Nån som vet vad man kan använda sig av för program för att göra CUE filer...
tex. om man har en CD man vill rippa och göra ne cue fil till eller om man har ett ett helt set i ett stycke och vill dela upp det med hjälp av en CUE fil...
Det måste ju finnas nåt för inte fasen sitter folk å skriver om CUE filer själva... det är ju ett alternativ men det måste ju va fan så jobbigt.
Tips: skulle inte bränningen av cue filen funka så kontrollera cue filen med hjälp av notepad eller liknande för att kolla att filen som ska brännas inte har en annan folder.... vet inte hur jag ska förklara.... jag gör en bild
Det står alltså att filen jag ska bränna ligger under C: och under folder "mp3"
Oftast så har man ju förvarat *cue och *mp3 fil i en och samma och då kommer inte brännar programmet hitta *mp3 filen... öppna då cue filen med notepad och radera som i detta ex. "C:\mp3\"
Det finns Winamp plug-ins som gör cue filer. Då trycker man typ bara på en knapp där man vill ha en nytt spår. När man är klar med låten tar man bara save as... och sparar sin cue fil. Mycket bra.
Kommer inte ihåg exakt vad pluginen heter men sök på winamp.com!
Nov-03-2002 17:33
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™
Registered: Apr 2001
quote:
Originally posted by OscarP
Det finns Winamp plug-ins som gör cue filer. Då trycker man typ bara på en knapp där man vill ha en nytt spår. När man är klar med låten tar man bara save as... och sparar sin cue fil. Mycket bra.
Kommer inte ihåg exakt vad pluginen heter men sök på winamp.com!
Ahhhh tack för tipset OscarP... asa najjs. Ska söka efter det plug-inet
Ahhhh tack för tipset OscarP... asa najjs. Ska söka efter det plug-inet
Det är lungt! Jag sökte själv på Winamps hemsida men hittade den inte, men jag är verkligen säker på att jag använt en sån plugin en gång. Lite konstigt! Du kan väl säga till om du hittar...