Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Hoe zie jij godsdienst?
Welke opvatting ligt het dichtst bij jou eigen opvatting?
You do not have permission to vote on this poll.
Ik geloof in God en geloof de bijbel letterlijk. 1 2.78%
Ik geloof in God maar de bijbel neem ik als een lijdraad. 8 22.22%
Ik denk dat God evolutie is, want God is perfectie, en alle wezens streven perfectie na. 3 8.33%
Ik ben volledig atheistisch, en ik ga in mijn post vertrellen wat ik dan wel geloof/aanhang 24 66.67%
Total: 36 votes 100%
  [Edit Poll (moderators only)]

Pages (9): [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
DjSuez
JappiOaddict :D

Registered: Apr 2002
Hoe zie jij godsdienst?

Ik ben me laatst eens gaan verdiepen in wat filosofie, en ik ging eens nadenken over godsdienst. Nou geloof ik niet in een god, maar ik ben ook niet volledig atheist. Hoe zit dat met jullie? (lekker diep, maar ik heb geen zin omte gaan beginnen aan men scriptie over het migratiegedrag van walvissen.. )

quote:
Ik geloof in God maar de bijbel neem ik als een lijdraad.

en ehh, leidraad is natuurlijk met ei...

Last edited by DjSuez on Dec-11-2002 at 10:04

Old Post Dec-11-2002 09:45  Netherlands
Click Here to See the Profile for DjSuez Click here to Send DjSuez a Private Message Add DjSuez to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Donna
Elitist

Registered: Dec 2000

Ik ga eerst s ff lekker een uur zonnebanken met de nieuwste CD van Alanis Morissette en er vanmiddag s ff voor zitten

Tot straks!

Old Post Dec-11-2002 09:52  Netherlands
Click Here to See the Profile for Donna Click here to Send Donna a Private Message Visit Donna's homepage! Add Donna to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Flipper01
Addicted dolphin

Registered: Mar 2001

Ik geloof niet in God enzo..
Er zal vast meer zijn dan we weten, maar ik geloof niet dat er een ventje op een wolk zit die ons allemaal bestuurd. En al helemaal niet dat je er beter van wordt als je geld aan de kerk geeft of 3 keer per dag naar de kerk gaat

Old Post Dec-11-2002 09:53  Netherlands
Click Here to See the Profile for Flipper01 Click here to Send Flipper01 a Private Message Visit Flipper01's homepage! Add Flipper01 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
DjSuez

quote:
Er zal vast meer zijn dan we weten, maar ik geloof niet dat er een ventje op een wolk zit die ons allemaal bestuurd. En al helemaal niet dat je er beter van wordt als je geld aan de kerk geeft of 3 keer per dag naar de kerk gaat

dit is natuurlijk ook wel een btje erg kort door de bocht...een ventje op een wolk...

Old Post Dec-11-2002 10:03  Netherlands
Click Here to See the Profile for DjSuez Click here to Send DjSuez a Private Message Add DjSuez to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
TimeportE
... Addicted Yet ?

Registered: Jul 2001
Location: The Netherlands in "Limburg City" Maastricht <Attention!!> 3000 posts REACHED

ben wel gelovig.. ik geloof in god maar ga nie elke zondag naar de kerk.. de bijbel is min of meer een richt lijn, maar natuurlijk is niet alles waar..

Click here for all the Holland TA's, there are a lot of them!!!

Old Post Dec-11-2002 10:07  Aruba
Click Here to See the Profile for TimeportE Click here to Send TimeportE a Private Message Add TimeportE to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Flipper01
Addicted dolphin

quote:
Originally posted by DjSuez
dit is natuurlijk ook wel een btje erg kort door de bocht...een ventje op een wolk...

Klopt, maar het is dan ook bedoelt om de hele gedachte samen te vatten. Namelijk een bepaald persoon genaamd God die uitkijkt over de hele wereld en over ons waakt.. Ik geloof best dat er zoiets als beschermengeltjes ofzo bestaan, maar misschien is het ook gewoon geluk. Maar het idee dat er mensen geld aan de kerk geven zodat God hun dan goedgezind is vind ik erg schijnheilig.

Godsdienst is een mooie manier voor mensen om problemen te kunnen verwerken, maar het is ook een bron van ellende.
Van mij mag iedereen geloven wat ie wil, zolang ze er mij maar nietr mee lastig gaan vallen!

Old Post Dec-11-2002 10:09  Netherlands
Click Here to See the Profile for Flipper01 Click here to Send Flipper01 a Private Message Visit Flipper01's homepage! Add Flipper01 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
magrec
Kleinenberg addict

Hmm ik geloof niet in een god.
Toch denk ik wel dat er iets aparts is, iets bovennatuurlijks maar dat kan ik moeilijk uitleggen i.v.m. eigen ervaringen in/met mijn familie.

Old Post Dec-11-2002 10:09  Christmas Island
Click Here to See the Profile for magrec Click here to Send magrec a Private Message Add magrec to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
magrec
Kleinenberg addict

quote:
Originally posted by Flipper01
Maar het idee dat er mensen geld aan de kerk geven zodat God hun dan goedgezind is vind ik erg schijnheilig.

Dit is natuurlijk niet waar, meestal wordt er geld gegeven aan de kerk zodat die het weer ergens anders voor kunnen geb(mis)bruiken

Voor veel mensen is het geloof toch vooral een houvast in moeilijke peioden.

Old Post Dec-11-2002 10:12  Christmas Island
Click Here to See the Profile for magrec Click here to Send magrec a Private Message Add magrec to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
DjSuez

quote:
Voor veel mensen is het geloof toch vooral een houvast in moeilijke peioden.

dat zeker,
maar ik keur het enigszins af als mensen geloven in God, omdat ze geen andere verklaring weten voor begrippen als oneindige tijd en ruimte, en wat er na de dood is. Ik bedoel, ik weet daar ook niks over te zeggen, maar ik vind het dan een btje zwak als mensen zeggen dat het dan God is, die daar achter zit.

Godsdienst heeft een maatschappelijk nut, zei een filosoof in de 17e eeuw. En daar heeft hij ook wel gelijk in, het geeft een houvast in moeilijke tijden, maar als je het echt heel plastisch uit gaat leggen slaat het nergens op.

Old Post Dec-11-2002 10:17  Netherlands
Raymond
.Off_Corso

Registered: Feb 2001

Ik vind geloof het bron van al het kwaad, omdat je je afschermt van de samenleving en niet meer met een objectieve blik kan kijken naar de maatschappij.... Alles wordt beheerst door die ene god.

Godsdiensten zijn achterhaald, ze zijn vroeger ontstaan door het feit dat mensen geborgenheid, samenhang en tevens antwoord op vragen zochten.... Mensen zijn bang en proberen met elkaar die antwoorden te vinden!

Tegenwoordig is de maatschappelijke ontwikkeling zover dat we eigenlijk geen godsdiensten meer nodig hebben........

Zonder godsdiensten zou de wereld er heel anders uit hebben gezien, maar tevens zouden de mensen weer een andere manier hebben gevonden om oorlog te voeren!

Je kent het voorbeeld wel van die twee mussen die met elkaar vechten om dat ene stukje brood terwijl het hele plein ermee bezaait ligt!

James Holden & Benny Rodrigues

Old Post Dec-11-2002 10:32  Netherlands
Click Here to See the Profile for Raymond Click here to Send Raymond a Private Message Add Raymond to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
TimeportE
... Addicted Yet ?

Registered: Jul 2001
Location: The Netherlands in "Limburg City" Maastricht <Attention!!> 3000 posts REACHED

quote:
Originally posted by Flipper01
Maar het idee dat er mensen geld aan de kerk geven zodat God hun dan goedgezind is vind ik erg schijnheilig.

mensen geven geld door middel van collecte aan de kerk zodat de kosten die gemaakt worden betaald kunnen worden.. de kerk heb bijna geen inkomen dus.. mensen geven geen geld zodat god hun goedgezint is.. das enorme onzin..

Click here for all the Holland TA's, there are a lot of them!!!

Old Post Dec-11-2002 10:34  Aruba
Click Here to See the Profile for TimeportE Click here to Send TimeportE a Private Message Add TimeportE to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
DjSuez

quote:
Zonder godsdiensten zou de wereld er heel anders uit hebben gezien, maar tevens zouden de mensen weer een andere manier hebben gevonden om oorlog te voeren!

hmm, zonder godsdienst hadden we nu echt wel in een vernaaide wereld geleefd hoor. Door godsdienst zijn er normen en waarden en een moraal in de samenleving gekomen. T klinkt raar, maar tis wel zo!

en over die oorlogen heb je gelijk, ik snap niet dat er naastenliefde verkondigd wordt terwijl je je nssten allemaal aan t afschieten bent..

En over die maatschappelijke ontwikkeling, we zijn dan wel steeds verder gekomen met ons denknivo, en voor mij is godsdienst ook overbodig geworden, maar ik zie een eventuele god ook heel anders. En ik weet niet, voor vele ouderen nu is godsdienst het enige houvast, omdat ze deze idiote wereld niet meer bij kunnen houden, dus houden ze zich vast aan t meest onbegrijpelijke wat er bestaat...

Old Post Dec-11-2002 10:42  Netherlands

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Hoe zie jij godsdienst?
Post New Thread    Post A Reply

Pages (9): [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackStark Fader & The Cosmic Sound Heroes - In a Second Orbit [2006] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackJewel - "Serve The Ego" (Hani Num Club Mix) [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 08:30.

Forum Rules: