Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Vinyl shops i sthlm?
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
AnD
Supreme tranceaddict

Registered: Oct 2001
Vinyl shops i sthlm?

Köper nån av er vinyls i sthlm, och i så fall vart? Jag har köpt lite på mega skivakademin vid sergels-torg men de har inte så mycket av intresse. Hört om nåt ställe som heter pitch-control, vart ligger det?
Får mina 1210or sen snart och jag måste fixa lite vinyls innan det ..

Old Post Apr-14-2002 14:42  Sweden
Click Here to See the Profile for AnD Click here to Send AnD a Private Message Add AnD to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001
Re: Vinyl shops i sthlm?

quote:
Originally posted by AnD
Köper nån av er vinyls i sthlm, och i så fall vart? Jag har köpt lite på mega skivakademin vid sergels-torg men de har inte så mycket av intresse. Hört om nåt ställe som heter pitch-control, vart ligger det?
Får mina 1210or sen snart och jag måste fixa lite vinyls innan det ..
Vet inte så bra om ställen där man kan inhandla bra vinylisar... dom flesta har väl mest house och hip hop om jag har fattat det rätt.

Pitch control ligger iaf. på Gamla Bro gatan... nästan ända nere vid Vasa gatan, fortsätter man åt andra hållet kommer man till Hötorget...

Old Post Apr-14-2002 14:47  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
nils
château flight

Registered: Sep 2001

vart där en gång, rätt bra faktiskt. Aja:
gamla brogatan 27 [vid centralen ungefär],
225640,
mån-ons o fre 11-18,
tor 11-19,
lör 11-16

Steve: dom har trance, dance, progressive, tribal, house osv. där också

Old Post Apr-14-2002 14:50  Sweden
Click Here to See the Profile for nils Click here to Send nils a Private Message Visit nils's homepage! Add nils to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Beamish
Supreme tranceaddict

Registered: Nov 2001

jämfört med Juno.co.uk är pitch svindyrt

KÖpte en skiva på Juno, gav 107 kr för den. Hittade samma på Pitch för 150...

Old Post Apr-14-2002 16:03  Sweden
Click Here to See the Profile for Beamish Click here to Send Beamish a Private Message Add Beamish to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Virus
yes

Registered: Oct 2001

Pitch ÄR svindyrt... Har inte koll på vinylpriser, men iaf när det gäller cd. Hittade Tiesto - Revolution skivan där som dom sålde för 350:- Det är inte okej...

Old Post Apr-14-2002 16:20  Sweden
Click Here to See the Profile for Virus Click here to Send Virus a Private Message Add Virus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Phat^Trance
tranceaddict

Registered: Apr 2002

det finns en @ gamla stan, typ utanför tunnelbanan, vet dock inte om stället finns kvar

Old Post Apr-14-2002 16:33  Sweden
Click Here to See the Profile for Phat^Trance Click here to Send Phat^Trance a Private Message Visit Phat^Trance's homepage! Add Phat^Trance to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Proximus
Supreme tranceaddict

Registered: Jul 2001

quote:
Originally posted by Phat^Trance
det finns en @ gamla stan, typ utanför tunnelbanan, vet dock inte om stället finns kvar

saturn return.. skum ställe, mer psy grejer där..

And when I say "mother******" I do mean "mother******"
Because Mother Earth is dying and we continue to fuck her to death - Andre 3000

Old Post Apr-14-2002 16:35  Sweden
Click Here to See the Profile for Proximus Click here to Send Proximus a Private Message Add Proximus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
nils
château flight

Registered: Sep 2001

quote:
Originally posted by Beamish
jämfört med Juno.co.uk är pitch svindyrt

KÖpte en skiva på Juno, gav 107 kr för den. Hittade samma på Pitch för 150...

var det med leverans och V.A.T.?
PS. ojusta, Juno äger!!!!

Old Post Apr-14-2002 18:15  Sweden
Click Here to See the Profile for nils Click here to Send nils a Private Message Visit nils's homepage! Add nils to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

Registered: Nov 2000

Mossebacke records...helt klart BÄST! Mest begagnat men fy så mycket...

Har köpt typ 5 st klassiker där....har inga spelare heller dock

För att komma dit:
Slussen utgången som ligger längst bort på perrongen och går uppåt.
höger är det som gäller. Gå upp tills du kommer ut. Sväng sedan vänster up i backen. Sedan vänster igen vid tempo-butiken. Upp i baken ligger det på vänster sida. När du kommer in är FULLT med skivor....det finns hur mkt som hellst och trångt är det. Men om du beger dig in i bakdelen på butiken genom en liten öppning kommer du in i ett lager med Vinyl...asstort....tog mig ca 10 besök innan jag hittade detta haha

Old Post Apr-14-2002 18:21 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Beamish
Supreme tranceaddict

Registered: Nov 2001

killen som jobbar där ger ett intryck av att vara en luffare....

han säljer skitmkt promoskivor o sånt som inte ens är tänkt för butiker...

Old Post Apr-14-2002 18:22  Sweden
Click Here to See the Profile for Beamish Click here to Send Beamish a Private Message Add Beamish to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
P4z!
see you in another life

Registered: Jun 2001

quote:
Originally posted by mindshooter
Mossebacke records...helt klart BÄST! Mest begagnat men fy så mycket...

Har köpt typ 5 st klassiker där....har inga spelare heller dock

För att komma dit:
Slussen utgången som ligger längst bort på perrongen och går uppåt.
höger är det som gäller. Gå upp tills du kommer ut. Sväng sedan vänster up i backen. Sedan vänster igen vid tempo-butiken. Upp i baken ligger det på vänster sida. När du kommer in är FULLT med skivor....det finns hur mkt som hellst och trångt är det. Men om du beger dig in i bakdelen på butiken genom en liten öppning kommer du in i ett lager med Vinyl...asstort....tog mig ca 10 besök innan jag hittade detta haha

Vilka klassiker köpte du? Den där butiken låter intressant, har aldrig hört talas om det, funderar på att gå dit nån dag i veckan!

//DJ_A

Old Post Apr-14-2002 22:09  Sweden
Click Here to See the Profile for P4z! Click here to Send P4z! a Private Message Visit P4z!'s homepage! Add P4z! to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

Registered: Nov 2000

quote:
Originally posted by Beamish
killen som jobbar där ger ett intryck av att vara en luffare....

han säljer skitmkt promoskivor o sånt som inte ens är tänkt för butiker...

Haha jag vet....men han kan ALLT om ALLT och det lovar jag dig! Jag kan fråga honom om trance och min farsa frågar om nån Underground trubadur från 60 talet haha....

Dj_Activated: Jag har köpt bla: Apoptygma Berzerk - Kathys song, Cygnys X - Supestrings, Space Brothers - Shine.

Old Post Apr-15-2002 05:56 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Vinyl shops i sthlm?
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackBefore Deadmau5's Set at Nature One Aug 2, 2009 [2009] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackOceanlab - Beautiful Together [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 19:03.

Forum Rules: