|
|
|
|
 |
reveal
always in the mix

Registered: May 2001
|
|
|
för att citera mig själv från en annan tråd
| quote: | Originally posted by reveal
jag anser att det är fel av samhället att döda folk, eftersom samhället själv säger att det är fel
det spelar ingen som helst roll hur jävligt en människa må ha varit, ingen förtjänar att dö
en annan aspekt är ju, tänk om det visar sig att personen som är dömd, är oskyldigt dömd?
vidare, och detta vet nog inte många, så är det DYRARE att avrätta folk än att sätta dom i fängelse på livstid (usa som enda utgångspunkt), det kostar otroligt mycket med advokater, alla resningar, försök att få nåd, "death row" är inte billigt heller
nä, samhället får inte sänka sig så lågt som att avrätta sina medborgare, fy fan
däremot tycker jag att livstids fängelse verkligen ska betyda att man sitter i fängelse livet ut |
håller med! 
Oct-19-2002 22:10
|
|
|
 |
 |
Virus
yes

Registered: Oct 2001
|
|
|
Oct-19-2002 22:50
|
|
|
 |
 |
AC.
Supreme tranceaddict
Registered: May 2002
|
|
|
Jag är imot livstids straffet vi har i sveige jag tycker vi ska inför ett bestämt antal år istället, detta är till alla fördel. det är phsykist dåligt för en fånge att sitta inne på obestämd tid och inte veta om eller när han kommer ut, om man ändå aldrig kommer bli utsläppt varför skärpa sig?
Dessutom är det inte regeringens sak att söga till när en fånge ska släppas utan det är upp till domstolarna att bedömma.-
darför tycker jag att domstolarna ska dönmma ut en bestämmd tid för fången att sitta bakom galler, observera detta betyder inte att straffen ska bli mildare.
Jag tror dock inte på strängare straff för unga och då syftar jag främst på rubriceringen skadegörlse som kan eventuelt höjas till 1år, ungdommarna behöver vård istället för fängelse som bara får de mera avtrubbade och en mer fientlig inställning till samhället
|
|
Oct-20-2002 11:39
|
|
|
 |
 |
|
 |
All times are GMT. The time now is 07:21.
Forum Rules: