|
Re: Techno....
| quote: | Originally posted by Connector
Stör mig så enormt på alla som använder techno som ett samlingsnamn för all elektronisk dansmusik. På diverse forum vill folk ha technotips (och då antar jag att de vill ha techno) så jag postar lite namn som Adam Beyer, Dj Rush, Umek, Carl Cox, Chris Liebing, Sven Vaeth, Surgeon mfl och blir direkt påhoppad om att det inte är riktig techno.
Riktig techno skulle vara RBA - No alternative, Ferrry Corsten - Punk (Kid Visious Remix) mm.
Berättar man att det är traaaaaaaance så får man stryk. Vad ska man säga till okunnigt folk? Hur ska man lära ut vad som är techno och vad som inte är det? Jag verkar inte lyckas speciellt bra. Får bara jobbiga kommentarer som "techno är vad man uppfattar det som" "trance, house, dance mm är undergrupper till techno så man kan kalla det så" mm-
what to do? Så jefla irriterande! |
Förstår vad du menar, har en del polare som kallar allt från Ian Van Dahl till Dj Tiesto osv, för techno.
Lite weird kan man tycka, men men...
Beträffande ovannämda artister som Chris Liebling, Adam Beyer, Dj Rush etc så har du helt rätt...Techno är precis vad det är och inget annat.
Till dom som påstår att Punk skulle var techno borde nog bara genom
att lyssna till takten kunna haja att det är långt ifrån så techno låter.
Techno är nice btw...
|