|
Hard Trance och allt som där hör till.
ibland känner jag mig ensam med alla tranceare runt om kring mig som säger sig lyssna på trance. Jag förstår inte vad det är det här med ungdomar och Hard-Trance/Psytrance, har dem ingen "sense of touch" eller? Det är ingen skönhet i dem stilarna, ingen djupare mening eller budskap, bara bang bang bang, simpelt, trist. samma med psy trance, allt handlar inte bara om att det ska vara drag och sköna beats, trance är en saga, en saga som ska berättas varsamt och harmoniskt i en stämma man får den här känslan som vi kallar just trance. Folk säger också att det är trist med det "gammla", men om man tröttnar så är man väl ingen "äkta" trancare, vad det nu än är. men förstå min mening, visst har många olika stilar, och det finns inte mycket att välja på i ett land som sverige där det är antingen eller som går att välja på. t.ex, Jag har massor idér som bubblar inne i mig om djupa stilar av trance blandat med atmosfärisk ambient, vad man tänker då är att det inte går att dansa till, helt fel, klart att det går att pumpa upp det, samma med vanlig trance, varför tror ni mästarna i världen kör det? men nej, inte sverige för vi är så keffa i huvet som bara runkar med vår progressive och psy trance. usch usch usch. Vad jag vet så har väl vi svennar aldrig försökt ens.
vart lite upprörd för line-upen till den där voyage så jag var tvungen att skriva detta. yupp.
om jag så måste göra det själv, så ska jag ta mig fan vända upp och ner på sthlm, tro mig! 
|