Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Kunnen jullie mij helpen ?!?!
  Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
[SigneT]
tranceaddict



Registered: Oct 2002
Location: Apeldoorn
Kunnen jullie mij helpen ?!?!

euhm ik heb het vak CKV op school en ik denk dat sommige van jullie wel weten wat het is maar voor degene die t niet weten zal ik t ff kort samenvatten.

Het gaat over cultuur enzo je moet naar aantal dingen toegaan zoals een film / concert,feest / teater enz enz

ik heb het onderwerp Muziek en ik hou het over Trance/Progressive/Techno

want t moet een top 3 zijn

maar ik zou graag willen weten wat is het verschil is tussen de stylen , hoe kan je t uit elkaar houden op hoeveel BPM zitten ze enz enz

ik heb zeker al wat op papier staan maar t is nog niet lang genoeg want t moet een soort LUL verhaal zijn

ik hoop dat jullie me kunnen helpen

Greetz Signet

Old Post Oct-17-2002 18:01  Netherlands
Click Here to See the Profile for [SigneT] Click here to Send [SigneT] a Private Message Add [SigneT] to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
raoel
just addicted



Registered: Jan 2001
Location: Hapert near by Eindhoven, The Netherlands

Lijkt me dat je zelf wel in hoofdlijnen weet wat het verschil is en om dat een beetje te omschrijven is niet al te moeilijk.
Helaas kan ik je niet verder helpen met de wat meer technische gegevens over de muziek soorten, dus de verschillen in bpm enzow.

Misschien is het ook een idee om over het ontstaan van de stromingen ook een stuk te typen.


___________________

check my website:
www.riechels.nl

Old Post Oct-17-2002 18:06  Netherlands
Click Here to See the Profile for raoel Click here to Send raoel a Private Message Visit raoel's homepage! Add raoel to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
New Wave
We are all a number......



Registered: Mar 2001
Location: Holland

Na, dat over BPM.......gewoon paar plaatjes downen en TELLEN

Nee maar ik denk dat het aantal BMP's gewoon in bepaalde stylen al heel veel verschild..........enja, als je mixt dan leg je ze toch over het algemeen meestel je hele set gelijk.....bij techno wel tenminste....
Ik denk dat je beter het verschil in opbouw van een style kunt toelichten.
Ook dit is super breed want in elke style hebt je ontiegelijk veel "opbouwen"
Je kan in een balkstructuur makkelijk bepaalde stylen vergelijken.
succes.

Old Post Oct-17-2002 21:29  Netherlands
Click Here to See the Profile for New Wave Click here to Send New Wave a Private Message Add New Wave to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
hamburgerboefje
Senior tranceaddict



Registered: Nov 2001
Location: Venlo --> Holland

Damm zo'n opdracht wil ik ook! Ik zou idd gewoon een beetje eromheen lullen en een paar voorbeelden van nummers noemen/bij een evenulele presentatie laten horen. Bij dat Bpm gebeuren kun je denk ik iig geval een grafiekje maken van laag naar hoog. Zet je Speedcore met stip bovenaan. daaronder hardcore, hardstyle en jah wat is over het algemeen langzaam, lounge misschien. De rest van de stijlen tief je ertussen. weer een half A4tje vol

Old Post Oct-17-2002 21:45  Netherlands
Click Here to See the Profile for hamburgerboefje Click here to Send hamburgerboefje a Private Message Add hamburgerboefje to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
kolkiewolkie
muziekjunk



Registered: Sep 2001
Location: Eindhoven
Re: Kunnen jullie mij helpen ?!?!

quote:
Originally posted by [SigneT]
Het gaat over cultuur enzo je moet naar aantal dingen toegaan zoals een film / concert,feest / teater enz enz


dus als ik het goed begrijp kun je tegenwoordig studiepunten (zo noemen studenten dat iig) krijgen voor het bezoeken van feesten such as trance energy, thunderdome enzo... KEWL

ik wil oooooook ckv

ik ben bereid dat project wat ik net precies afgerond heb er voor in te leveren


___________________
Progressive

Hard = goed

Old Post Oct-18-2002 02:35  Netherlands
Click Here to See the Profile for kolkiewolkie Click here to Send kolkiewolkie a Private Message Add kolkiewolkie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Flipper01
Addicted dolphin



Registered: Mar 2001
Location: Groningen
Re: Re: Kunnen jullie mij helpen ?!?!

quote:
Originally posted by kolkiewolkie
dus als ik het goed begrijp kun je tegenwoordig studiepunten (zo noemen studenten dat iig) krijgen voor het bezoeken van feesten such as trance energy, thunderdome enzo... KEWL

Tja, waar gaat het heen met die middelbare scholen van tegenwoordig...


___________________

Old Post Oct-18-2002 08:28  Netherlands
Click Here to See the Profile for Flipper01 Click here to Send Flipper01 a Private Message Visit Flipper01's homepage! Add Flipper01 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Chicane
Toilet DuckŪ



Registered: Nov 2001
Location: Dordrecht

Progressive is een te brede stroming binnen 'house' (house is het verzamelwoord voor alle stromingen van electronische muziek). Naar mijn mening is progressive iets wat je oppakt en pas loslaat als de muziek stopt, als je er echt serieus naar luisterd doet het wat met je emotie (jaja, flame me maar). Progressive is een logisch verhaal waarbij elke plaat een hoofdstuk uit dat verhaal is, de taak aan de DJ is om die hoofdstukken logisch na elkaar op te laten volgen. Het is dus totaal geen blije takke herrie als hardstyle, waarbij de DJ er willekeurig een plaat op flept zonder dat die plaat ook maar enig logisch verband houdt met de vorige plaat. (I love it om hardstyle af te zeiken, ghehe). Je zal de ware progressive bijna nooit in clubs tegenkomen omdat veel mensen toch iets hebben van, jezus.. wat is dit voor donkere kelder en begrafenismuziek. Voorheen had ID&T altijd de meest uberrelakste shows als Heaven's Gate en Solid Grooves waarbij de uren gewoon als minuten wegstreken zo heerlijk was de muziek. Maar ID&T had weer eens poen tekort ofzo en schrapte die meuk uit de programmering, de teringleijers... op dit moment is er dus geen programma voor de progressive liefhebbers op ID&T. Geef me een jaartje en ik ben goed genoeg om zelf te draaien voor ID&T

Je hebt de echte diepe progressive sound, waarbij de BPM zelden boven de 135 zit, voorbeelden zijn bv Lemon8 - Lose Control, DJ Nukem vs Chab - Forward, Hamel - Close, Noel Sanger - Breathe Here & Now, Sanproject - Xel-Ha etc.
Daarnaast is er ook de progressive house, bekend van het spul wat DJ's als Lucien Foort en Steven Caicedo draaien. BPM van deze stroming ligt al wat hoger, maar zal ook zelden boven de 140 uitkomen
En om het nog helemaal moeilijker te maken is er ook nog progressive trance, dat zijn naar mijn mening platen als Barakka - Song To The Siren, James Holden - One For You, Sapphirecut - Free Your Mind, Breeder - Tyrantanic, etc. BPM hierbij ligt al op het zelfde niveau van trance ongeveer.

Nederlandse progressive helden zijn:
- Johan Cyber (Cyber Records label, het label voor mijn platencollectie)
- Sander Kleinenberg (platen als Sacred & Slipper Sleaze en al zijn remixen zijn gewoon kippevel stimulerend)
- Fred Numf (samen met partner in crime, Etienne '5.0' Overdijk, goed voor de meest bruutste groovy progressive met een heerlijke drive)
- Eric Cross (toch al wat meer de groovy kant van progressive, beter gezegt progressive met een clubdreun eronder)
- Harry Lemon (MAASTERLIJK, MAASTERLIJK, MAAAAAASTERLIJK GOED!!)
- San (weet even zijn echte naam niet, maar die jongen timmert zo goed aan zijn weg, echt 1 van mijn helden)
- Emjay (helaas overgestapt op de SOAP sound, maar tijdens zijn Kremlin residency was het een van de betere DJ's)
- Robin 'Jaydee' Albers (For Those Who Like To Groove, niet zon bekende naam, maar hij draait al heel lang mee)
- Martijn 'Dazzle' Weetnietwatzijnachternaamis (Blackhole grootheid)
- Stef & Leontien (wie de donkie zijn dat zal je vast denken, maar deze heer en dame hebben de laatste nieuwe forbidden paradise aan elkaar gebreidt en draaien vaak waar Harry Lemon ook draait)

Buitenlandse helden:
- John Digweed (nog uitleg nodig?)
- James Holden (Silver Planet)
- Jamie Anderson (Gruwelijk goed ook)
- Nick Warren (de helft van Way Out West)
- Dave Seaman (soms beetje saai in zijn draaistijl)
- Rui Da Silva (GRUWELIJK goeie Essential Mix gemaakt)
en ga zo nog maar uren door.... ghehe

Het is gewoon je eigen believing van de muziek, iedereen heeft weer andere visies en voorkeuren. Dit is dan toevallig de mijne, en ik draai zelf ook alleen progressive en soms beetje trance erdoorheen. Er is een mooie thread op Global Music Database (voormalig RareMusicFinder), hier is de link, bekijk het eens: http://www.gmdb.com/forums/showthre...nce+progressive

Succes!


___________________
We from Toilet DuckŪ recommend Toilet DuckŪ.

Old Post Oct-18-2002 09:31  Netherlands
Click Here to See the Profile for Chicane Click here to Send Chicane a Private Message Add Chicane to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Chicane
Toilet DuckŪ



Registered: Nov 2001
Location: Dordrecht

Ben trouwens benieuwd naar jouw mening Magrec, dus kom maar op!


___________________
We from Toilet DuckŪ recommend Toilet DuckŪ.

Old Post Oct-18-2002 09:36  Netherlands
Click Here to See the Profile for Chicane Click here to Send Chicane a Private Message Add Chicane to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
magrec
Kleinenberg addict



Registered: Mar 2001
Location: holland

Hmm nou vooruit dan maar, ik had er in 1ste instantie geen zin in maar volgens mij heb ik nou nooit echt duidelijk gemaakt wat progressive voor mij betekend dus hou je vast .


Progressive is niet zozeer een bepaalde style in mijn ogen, het is meer een houding (progressive is an attitude)

(Progressive is an attitude, a movement. Its music that moves forward. It one big scene which can be anything from a Roger Sanchez Dub to BT and anything inbetween. Its, wide and varied, and constantly evolving with lots of different escape routes in which to explore even further.

Dat bedoel ik dus, het heeft niks meer te maken met muziek in hokjes stoppen of jezelf muzikaal te beperken tot 1 stijl. Waar ik een beetje ziek van wordt is dat mensen roepen dat progressive muziek is voor intelligente mensen,en dat mensen die naar progressive luisteren zich beter voelen dan mensen die naar een andere muziek stijl luisteren. Je moet de muziek voelen meer niet. Als je eenmaal die diepe grooves, die denderende trein van beats snapt dan kun je er helemaal in opgaan. Een verhaal vertellen is dus heel belangrijk.

Dat is ook wat mij trekt in de houding van dj's die ook zo denken. Dj's die ervoor kiezen om niet de makkelijkste weg te kiezen en niet zoals een aantal dj's die ervoor kiezen om alleen maar grote hits draaien.

(ik praat nu maar weer over prog als een muziekstijl zeg maar)
Maar goed je hebt dus binnen de "term" progressive veel verschillende stijlen zeg maar. Wat chicane al aangaf.
Wat je wel merkt is dat 2/3 jaar geleden de meeste prog dj's behoorlijk dark en tribal draaiden en dat de lijn nu weer meer trancy wordt. Diepe melodielijnen en wat meer vrolijke vocals.

Daarnaast is Progressive wereldwijd heel erg groot,
maar wil het in Nederland niet echt van de grond komen.

FF aanvulling op nederlandse progressive dj's

Stef
Per
Lucien Foort
Mike van den berg

En ontelbaar veel buitenlandse prog dj's

Zoiets bruikbaar? (dat van chicane kan ik alleen maar ondersteunen )


___________________
Tiësto is Walt Disney Dance. Thematische Pretparkhouse voor avondvullend amusement.

Old Post Oct-18-2002 10:38  Christmas Island
Click Here to See the Profile for magrec Click here to Send magrec a Private Message Add magrec to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
[SigneT]
tranceaddict



Registered: Oct 2002
Location: Apeldoorn

Bedankt Chicane en Magrec voor de uit gebreide toelichting....

ik zal er voor de docent ook wel een cd bij doen van dat ie kan luisteren naar de verschillen enzo

en de rest van jullie ook bedankt , nou maar hopen op de goed cijfer

Old Post Oct-19-2002 07:29  Netherlands
Click Here to See the Profile for [SigneT] Click here to Send [SigneT] a Private Message Add [SigneT] to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
techno:logy
Senior tranceaddict



Registered: Sep 2002
Location: Rotterdam, The Netherlands

v**ze k*t pl**r*s k*nk*r z**i, ik heb zo'n enorme pl**r*s hekel aan CKV (vind ik echt onzin, k had vorig 1 uur natuurkunde per week, en 2 uur CKV), stakkers)

Old Post Oct-19-2002 11:43  Netherlands
Click Here to See the Profile for techno:logy Click here to Send techno:logy a Private Message Add techno:logy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Kunnen jullie mij helpen ?!?!
Post New Thread    Post A Reply

 
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackHelp : 666 release ??? [2004] [2]

Click here to listen to the sample!Pause playbackKnee Deep - All About Love [2010]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 15:59.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!