|
Indie, En övergång?
Säger band som The sounds, Avril Lavigne och Wannadies men kanske framför allt sådana som Caesars Palace, Marit Bergman, Hives, Strokes, Donna m.m. dig något?
En om än så radikal förändring av musiksmak. Jag kan uppleva en stor tillfredsställelse lyssnande till denna musik. Även om inte en sådan större än den som funnits att kunna tillgå med elektronisk musik, men likväl så ersättande. Ceasars Palace Sveriges bäst bevarade hemligt om man ska tro en engelsk rescent. Marit bergman P3 Gulds årets bäst kvinnliga artist, med en avsaknader som ett bra utseende och en genomgående bra sång röst. perfektionist är verkligen inte bra att vara. Sköna texter kombinerat med energifyllda och korta låtar från en att hoppa, medans de mer genomtänka låtarna med ett mera saktare tempo och nedstämd text finnes tilltagande.
Två album utan tvekan värda sin tid att lyssna på:
Caesars Palace - Love for the streets 2002
Marit Bergman - 3 AM Serenades 2002
Jag ska absolut fortfarande höra Tiesto och alla andra spela i Nacka. Jag har bara vigdat min musiksmak utterliggare.
|