voor een abonnement waar ik niet om gevraagd heb. :'(



Dit is gewoon te belachelijk voor woorden.
Ze hebben al een slechte naam dan probeer je het toch een beetje netjes af te handelen.

Hebben meerdere mensen problemen met planet?
Weten jullie wat je hieraan kan doen?


___________________

check my website:
www.riechels.nl

Last edited by eXos on Sep-24-2002 at 22:39

Old Post Sep-24-2002 20:09  Netherlands
Click Here to See the Profile for raoel Click here to Send raoel a Private Message Visit raoel's homepage! Add raoel to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ampburner
progressive trancEaddict



Registered: Oct 2000
Location: Holland

hmmja.... brief volgende keer bewaren ?


___________________
...We had that lightswitch installed so you could turn the lights on - and off. NOT SO YOU COULD HAVE LIGHTSWITCH RAVES! now let's go break open that glowstick and poor it into homestarrunner's mountain dew! I heared they have to pump your stomach when you drink that stuff...

Old Post Sep-24-2002 20:38  Netherlands
Click Here to See the Profile for ampburner Click here to Send ampburner a Private Message Add ampburner to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
John
In Praise Of The Sun



Registered: Sep 2001
Location: Delft / Den Haag / Dordrecht,

het hoofdkantoor van planet internet afbranden?
of de baas gijzelen?
ik denk niet dat je er wat aan kan doen...bedrijven als planet internet en upc hebben een redelijke machtspositie en je kan ze vrijwel nix maken...zeker niet als je dan ook je eigen bewijs niet meer hebt:/

Old Post Sep-24-2002 21:11  Netherlands
Click Here to See the Profile for John Click here to Send John a Private Message Visit John's homepage! Add John to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Access
Supreme tranceaddict



Registered: Jun 2002
Location: Delft, Holland

Ik weet nie of 't mogelijk is, maar ken je nie late opzoeke wanneer je voor 't laatst ingelogt hep ???
Daarmee zou je toch kunne aantone dat je er vanaf die tijd geen gebruik van hept gemaakt ...

Of dat genoeg bewijs is ... dat denk ik helaas nie, maar tis misschien 'n begin


___________________

TUNE: Hiver & Hammer ft Javah - 5 Million Miles

Old Post Sep-24-2002 23:21  Netherlands
Click Here to See the Profile for Access Click here to Send Access a Private Message Visit Access's homepage! Add Access to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
eieregooie
Perceptions



Registered: Jan 2002
Location:

Bel Radar ofsow... of Ook Dat Nog... en laat PI dan weten dat je dat gedaan hebt... Zulke bedrijven houden vaak niet zo van negatieve publiciteit dus misschien dat ze dan wel wat willen regelen... en anders heb je kans dat zo'n programma nog wat voor elkaar krijgt... je weet nooit... het is het proberen waard...

Old Post Sep-25-2002 02:39 
Click Here to See the Profile for eieregooie Click here to Send eieregooie a Private Message Add eieregooie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
raoel
just addicted



Registered: Jan 2001
Location: Hapert near by Eindhoven, The Netherlands

Ik zal het eens aan hem voorstellen.

En ja je kunt die loggegevens opvragen, maar dan zegt planet:
tja, je hebt een abbonement dat je de mogelijkheid biedt om op het internet te komen, dat je daar geen gebruik van maakt is je eigen zaak.
Dus das indirect bewijs.


___________________

check my website:
www.riechels.nl

Old Post Sep-26-2002 16:10  Netherlands
Click Here to See the Profile for raoel Click here to Send raoel a Private Message Visit raoel's homepage! Add raoel to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mastah jc
Senior tranceaddict



Registered: Jul 2002
Location: The Hague, Netherlands

quote:
Originally posted by eieregooie
Bel Radar ofsow... of Ook Dat Nog... en laat PI dan weten dat je dat gedaan hebt... Zulke bedrijven houden vaak niet zo van negatieve publiciteit dus misschien dat ze dan wel wat willen regelen... en anders heb je kans dat zo'n programma nog wat voor elkaar krijgt... je weet nooit... het is het proberen waard...


en je komt nog op tv ook


___________________
No Guru, No Method, No Teacher.

Old Post Sep-26-2002 18:28  Netherlands
Click Here to See the Profile for mastah jc Click here to Send mastah jc a Private Message Add mastah jc to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Planet internet naait mensen
Post New Thread    Post A Reply

 
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackYvel & Tristan [2005] [4]

Click here to listen to the sample!Pause playbackTerry Bones vs Fred Baker - "Introspection" (John Askew Remix) [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 09:36.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!