|
det är alltid kul med house, det var den genren som jag gillade först innan trancen (igentligen var det eurodance, men men). jag har alltid gillat den gamla mer djupa stilen och funky housen. men jag tycker att funky housen har översaturerats med låtar som låter EXAKT likadana, man brukar säga att alla edm-genrer has sin mest kommersiellt fungerande genre och för housen är det defected/hed-kandi versionen av funky house. house med samma slagverksloopar, samma bassgångar, samma melodislingor och sen efteråt, sång från nån divawannabeflicka som sjunger "love save me" eller "take me away with your love"...... kortsagt, vad som hände med epictrancen.
men men, nu ska vi inte leka analysgud för mycket.
nåra akter som jag gillar är Spirit Catcher, grovt bra akt som ger ut guld efter guld med skön techig fast djup house.
sen har vi Norrköpingskollektivet Spånka, alla deras skivor har varit helt underbara. Metro Area kan inte heller göra nåt fel, deras numbrerade ep:s har varit silkeslena djupa underbarheter. Olav Basoski, denna man's snabba samplingsbaserade house är funkig som inget annat. Baeka är en svensk tjej som har haft nåra tolvor släppta på diverse bolag, gör skön deep house som är väldigt bra. Gillar också Andy Caldwell, J Axel, Chris Lum, D'Malicious, Markus Enochson, Kerri Chandler, The Persuader (Jesper Dahlbäck), Attaboy, Chataue Flight, Circulation, H-Foundation (Halo Varga & Hipp-E), Tiefschwarz gamla djupa stil, Nick Holder, Timewriter, Lawnchair Generals, King Britt.