Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Nyår i danmark
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
sipowitz
Supreme tranceaddict

Registered: Dec 2001
Nyår i danmark

Tjo!

Jag tillbringade för första gången nyår i danmark... och jag kan säga... att danskarna är fanimej inte riktigt kloka när det gäller fyrverkeri ;-))

Tänk er rådhuspladsen, ett torg fyllt med massor av människor, med hus och statyer runt omkring.. tänk er sen att folk börjar skjuta raketer mitt i allt... och inte bara uppåt utan även till höger och vänster och mitt bland allihopa... Jag har firat nyår på rätt många ställen i sverige... och skillnaden är enorm med mycket.. men just fyrverkerierna... eller ska vi säga bombkriget det var faen som värsta bosnien ;-)

En kille hade en raket som man kunde hulla i handen som skjuter... den började han rikta mot ett hus... först 3 smällar... sen 1 till som krossade rutan i fönstret... och sen en till i samma fönster, det började brinna i lägenheten (!)...

Hehe sen fick vi med hukade huvuden springa tillbaka till cluben så snabbt vi bara kunde... jag träffade en stackars kines som inte ens hade sett sveriges "lugna" fyrverkeriet.. han var i chocktillstånd haha

Annars då, kanonbra kväll, vi hade på planerna att stanna på gorgeous/club in fram till 12 idag men vid 6 och fri bar så stack vi hemåt hehe... champanjen var grymt god, jag tog 20 såna :-)

Mmm o så blev man uppraggad av den vackraste flicka jag någonsin sett , det kommer jag leva på ett bra tag i 2003 *smile* haha =)

Ha det gott!!

Old Post Jan-01-2003 15:36  Sweden
Click Here to See the Profile for sipowitz Click here to Send sipowitz a Private Message Add sipowitz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

Registered: May 2001
Re: Nyår i danmark

quote:
Originally posted by sipowitz
Mmm o så blev man uppraggad av den vackraste flicka jag någonsin sett , det kommer jag leva på ett bra tag i 2003 *smile* haha =)

hmm... men hon var danska va? är ju alltid nån hake med sånt

Old Post Jan-01-2003 16:56 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

Registered: Aug 2001
Re: Nyår i danmark

quote:
Originally posted by sipowitz
Tjo!

Jag tillbringade för första gången nyår i danmark... och jag kan säga... att danskarna är fanimej inte riktigt kloka när det gäller fyrverkeri ;-))

Tänk er rådhuspladsen, ett torg fyllt med massor av människor, med hus och statyer runt omkring.. tänk er sen att folk börjar skjuta raketer mitt i allt... och inte bara uppåt utan även till höger och vänster och mitt bland allihopa... Jag har firat nyår på rätt många ställen i sverige... och skillnaden är enorm med mycket.. men just fyrverkerierna... eller ska vi säga bombkriget det var faen som värsta bosnien ;-)

En kille hade en raket som man kunde hulla i handen som skjuter... den började han rikta mot ett hus... först 3 smällar... sen 1 till som krossade rutan i fönstret... och sen en till i samma fönster, det började brinna i lägenheten (!)...

Det året jag var där så låg där en kille och blev omhändertagen av ambulans, på Rådhusplatsen, för att han fått en raket som skjutits mot honom i magen, ingen vacker syn. Dessutom hade det varit skottlossning mellan gäng (en död)utanför In när vi skulle gå hem så hela Ströget var kantat av kravallpolis med hundar. Sista gången jag firade i KPH.

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Old Post Jan-02-2003 08:50  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dbl
Whitesun

låter ju som en trevlig nyårsafton... fast raket skjutandet verkade ju vara lite överstyr... skall nog aldrig ens försöka att fira nyår däruppe efter vad du sa...

Old Post Jan-02-2003 08:54  Sweden
Click Here to See the Profile for dbl Click here to Send dbl a Private Message Visit dbl's homepage! Add dbl to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

Fan sipo.... vad hände med tjejen då... om hon raggade på dig hoppas jag det blev lite hångel och att ni bytt nummer

Men det låter ju sjunkt med alla raketer där... va ungefär samma fast inte alls lika jävligt på Gustav Adolfs torg i malmö... några kebaber kastade smällare som stänkte sånt där glitter in i en folk massa och en 3åring skades svårt, var till och med om det på TV... fler liknande sånna grejjer hände. En jätte bomb som ska smälla högt upp i luften briserade i marknivå... Föurom det var allt sköjj...

Kan säga att det var många Danskar jag mötte på klubb Etage, kanske dom undvek sina egna galenskaper...

Old Post Jan-02-2003 11:14  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
robstar
Excited

Registered: Nov 2001

Låter som dom e helt galna i DK!

Old Post Jan-02-2003 11:32  Sweden
Click Here to See the Profile for robstar Click here to Send robstar a Private Message Add robstar to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

quote:
Originally posted by robstar
Låter som dom e helt galna i DK!

"dumma i huvudet" är nog närmare sanningen

Old Post Jan-02-2003 15:31 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Rikard
Supreme tranceaddict

Registered: Oct 2001

har de samma regler för smällare i dk som i sverige?

isf kan man ju tänka sig hur det är med smällare också på rådhusplatsen

Old Post Jan-02-2003 20:16 
Click Here to See the Profile for Rikard Click here to Send Rikard a Private Message Add Rikard to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
sipowitz
Supreme tranceaddict

lagar

quote:
Originally posted by Dioxys
har de samma regler för smällare i dk som i sverige?

isf kan man ju tänka sig hur det är med smällare också på rådhusplatsen

Nä vad jag vet så har de inga lagar alls om smällare i danmark...

/Martin

Old Post Jan-02-2003 21:38  Sweden
Click Here to See the Profile for sipowitz Click here to Send sipowitz a Private Message Add sipowitz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Glorie
Goodbye for now

Registered: Apr 2002
Monkey Dancer 2

20 glas champagne???
ja gick i gång på ett

Tom Cloud - Told You So

Old Post Jan-07-2003 13:00  Sweden
Click Here to See the Profile for Glorie Click here to Send Glorie a Private Message Add Glorie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

quote:
Originally posted by Glorie
20 glas champagne???
ja gick i gång på ett

Det säger ju mer om champagnen än om sipos förmåga att dricka mycket... kan ju inte vart så stark...

Old Post Jan-07-2003 14:50  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

Registered: Aug 2001

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Det säger ju mer om champagnen än om sipos förmåga att dricka mycket... kan ju inte vart så stark...

Det är dålig alkohol på det stället, det är därför folk pyntar för att beställa in flaskor trots att spriten i övrigt är gratis (den som serveras i glas)

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Old Post Jan-07-2003 15:18  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Nyår i danmark
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackHelp! ID THIS PLEASE :D This Tune Is Neat! I bet you've heard this before... [2004] [3]

Click here to listen to the sample!Pause playbackTechnique - "You and me" (Matt Darey Mix) [2007]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 16:51.

Forum Rules: