Tack till Euphonic!!!!
Var bara tvungen att dela med mig av detta! Tycker att såna här sjyssta grejer bör flera veta om.
Som ni många vet så är jag och steve i full gång med att göra en ny Poi film med massa nytt material från norrköping och dylikt. Nån dag efter norrköping fick jag höra Sonorous - Protonic (Ronski speed mix) och tyckte juh att den låten var helt uuuuuunderbar...den skulle sitta så fiint på poi-filmen. Samtidigt ville jag inte hamna i problem med lagen så jag tänkte att antingen tar jag en mindre känd, gammal låt eller så försöker jag fixa tillstånd till denna.
Men jag gick iaf in på trance.nu och spårade upp skivföretaget bakom releasen som visade sig vara Euphonic. Sen letade jag upp deras hemsida och mail. Skrev ett långt brev om hur jag var intresserad av låten och hur filmen kunde ge den ganska bra promotion. Nu har det gått ett antal veckor och det ar inte förrän idag som jag fick svar.
| quote: |
Hi Kenny,
We wish you all the best for 2003.
Sorry for the delay. Today I have the time to answer uncountable emails...
:-(
Yes, you can definivly use "Sonorous - Protonic (Ronski speed mix)" for
free! :-)
If possible, we would like to see the film.
Fresh Regards from Germany
Ralph
|
Jag tycker det är så jävla kul att det fortfarande finns skivföretag som faktiskt är snälla För så är inte alla, det vet jag. Jag skulle göra ett litet webdesignarbete i 1:an minns jag. Och behövde en bild på Tiesto och en på Corsten att lägga upp på arbetet i ett par dar sen skulle skiten bort. Det var bara en test-sida. I MvG ingick krav på att man var medveten om de regler som fanns på användatet av andras bilder. Så jag skrev runt och frågade om jag fick använda bilderna. Blackhole recordings lät mig använda Tiesto bilden utan problem. Purple eye recrods däremot (de asen ) tyckte inte alls att det var ok att jag kunde använda en bild på Corsten i ett par dar.
Men idag är jag glad iaf känns skönt att kunna göra filmen helt laglig