Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Tack till Euphonic!!!!
  Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
mindshooter
Neverchanging avatar

Registered: Nov 2000
Hello! Tack till Euphonic!!!!

Var bara tvungen att dela med mig av detta! Tycker att såna här sjyssta grejer bör flera veta om.

Som ni många vet så är jag och steve i full gång med att göra en ny Poi film med massa nytt material från norrköping och dylikt. Nån dag efter norrköping fick jag höra Sonorous - Protonic (Ronski speed mix) och tyckte juh att den låten var helt uuuuuunderbar...den skulle sitta så fiint på poi-filmen. Samtidigt ville jag inte hamna i problem med lagen så jag tänkte att antingen tar jag en mindre känd, gammal låt eller så försöker jag fixa tillstånd till denna.

Men jag gick iaf in på trance.nu och spårade upp skivföretaget bakom releasen som visade sig vara Euphonic. Sen letade jag upp deras hemsida och mail. Skrev ett långt brev om hur jag var intresserad av låten och hur filmen kunde ge den ganska bra promotion. Nu har det gått ett antal veckor och det ar inte förrän idag som jag fick svar.

quote:

Hi Kenny,
We wish you all the best for 2003.
Sorry for the delay. Today I have the time to answer uncountable emails...
:-(

Yes, you can definivly use "Sonorous - Protonic (Ronski speed mix)" for
free! :-)

If possible, we would like to see the film.

Fresh Regards from Germany
Ralph

Jag tycker det är så jävla kul att det fortfarande finns skivföretag som faktiskt är snälla För så är inte alla, det vet jag. Jag skulle göra ett litet webdesignarbete i 1:an minns jag. Och behövde en bild på Tiesto och en på Corsten att lägga upp på arbetet i ett par dar sen skulle skiten bort. Det var bara en test-sida. I MvG ingick krav på att man var medveten om de regler som fanns på användatet av andras bilder. Så jag skrev runt och frågade om jag fick använda bilderna. Blackhole recordings lät mig använda Tiesto bilden utan problem. Purple eye recrods däremot (de asen ) tyckte inte alls att det var ok att jag kunde använda en bild på Corsten i ett par dar.

Men idag är jag glad iaf känns skönt att kunna göra filmen helt laglig

Old Post Jan-16-2003 11:36 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
RebeL9
The Digital Blonde addict

Registered: Nov 2001

så gött att höra. det är såna skivbolag och producenter man hoppas på lever kvar och utvecklar trancen.

Old Post Jan-16-2003 11:52  Afghanistan
Click Here to See the Profile for RebeL9 Click here to Send RebeL9 a Private Message Visit RebeL9's homepage! Add RebeL9 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dbl
Whitesun

Registered: Dec 2001

bra att det finns sånna skivbolag

Old Post Jan-16-2003 12:27  Sweden
Click Here to See the Profile for dbl Click here to Send dbl a Private Message Visit dbl's homepage! Add dbl to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AC.
Supreme tranceaddict

Registered: May 2002

som sagt
Skönt att se att det fortfarande finns männsikor som fortfarande är villiga att dela med sig och hjälpa till...

Old Post Jan-16-2003 12:40  Sweden
Click Here to See the Profile for AC. Click here to Send AC. a Private Message Add AC. to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SWE_TRANCE
Spacemonkey

Registered: Jul 2001
Re: Tack till Euphonic!!!!

quote:
Originally posted by mindshooter
Men idag är jag glad iaf känns skönt att kunna göra filmen helt laglig

Verkligen kul för dig!
Ser fram emot hela filmen

Old Post Jan-16-2003 13:19  United Nations
Click Here to See the Profile for SWE_TRANCE Click here to Send SWE_TRANCE a Private Message Visit SWE_TRANCE's homepage! Add SWE_TRANCE to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Sand Leaper
Tension hunter

Registered: Jul 2001

Husk å sende dem filmen da!Jeg kan fikse tysk teksting

Old Post Jan-16-2003 13:59  Norway
Click Here to See the Profile for Sand Leaper Click here to Send Sand Leaper a Private Message Add Sand Leaper to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

quote:
Originally posted by Sand Leaper
Husk å sende dem filmen da!Jeg kan fikse tysk teksting

You dont need to...no talking in the film

Old Post Jan-16-2003 14:11 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Endre
lol space music

Registered: Apr 2002

ojdå, kanske man kan skicka nån låt till dom då

Old Post Jan-16-2003 14:46 
Click Here to See the Profile for Endre Click here to Send Endre a Private Message Add Endre to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Glorie
Goodbye for now

Registered: Apr 2002
KarateKid

kan man få en uppdatering om vad som händer? har de sett filmen?

Tom Cloud - Told You So

Old Post Feb-05-2003 16:51  Sweden
Click Here to See the Profile for Glorie Click here to Send Glorie a Private Message Add Glorie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

quote:
Originally posted by Glorie
Nope... jag ska fixa iordning en DVD som vi kommer skicka per post... dom tyckte att länken dom hade fått var för sölig... hmmm och jag ligger ju bara på 10Mbit.... vem vet dom kanske satt på modem

Old Post Feb-05-2003 17:33  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

quote:
Originally posted by Glorie

Japp...hehe jag skickade dom länken men det gick tydligen för trögt så dom bad om en skiva som jag redan planerat att skicka...ska göra det snart

Old Post Feb-05-2003 19:19 
Vizay
immiNspired

Registered: Dec 2001

hmmm jao...kan ju va så att de e routingen till tyskland som e sunkig också...två parter kan ju sitta på 10mbit å sen e routingen mellan dom helt keff så de blir som modem iaf...så¨nt som händer

hoppas att dom gillar den iaf

å appropå film...du minns de vi snackade om å göra en video steve...har lite ideér, måste bara fixa nya synthljud sen kommer jag nog igång ganska snabbt

batteries not included.

- dave

Old Post Feb-05-2003 22:13  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Tack till Euphonic!!!!
Post New Thread    Post A Reply

Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackRadio Trance Classics 99/00: Track 1 [2004] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackWay Out West - "Activity" [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 08:11.

Forum Rules: