|
|
|
|
 |
TimeportE
... Addicted Yet ?

Registered: Jul 2001
Location: The Netherlands in "Limburg City" Maastricht <Attention!!> 3000 posts REACHED
|
|
|
Dec-11-2002 10:07
|
|
|
 |
 |
Raymond
.Off_Corso
Registered: Feb 2001
|
|
|
Ik vind geloof het bron van al het kwaad, omdat je je afschermt van de samenleving en niet meer met een objectieve blik kan kijken naar de maatschappij.... Alles wordt beheerst door die ene god.
Godsdiensten zijn achterhaald, ze zijn vroeger ontstaan door het feit dat mensen geborgenheid, samenhang en tevens antwoord op vragen zochten.... Mensen zijn bang en proberen met elkaar die antwoorden te vinden!
Tegenwoordig is de maatschappelijke ontwikkeling zover dat we eigenlijk geen godsdiensten meer nodig hebben........
Zonder godsdiensten zou de wereld er heel anders uit hebben gezien, maar tevens zouden de mensen weer een andere manier hebben gevonden om oorlog te voeren!
Je kent het voorbeeld wel van die twee mussen die met elkaar vechten om dat ene stukje brood terwijl het hele plein ermee bezaait ligt!
James Holden & Benny Rodrigues
|
|
Dec-11-2002 10:32
|
|
|
 |
 |
DjSuez
JappiOaddict :D

Registered: Apr 2002
|
|
|
| quote: | | Zonder godsdiensten zou de wereld er heel anders uit hebben gezien, maar tevens zouden de mensen weer een andere manier hebben gevonden om oorlog te voeren! |
hmm, zonder godsdienst hadden we nu echt wel in een vernaaide wereld geleefd hoor. Door godsdienst zijn er normen en waarden en een moraal in de samenleving gekomen. T klinkt raar, maar tis wel zo!
en over die oorlogen heb je gelijk, ik snap niet dat er naastenliefde verkondigd wordt terwijl je je nssten allemaal aan t afschieten bent..
En over die maatschappelijke ontwikkeling, we zijn dan wel steeds verder gekomen met ons denknivo, en voor mij is godsdienst ook overbodig geworden, maar ik zie een eventuele god ook heel anders. En ik weet niet, voor vele ouderen nu is godsdienst het enige houvast, omdat ze deze idiote wereld niet meer bij kunnen houden, dus houden ze zich vast aan t meest onbegrijpelijke wat er bestaat...
Dec-11-2002 10:42
|
|
|
 |
 |
|  |
All times are GMT. The time now is 08:30.
Forum Rules: