Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Now&Wow misschien dicht
Pages (4): [1] 2 3 4 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Jappio
.

Registered: Dec 2001
Thumbs down Now&Wow misschien dicht

quote:
Bron Rotterdams Dagblad, 4-1-2003

Kort geding van Now & Wow tegen Van Nelle

Dwangsom geëist van 10 miljoen euro

Met een dwangsom van tien miljoen euro wil danceclub Now & Wow bereiken dat de verhuizing naar het Van Nelle-complex alsnog doorgaat. Kort geleden kregen de compagnons Ted Langenbach en Koos Hanenberg te horen dat de overkomst van de baan was.

Rotterdam _ Ze leggen zich daar niet bij neer. Langenbach en Hanenberg willen komende week met een kort geding Van Nelle dwingen verder te onderhandelen. Er was namelijk al een concept-huurovereenkomst, de architecten waren uitgetekend en de aannemers stonden gereed om dinsdag met de verbouwing te beginnen. Hanenberg: ,,We hadden ook al een veiligheidsplan klaar en het parkeren was eveneens geregeld.'' In maart had Now & Wow op de nieuwe locatie van start moeten gaan.

Van Nelle zou plotsklaps andere plannen hebben. John van Lit, die namens Van Nelle over de verhuring van de ruimten in het complex onderhandelt, heeft de Now & Wow-leiding laten weten dat er geen overeenkomst bestaat. Hij is niet bereikbaar om dit toe te lichten.

Langenbach en Hanenberg zeggen de mededeling te hebben ervaren als een donderslag bij heldere hemel. Langenbach: ,,Ik ben notabene door Van Nelle zelf benaderd om concepten te ontwikkelen voor het complex. We vielen bijna achterover toen we hoorden dat de verhuizing niet doorgaat. De handtekeningen zouden 21 december worden gezet, 19 december kwamen we bij elkaar voor de laatste puntjes op de i. Toen hoorden we dat alles van de baan is. Ongelooflijk.''

Hanenberg: ,,Die eis van tien miljoen euro is om druk op de ketel te zetten. Maar er is ook sprake van flinke inkomstenderving, want we hebben al kosten gemaakt. De aannemer stond klaar om te beginnen. We zijn zelfs al aan het programmeren geweest. Dat staat nu allemaal op losse schroeven. Dat kan toch niet?''

Met Van Nelle was, aldus Langenbach, een jaarlijkse huur van zeven ton overeengekomen. Daar zou alleen de begane grond voor gebruikt mogen worden. In het weekeinde zouden er dance-activiteiten zijn, doordeweeks bijeenkomsten voor onder meer het bedrijfsleven. Het concept-huurcontract was, ondertekend en wel, al naar de twee Rotterdamse compagnons gestuurd, meldt Hanenberg.

Als de verhuizing echt niet doorgaat, zou dat het einde kunnen betekenen van Now & Wow. Want de huurovereenkomst met de gemeente Rotterdam over het huidige onderkomen, het pakhuis Sint Jobsveem, is afgelopen. Dat was al, tegen de zin van omwonenden, met een jaar verlengd.

Langenbach wijst erop dat zijn zaak drie keer tot de beste danceclub van Nederland is uitgeroepen. ,,En we zijn ons net Europees aan het oriënteren, we trekken ook internationaal publiek. Wekelijks komen er bij ons drie- à vierduizend mensen.''

Langenbach en Hanenberg hadden Van Nelle tot gisteren de tijd gegeven het besluit in te trekken. Van Nelle heeft gisteren officieel gemeld dat volgens haar de onderhandelingen rechtmatig zijn afgebroken en dat er geen overeenkomst was. Hanenberg is het daar niet mee eens: ,,Op 28 november werden de bezwaren van Quality Bakers tegen ons plan behandeld op het stadhuis en daar zat John van Lit namens Van Nelle bij. Hij was toen nog lovend over de plannen.''

Bij Now & Wow werken 146 man in vaste dienst, parttime of fulltime. En elke zaterdag komen daar zestig mensen bij voor onder meer beveiliging, het parkeren, de technische zaken, enzovoorts.

Ja, ik weet niet wat ik hiervan moet denken.. Het zou klote zijn als die toko dicht gaat, omdat er vaak genoeg leuke feesten worden gegeven.. Maar eerst maar is ff afw88 hoe dit gaat aflopen; lijkt mij niet dat er geen overeenkomst was, omdat je anders al niet begint met het boeken van dj's. En anders is dit een behoorlijk grote blunder van Langenbach & co.

Old Post Jan-04-2003 08:59  Netherlands
Click Here to See the Profile for Jappio Click here to Send Jappio a Private Message Visit Jappio's homepage! Add Jappio to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AlFerox
Dirty Brown And Miserable

Registered: May 2002

ja zou jammer zijn..

waar moet Reactor dan heen?

trouwens wel zuur voor Tedje. hij deed altijd zo uit de hoogte over zijn feesten en nu heeft die misschien wel geen onderkomen meer

Old Post Jan-04-2003 10:30  China
Click Here to See the Profile for AlFerox Click here to Send AlFerox a Private Message Add AlFerox to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
franzelare
Flock you!!

Registered: Mar 2002

zou idd jammer zijn maar ik denk dat ze weinig kans maken omdat ze helemaal geen contract hebben :S

nouja we horen/zien het wel!

Ga eens dood!

Old Post Jan-04-2003 10:44  Netherlands
Click Here to See the Profile for franzelare Click here to Send franzelare a Private Message Visit franzelare's homepage! Add franzelare to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
tijs08
a.k.a Dj Teagle

Registered: Feb 2001

klote dit!

hooop dat ze er wel uitkomen.. want N&W is toch echt wel de vetse tent hier in in de buurt!

Ken ook een aantal mensen die door dit nieuws echt in de put zouden zitten...

Old Post Jan-04-2003 13:18  Netherlands
Click Here to See the Profile for tijs08 Click here to Send tijs08 a Private Message Add tijs08 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AlFerox

ik hoop dat ze dan gewoon in het st jobsveem blijven.. vond het wel ok daar. in ieder geval biedt die plek de mogelijkheid tot snoeihard geluid.

Old Post Jan-04-2003 13:33  China
Click Here to See the Profile for AlFerox Click here to Send AlFerox a Private Message Add AlFerox to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jappio
.

quote:
Originally posted by AlFerox
ik hoop dat ze dan gewoon in het st jobsveem blijven.. vond het wel ok daar. in ieder geval biedt die plek de mogelijkheid tot snoeihard geluid.

Ik dacht dat dat ook niet meer mogelijk was..

Maar in principe is die v Nelle fabriek echt een toplocatie.. makkelijk aan te rijden, ziet er mooi uit en ook daar kan je snoerhard draaien

maar goed.. maar ff afwachten dus

Old Post Jan-04-2003 13:59  Netherlands
Click Here to See the Profile for Jappio Click here to Send Jappio a Private Message Visit Jappio's homepage! Add Jappio to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
-TAIS-
Underground Attack!

Registered: Oct 2000

Zou erg jammer zijn. Ben er wel een paar keer geweest, zou het clublandschap zeker saaier maken als deze tent weggaat!

Old Post Jan-04-2003 14:47  Netherlands
Click Here to See the Profile for -TAIS- Click here to Send -TAIS- a Private Message Visit -TAIS-'s homepage! Add -TAIS- to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AlFerox

hehe, voor mij is het zelfs op de fiets nog wel te doen naar die van nelle fabriek

Old Post Jan-04-2003 15:12  China
Jappio
.

quote:
Originally posted by AlFerox
hehe, voor mij is het zelfs op de fiets nog wel te doen naar die van nelle fabriek

voor mij issut ook een uurtje fietsen denk ik

Old Post Jan-04-2003 15:32  Netherlands
Three 'O Three
Lekker raggen

Registered: Mar 2002

Dat zou echt een zware klap zijn voor het Rotterdamse uitgaansleven. Maar ik denk wel dat er een oplossing komt. Misschien zelfs wel met hulp van de gemeente.

Old Post Jan-04-2003 16:11  Netherlands
Click Here to See the Profile for Three 'O Three Click here to Send Three 'O Three a Private Message Add Three 'O Three to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Raymond
.Off_Corso

Registered: Feb 2001

Zelfs een mondelinge overeenkomst is rechtsgeldig en deze is verkregen, als ik het verhaal zo lees.......!!

Dus die centen die komen er wel en Van Nelle heeft geen poot om op te staan

James Holden & Benny Rodrigues

Old Post Jan-04-2003 16:42  Netherlands
Click Here to See the Profile for Raymond Click here to Send Raymond a Private Message Add Raymond to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Menno
Supreme tranceaddict

Registered: Mar 2001

quote:
Originally posted by Raymond
Zelfs een mondelinge overeenkomst is rechtsgeldig en deze is verkregen, als ik het verhaal zo lees.......!!

Dus die centen die komen er wel en Van Nelle heeft geen poot om op te staan

Ja idd, heb ik vorig jaar ook op school geleerd en als ik het verhaal zo lees moet die overgang gewoon doorgaan.

Zou zeker minder zijn voor het uitgaansleven, n&w is elke week afgeladen van de mensen. En "FLIRT" is mijn maandelijkse n&w avond dus ik ga behoorlijk flippen als het niet doorgaat.

Old Post Jan-04-2003 21:06  Netherlands
Click Here to See the Profile for Menno Click here to Send Menno a Private Message Add Menno to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Now&Wow misschien dicht
Post New Thread    Post A Reply

Pages (4): [1] 2 3 4 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackID This track [2004] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackKings Of Rhythm - Bomb Da Loop (Loop Da Loop Mix) w/ Murk - Reach For Me (Accapella) [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 04:10.

Forum Rules: