Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Party report: Norrköping
Pages (3): [1] 2 3 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
mindshooter
Neverchanging avatar



Registered: Nov 2000
Location: Hiding from Chuck Norris
HappyHappy Party report: Norrköping

Ojojoj. Nu har jag då äntligen vaknat efter en natt fylld av upplevelser minst sagt

Vi möttes upp runt klockan 7 på mitt job i stan. Steve var där när jag kom. Sen väntade vi in en av mina arbetskamrater David som skulle få dansa loss på rave för första gången i livet Han blev lite sen men klockan 19.40 typ lyckades vi ta oss ädrifrån och då hade även min andra polare Micke kommit.
Så vi gled in i bilen, körde för fullt på Stäväs FEEETA bilsystem. Förfest heeela vägen ner till norrköping och det lirades bara trance....mumma.

Väl nere skulle vi försöka hitta, det var lättare sagt en gjort. Vi gled upp till ett antal stadsbor och frågade om vägen. Alla sa olika och vi virrade runt där ett tag. Till slut fick vi ordentlig vägbeskrivning och kunde glida in på uppfarten med Tiestos Magik 6 pumpandes för fullt i högtalarna, vilken entry det vart

Vi var väl en 20 minuter sena (jag skulle eldat för alla som köat egentligen) men vi gled in där och fixade med betalningen. Först frågade dom mitt membername på deras forum. När jag svarade mindshooter så typ bah sken han upp och dom bah "Ahhh är det duu, som ska köra med eld och stavar, välkommen!" Så fick jag hälsa på en massa. Kändes skönt Sen fick vi glida in i VIP rummet allihopa och släppa av oss alla saker. Där hade dom skitsköna soffor, massa läsk, massa öl och chips . Efter det gick jag ut i baren och hämtade ljustavar, fick välja och vraka eftersom jag skulle uppträda med dom dära.

Dom körde jävligt melodisk trance i starten och det diggade jag. Sen övergick det till lite hårdare när Gurra (Skapararen av sidan) tog över borden. Jag gick upp och pratade lite med honom när han körde och kollade när och var jag skulle köra igång min show. Han tyckte att jag skulle köra igång direkt och köra nedanför DJ båset så jag knäckte stavarna och körde igång. Nervös va man men det är så jävla underbart att få släppa loss med stavarna. Direkt gled det upp en massa kameror och skit. Så denna gång lär det finnas rätt så mycket material tillgängligt . I allmänhet på festen togs det otroligt mycket kort. Och det var inte såå mycket människor. Steve filmade för fullt också

Efter ett 10 minuters intensivt pass vare dax att lugna sig en stund så då kunde man glida in och softa i sofforna (efter att ha lånat ut mina stavar till nån brud där som blev helt tokig i Poi:ning, skitkul )

Jag var väl ut och in rätt många gånger innan det heliga klockslaget började närma sig. 23.00 skulle Airbase köra igång. Och jag hade räääätt så höga förhoppningar på det. Klockan slog 11 och jag gled ut på dansgolvet. Nu var det helt plötsligt betydligt mer folk där. Airbase hade suttit i VIPen innan så han hade sagt att han skulle inleda med en personlig favourit. Jag bad honom personligen att lira Las Ketchup song och fick svaret att han skulle leta efter den. "Först Backstreet boys".

Väl ute på golvet tog det mig inte många sekunder att haa vilken låt som var på G. Hybrid mixen på Tears from the moon Riktigt skönt. Airbase lirade ett riktigt skönt set. Jättemånga låtar jag inte kände igen. Poiade loss ett antal gånger till Airbase och Steve var uppe och filmade i DJ båset

När han väl lirat klart så gled vi alla in in VIPen. Tackade honom personligen för en underbar mix men skulle sedan ut och elda utanför ingången så jag fick ingen längre pratstund.

Vi körde på steves bilstereo på riktigt hög volym osså eldade jag på parkeringen utomhus. Riktigt skönt

När vi sedan gled in så var det bara jag, David och Jesper (Airbase) som satt i VIPen så jag började snacka lite med honom. Först fick jag se vilka låtar han spelat.
Bla.

Mesh - Purple haze
Eyal barkan - Revolution
Gouryella - Ligaya (Airbase remix) < såklart
Armin - Sunburn.

Riktigt skönt som sagt
Efter det pratade vi om hans produktioner och om hans inställning till Mp3, för dom som inte vet det så va han här på forumet och tjaffsade lite för att Swamper lagt upp hans mix på "The answer" som nerladdning. Jag var tvungen att fråga liksom om han verkligen är emot det. Men det är han tydligen inte, han tycker att folk ska höra hans musik och så. Det var mer en principsak tydligen eftersom det inte var hans låt heller. Han hade mixat den. Samtidigt som vi pratade så fick jag höra lite osläppt material där inne Han hade den enda CDn och skulle inte släppa den digitalt alls. utan alla får vänta på vinylen. Riktigt sköna låtar. Han visade lite vinyl också, han hade fan asmånga sköna låtar. Och han får dom gratis med posten. Helt sjukt

Nåja, nog om Airbase. Tyckte det var underbart skönt att få släppa loss på dansgolvet med sina polare. Och skittrevligt att få träffa Steve igen! Lite längre denna gång Detta får vi göra om.

End om long party report\ Hare fett


___________________

Old Post Dec-21-2002 12:28 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Glorie
Goodbye for now



Registered: Apr 2002
Location: Stockholm SWE -> Ear candy: Empty State
Party Hat

mindshooter... låter kanoners det dära
synd att man missa..
kul att d gick bra me poiandet me
får la hålla utkik efter bilderna

just D, vaddå vare hannes som kände igen dig i entren?


___________________

Tom Cloud - Told You So

Old Post Dec-21-2002 12:33  Sweden
Click Here to See the Profile for Glorie Click here to Send Glorie a Private Message Add Glorie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix



Registered: May 2001
Location: Sweden

låter som en riktigt gjuten kväll!
nu när du är bästa polare med jezper så får du se till att han lirar på den förhoppningsvis kommande SweTA-festen


___________________
man with no sig

Old Post Dec-21-2002 12:34 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar



Registered: Nov 2000
Location: Hiding from Chuck Norris

quote:
Originally posted by Glorie
mindshooter... låter kanoners det dära
synd att man missa..
kul att d gick bra me poiandet me
får la hålla utkik efter bilderna

just D, vaddå vare hannes som kände igen dig i entren?


Vet inte vad han hette Hade massa Cyberdog kläder. Pratade med honom en hel del i VIPen sedan.

Poiandet gick skitbra. Trasslade med stavarna 2 ggr tror jag på hela kvällen. Sånt som händer. Annars känner jag att jag nog gjorde ett av mina fetaste framföranden denna kväll ni får döma själva. Steve filmade mig fan 100 ggr när jag poiade. Kommer en ny fet film snart


___________________

Old Post Dec-21-2002 12:43 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
x-dream
Kurai is my slave!



Registered: Nov 2000
Location: Sweden

Låter som en lyckad kväll Mind......

Väntar på att få se några kort å filmen från Steve...

Old Post Dec-21-2002 13:20  Sweden
Click Here to See the Profile for x-dream Click here to Send x-dream a Private Message Add x-dream to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™



Registered: Apr 2001
Location: La La Land

Agghhhh e fan fortfarande as trött... .fan vem fick köra Men ok mind var ju vaken med mig hela vägen hem.... kom hem säng 6.

Men men det var kul som fan.... mind gjorde verkligen bra ifrån sig och fick jävligt bra respons...

Det var soft med VIPen å sitta där å softa när man va slut körd i benen... snacka en hel del med Airbase jag med...
Var lite dryg mot han några gånger på skoj... typ när jag kom in i VIPen å så var det typ nån låt på som han hade remixat... så sa jag... va fan e de för skit ni lyssnar på... men han fatta att jag skoja. Passade på att säga att jag gillade det han gjort iaf.... han visade stolt upp sina vinyl med egna grejjer under den label han ligger på och remix vinyler han har gjort på andra.


Ibland torr jag fan det var jag å mind som släppte loss mest där inne... så med fler TAs på en fest och jag tror det skulle bli perfa...

Fan nu måste jag rusa.... handla sita julisarna... eller rättare sagt dom första....

Vi ses mind... snart släpper vi fet videon med poi... du vet

.../ Stävä me loiden


___________________
www.Steveheden.se

Old Post Dec-21-2002 13:40  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar



Registered: Nov 2000
Location: Hiding from Chuck Norris

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Agghhhh e fan fortfarande as trött... .fan vem fick köra Men ok mind var ju vaken med mig hela vägen hem.... kom i säng 6.

Men men det var kul som fan.... mind gjorde verkligen bra ifrån sig och fick jävligt bra respons...

Det var soft med VIPen å sitta där å softa när man va slut körd i benen... snacka en hel del med Airbase jag med...
Var lite dryg mot han några gånger på skoj... typ när jag kom in i VIPen å så var det typ nån låt på som han hade remixat... så sa jag... va fan e de för skit ni lyssnar på... men han fatta att jag skoja. Passade på att säga att jag gillade det han gjort iaf.... han visade stolt upp sina vinyl med egna grejjer under den label han ligger på och remix vinyler han har gjort på andra.


Ibland torr jag fan det var jag å mind som släppte loss mest där inne... så med fler TAs på en fest och jag tror det skulle bli perfa...

Fan nu måste jag rusa.... handla sita julisarna... eller rättare sagt dom första....

Vi ses mind... snart släpper vi fet videon med poi... du vet

.../ Stävä me loiden


Skönt att du tror att jag lyckades bra iaf Ja för fan "Team tranceaddict stockholm" ägde fan dansgolvet när det gällde. Ojojoj.

Haha juste "Vad ni än gör sätt inte på Airbase skit här inne" sa du samtidigt som du klev över hans fåtölj där han satt haha.

han berätta för mig om ligaya remixen. Han hade gjort den på skoj och skickade den seda till Purple Eye där originalet ligger skriven. Då hade dom velat släppa den på vinyl tillsammans med dom andra mixarna. Han var dock tvungen att ändra på några saker, vilket han vägrade eftersom det skulle försämra låten så den släpptes aldrig. Tycket det var så jävla coolt för då har man bevisat att man inte är inne i det bara för pengarna. SKÖNT!

Airbase har juh tittat hit ibland, om du läser det här nu så måste jag iaf tacka för en skön kväll igen


___________________

Old Post Dec-21-2002 13:47 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Glorie
Goodbye for now



Registered: Apr 2002
Location: Stockholm SWE -> Ear candy: Empty State
Party Hat

mind, hmm,.... det måste ha vart Hannes! lång å blond å snäll

fasen, kommer duinte ihåg vad folk heter som du pratar me? Illa


___________________

Tom Cloud - Told You So

Old Post Dec-21-2002 14:02  Sweden
Click Here to See the Profile for Glorie Click here to Send Glorie a Private Message Add Glorie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar



Registered: Nov 2000
Location: Hiding from Chuck Norris

quote:
Originally posted by Glorie
mind, hmm,.... det måste ha vart Hannes! lång å blond å snäll

fasen, kommer duinte ihåg vad folk heter som du pratar me? Illa


han va inte blond Näh vi bytte aldrig namn av nån anledning tror jag Gurra minns jag iaf,,,


___________________

Old Post Dec-21-2002 14:29 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired



Registered: Dec 2001
Location: Stockholm & in my mind

fan nu blir jag lite smått irriterad på mig själv...jag va ju fan ute från bion typ 5min efter att ni möttes där så jag hade ju kunnat hänga på....va dum jag va som inte tänkte på det....aja man får väl skylla sig själv....hade vart fett kul iaf å dra å sen ringa morsan på vägen bara för å jävlas



men ni verkar ha haft en toppenkväll iaf, du får se till att langa på lite film steve så man får se vad man missade


___________________
quote:
Originally posted by davedresden
i suggest getting the gabriel & dresden prog-a-minute. in 3 easy steps you too could change the face of dance music.

batteries not included.

- dave

Old Post Dec-21-2002 15:48  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Rikard
Supreme tranceaddict



Registered: Oct 2001
Location: Sweden

fyfan va avundsjuk jag blir!! jag ville också dit! :/ men jag visste hur jag skulle ta mig dit, inte heller med vem! :/ är rätt så ensam med att lyssna på trance i min umgängeskrets!!

tyck synd om mig

Old Post Dec-21-2002 17:51 
Click Here to See the Profile for Rikard Click here to Send Rikard a Private Message Add Rikard to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™



Registered: Apr 2001
Location: La La Land

quote:
Originally posted by Dioxys
fyfan va avundsjuk jag blir!! jag ville också dit! :/ men jag visste hur jag skulle ta mig dit, inte heller med vem! :/ är rätt så ensam med att lyssna på trance i min umgängeskrets!!

tyck synd om mig
Jag känner sympatier med dig... har bara en som diggar samma musik... och den har jag fått på senare tid.. värdelöst


mindshooter>>> Ang stjärnfallet: Du vet vad du pratar om du


___________________
www.Steveheden.se

Old Post Dec-21-2002 18:08  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Party report: Norrköping
Post New Thread    Post A Reply

Pages (3): [1] 2 3 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackphat progressive house/trance track! [2003] [13]

Click here to listen to the sample!Pause playbackSeven - Sunrise (DJ Bassliner Remix) [2023]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 17:23.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!