Lugnare tempo
I går kväll och i natt spelades "trance musik" på Deep Club, en musikstil som ligger nära technomusiken, men är något lugnare i tempot.
Lol....är det inte tvärt om ändå? Techno låtar brukar vara mörka, lugna och monotona?
___________________
Feb-15-2003 09:48
zamson
i´ll house you
Registered: Dec 2002
Location: Solna, Sweden
vafan spelar det för roll vilken musik dom spelade. om dom tar nån som fått en överdos på ett ställe där dom lirar jennifer lopez så nämner dom ju inte det. hatar sånt här. ska alltid förknippa trance/techno me droger. Det är mycket droger i klubbscenen men det gäller inte bara trance/techno scenen! eller ja just det vi e knarkare hela bunten
Feb-15-2003 10:49
mindshooter
Neverchanging avatar
Registered: Nov 2000
Location: Hiding from Chuck Norris
precis....fördomar och åter fördomar..man tröttnar
Registered: Dec 2001
Location: Stockholm & in my mind
jag måste iofs säga att det här inte va lika vinklat mot trance/techno-musiken som det brukar vara...dom nämnde bara att dom på krogen hade spelat trance den här kvällen, dom sa ju faktiskt aldrig att det va musikens fel
man får inte vara för blind heller bara för att man vet att media brukar smutskasta den elektroniska musiken...då e man lika dålig själv som dom medierna som smutskastar
___________________
quote:
Originally posted by davedresden
i suggest getting the gabriel & dresden prog-a-minute. in 3 easy steps you too could change the face of dance music.
batteries not included.
- dave
Feb-15-2003 14:18
Connector
We are connected!
Registered: Nov 2001
Location: Never Ever Land
Jag hatar när media sätter trance och droger i samma fack. Det är media som ger "oss" ett dåligt rykte. Ska nog skriva ett brev till journalisten och förklara att det är deras fel att vi har fått en drogstämpel i pannan. Very, very grrrrrr baby...
Registered: Nov 2000
Location: Hiding from Chuck Norris
Re: Re: 4 medvetslösa efter överdos på "techno" fest
quote:
Originally posted by RebeL9
eh nej. aldrig hört banging techno? Det är tung tung techno som dunkar gött 8)
Ok kanske är sant..men dom få techno låtar jag har går runt 125-130 BPM..fick oxå höra av en snubbe som citerade ur Elektronisk historia för mig att trance går generelt snabbare än techno...då snackar vi alltså inte låtar som är upp-pitchade på golvet för då kan vilken musik som hellst vara snabb...
___________________
Feb-15-2003 16:57
lonne
Stranger Than Fiction
Registered: Mar 2002
Location: Stockholm
Jag har svårt att se charmen i varför man vill vara så påtänd så man knappt vet vad man heter ute på en klubb. Jag har därför lite svårt att känna empati med dessa stackare. Tråkigt att de ska ta det till en sådan nivå, samt ge massmedia en dålig bild av vad som försigår bakom kulisserna.