Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Läs![Om forumet och dess inlägg]
Pages (3): [1] 2 3 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
AC.
Supreme tranceaddict

Registered: May 2002
Exclamation Läs![Om forumet och dess inlägg]

http://www.tranceaddict.com/forums/...&threadid=19639

Jag tycker jag ser allt mer och mer "chattinlägg". Och som bekant är detta inget chatt utan ett forum! Utan inlägg som för disskutionen framåt så blir inte forumet värt att besöka tyvärr. Detta gäller även i en tråd som "Klotterplanket"

Hoppas ni tar detta på allvar och tar åt er i den mån ni känner er träffade.

Old Post Mar-07-2004 04:38  Sweden
Click Here to See the Profile for AC. Click here to Send AC. a Private Message Add AC. to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AC.
Supreme tranceaddict

Antar att det bara var jag som tyckte detta var viktigt, eftersom jag fortfarande ser lika mycket totalt meningslösa inlägg från samma användare

Old Post Mar-17-2004 06:52  Sweden
Click Here to See the Profile for AC. Click here to Send AC. a Private Message Add AC. to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SWE_TRANCE
Spacemonkey

Registered: Jul 2001

Visst ska man inte tramsa sönder vanliga trådar, som man ser lite här och var.
Men Klotterplanket är till för just mer eller mindre "meningslösa" inlägg. En sådan avdelning (offtopic) MÅSTE finnas på alla lite större forum, annars blir det ingen ordning nånstans. Man får ju fråga sig varför man hänger på forumet:
1) Är det för att läsa intressanta musikrelaterade trådar.
2) Eller är det både Alt.1 och för man diggar stämningen/folket.
Hamnar man på Alt.1 så tittar man ju kanske inte i Klotterplanket (kanske av ren nyfikenhet då)
Allt är ju faktiskt valfritt att läsa på internet...eller?
Men sen håller jag med dig om att ett inlägg innehållande "LOL" eller "HAHAHAHAHA" inte är så inspirerande.

Peace and out!

Last edited by SWE_TRANCE on Mar-17-2004 at 07:26

Old Post Mar-17-2004 07:18  United Nations
Click Here to See the Profile for SWE_TRANCE Click here to Send SWE_TRANCE a Private Message Visit SWE_TRANCE's homepage! Add SWE_TRANCE to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

Tänkte säga samma sak som SWE_TRANCE så jag får la bara säga att jag håller med SWE_TRANCE fullkomligt...

Inlägg som enbart en " " är väldigt T.NUigt

Last edited by SteveTranz4ever on Mar-17-2004 at 09:41

Old Post Mar-17-2004 09:14  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
quilly
Sypreme TrancEaddict

Tycker att forumet tappat stinget överhuvudet taget, är man ute efter matnyttig tranceinfo och dela tankarna om detta så är inte SWETA sektionen rätt ställe längre
Förr fick man respons och väldigt mkt mer nyttig info än i dagsläget. Säger inte att det är rakt igenom kass, men snittet har sjunkt betydligt. Besöker Svenska sektionen endast av gammal vana numera.

Sad but true

Old Post Mar-17-2004 09:39  Europe
Click Here to See the Profile for quilly Click here to Send quilly a Private Message Add quilly to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
staz
Supreme tranceaddict

Registered: Apr 2003

känns som att det är för mycket OT/Skräp/boring trådar..

eu val, al qaida, varför är jag uppe osv... kanske borde ha en tråd där allt politikrelaterat diskuteras osv..

Old Post Mar-17-2004 09:55  Sweden
Click Here to See the Profile for staz Click here to Send staz a Private Message Add staz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Glorie
Goodbye for now

Registered: Apr 2002

quote:
Originally posted by AC.
totalt meningslösa inlägg från samma användare

hmmm..vilka syftar du på? eller det e kanske taskigt att hänga ut nån..jag störs inte nämnvärt av något sådant som du antyder

quote:
Detta gäller även i en tråd som "Klotterplanket"

det finns visserligen onödiga inlägg i klotterplanket, MEN... största delen av alla inlägg där uppfyller ju faktiskt, det de bör för att få postas där liksom... de e ju som SWE_TRANCE redan skrivit, till för just OT-saker. tråkigt att du tycker det i DEN tråden, liksom

quote:
Originally posted by quilly
Förr fick man respons [...] snittet har sjunkt betydligt

tråkigt att du känner så. :/ va ere för respons du vill ha då? jag tycker knappt du är här och postar överhuvudtaget, om jag får säga vad jag tycker. den där melancholy-mixen du postade fick du ju iaf respons av mig.. och det där quilly @ church var det ju oxå folk som svarade

quote:
Originally posted by staz
kanske borde ha en tråd där allt politikrelaterat diskuteras osv..

den där frågan har ju varit uppe tidigare (kommer inte ihåg vilken tråd nu exakt) och då kom vi (vissa som orkade engagera sig iaf) mer eller mindre överens om att det är bättre att inte ha en STOR tråd om "politik". jag, t.ex. tror inte det funkar så bra... svårt att hänga med i diskussionen då liksom.. snackar vi sveriges politik eller kinas politik? eller al quaida eller EU's lagar? det är bättre som det är tycker jag.

slutligen håller jag också med SWE_TRANCE...

Tom Cloud - Told You So

Old Post Mar-17-2004 11:10  Sweden
Click Here to See the Profile for Glorie Click here to Send Glorie a Private Message Add Glorie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
quilly
Sypreme TrancEaddict

Jodå, det är inte helt igenom kasst.. men tycker fortfarande gnistan saknas. O ja, är mkt glad för den responsen jag faktiskt fick, även om jag väntat mig mer. Men det är ju bara min ringa åsikt. Tror inte hoppet är ute, bara att försöka tillgodose den hungern efter trance på ett mer raffinerat sätt, enl. mig då lite mer fokus på ämnet "trance".

Hänger väldigt mkt här, men blivit mindre.. framförallt känner jag inte att det är så mkt att tillföra då de flesta trådar inte handlar om det jag är här för.

Men i övrigt är det ett utmärkt forum, bara att det tappat kärnpungten lite.

Old Post Mar-17-2004 11:32  Europe
Click Here to See the Profile for quilly Click here to Send quilly a Private Message Add quilly to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Sorrow
Supreme tranceaddict

Registered: Oct 2003

Min egen åsikt, ta den för vad det är.

Jag har läst och skrivit på flera forum, och tendensen går alltid mot att det blir som en utdragen chat. Till viss del så bidrar det till forumets charm och håller det på en lite mer personlig nivå. I fallet med forumet här, så kan jag inte säga att jag direkt anser att det har gått till någon direkt onödig längd. Det är fortfarande på en, i mina ögon, fullt acceptabel nivå.

Ett inlägg med "Hahahaha" må inte fylla någon essentiell funktion annat än att meddela sinnesstämningen hos den som skrev det, men bidrar ändå betydligt mer till en pågående diskussion än t.ex. inlägg av typ "powerpost", "post before the topic is locked" eller annat för att egentligen bara öka sin post count.

Den svenska delen av TranceAddict är nog det forum med flest trevliga användare som jag har stött på, och är varför jag tar tid att komma hit och läsa dagligen.

Dess charm ligger i den avslappnade dialogen och den trevliga inställningen. Ingen jättemening att sterilisera densamma.

Just my two cents.

Old Post Mar-17-2004 11:59  Sweden
Click Here to See the Profile for Sorrow Click here to Send Sorrow a Private Message Visit Sorrow's homepage! Add Sorrow to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Versace
Senior tranceaddict

Registered: May 2003

tack!

var bara tvungen!

håller med föregående talara fullständigt...

Old Post Mar-17-2004 12:04  Yugoslavia
Click Here to See the Profile for Versace Click here to Send Versace a Private Message Add Versace to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

Som Sorrow nämde så får en del trådar en tendens till att bli mer en chat ibland och det är ju på gott och ont, det blir mer personligt och mer värme så att säga men det gör också att många inte vill/orkar jobba sig igenom spaltvis med ibland onödigt tjatter för att komma till det väsentliga, men det är svårt att hålla allt på en lagom nivå så det passar alla... men ändå, just nu tycker jag det funkar rätt bra med allt. Enda man kan säga isf är att det är få som skriver men det är många som kommer hit & läser.
Vill man få ut nåt av en trance diskussion får man starta nåt som kan tyckas verka bra, man får tänka "Kan detta bli en intressant topic som folk vill diskutera" istället bara för att starta av nån annan anledning. Säg vad ni tycker och gör det konstruktivt även om det är lättast att gnälla så var då också konstruktiva och samma sak vad gäller om man säger nåt bra... så tycker jag

Old Post Mar-17-2004 12:32  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

Registered: Dec 2001

forumet är inte vad det var då jag först kom hit men det beror ju bara på att gamla medlemmar försvinner och nya kommer in, förändring är kanske inte alltid det roligaste eller bästa men den är ofrånkomlig på en sån här plats...

tycker forumet fortfarande är väldigt intressant och roligt att komma tillbaka till varje dag, sen har man ju lärt känna ofantligt många människor härifrån så för mig som har träffat säkert 50% av alla dom som postar aktivt här så känns det lite extra personligt till skillnad från t.ex. t.nu där man inte känner en jäkel

batteries not included.

- dave

Old Post Mar-17-2004 18:50  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Läs![Om forumet och dess inlägg]
Post New Thread    Post A Reply

Pages (3): [1] 2 3 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackId [2003] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackCarl Craig - "Tres Demented (Or Just Crazy)" [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 06:45.

Forum Rules: