Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > TE! the story!
Pages (5): [1] 2 3 4 5 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Goldiluxe
Senior tranceaddict



Registered: Jan 2003
Location: Amsterdam
Big Ears TE! the story!

Halla ni som var pa TE!


jag vill veta hur det gick om ni hade kul osv osv!

ni kan val posta era opinons om TE har!


tjin tjin!

Old Post Feb-17-2003 07:31  Netherlands
Click Here to See the Profile for Goldiluxe Click here to Send Goldiluxe a Private Message Add Goldiluxe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Glorie
Goodbye for now



Registered: Apr 2002
Location: Stockholm SWE -> Ear candy: Empty State
Party Hat the states

Cor Fijneman--
Tomcraft--
Kai Tracid--
Joop--
Johan Gielen--
Cygnus X--
Cosmic Gate--

ef. festen..ont i fötter å lite i vader
idag: ingen träningsvärk, stel i nacke å axlar ef. bussresan på 16 h.

kan ju posta partyrapporten ja skriver senare om nån bryr sig

(älskar den holländska partyandan & atmosfären....DET, dä e annat än vare e i sverige d...går inte att jämföra)

ångrar att ja inte palla mer tid inne på hardstage men d berodde på tre saker.. först så ville personen (Johan) ja var me inte va där..asså hängde ja på, sen vare galet varmt å ja hade strumpbyxor på mig det var oxå helt smockat me folk. gick inte att dansa.. jaja... får skärpa mig nästa gång


___________________

Tom Cloud - Told You So

Last edited by Glorie on Feb-17-2003 at 14:15

Old Post Feb-17-2003 12:33  Sweden
Click Here to See the Profile for Glorie Click here to Send Glorie a Private Message Add Glorie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
WhiteRussian
Hooked on smack



Registered: Oct 2001
Location: Stockholm
Re: the states

quote:
Originally posted by Glorie
(älskar den holländska partyandan & atmosfären....DET, dä e annat än vare e i sverige d...går inte att jämföra)



Gee...I wonder why...

Kul att du hade skoj iaf!


___________________
Top Tunes:
Deepsky - Talk Like a Stranger (Skylark Dub)
Electric Tease - Tear It Up (Richard K's Ripped Remix)
Jose Zamora & C.Nemmo - Lochness (Dub Mix)
---
DanceSafe

Old Post Feb-17-2003 15:20  Europe
Click Here to See the Profile for WhiteRussian Click here to Send WhiteRussian a Private Message Add WhiteRussian to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Glorie
Goodbye for now



Registered: Apr 2002
Location: Stockholm SWE -> Ear candy: Empty State
Smile

haha russian ja menar inte så ja menar d att folk kommer fram å snackar som fan bara man ler å visar att man gillar en låt o.s.v. Och om man inte ler (som händer mig ibland) haha... kan ju inte va glad åt alla låtar.. då kommer de fram å säger "Smile" till en alltså...de e mer öppna än va ja e van å ja gillar d

hoho

här e lite låtar d lira fått från Olof

Trance Energy X 2003-02-15

Cygnus X
01 Cygnus X - The Orange Theme (Moonman Orange Juice Mix)
02 Cygnus X - Positron 2002 (Armin van Buuren Remix)
03 Cygnus X - Superstring (Rank 1 Remix)

Tomcraft
01 Plastic Boy - Silver Bath
02 Renato Cohen - Pontape
03 Underworld - Born Slippy
04 John Starlight - Blood Angels (Chris Liebing Remix)
05 Daft Punk - Rollin & Scratchin
06 Kerncraft 400 - Zombie Nation
07 Marco V - Simulated (Tomcraft Remix)
08 Elektrochemie LK - Schall
09 Tomcraft - Prosac
10 Tomcraft - Into The Light
11 Sharpside - Space Cruising

Cosmic Gate
01 Armani & Ghost - Airport (Essential DJ Team Remix)
02 DJ Scot Project - R (The Rock)
03 Saltwater - The Legacy (Alphazone Remix)
04 OGP - What If
05 Dave Joy - First Impression
06 Lambda - Hold On Tight (Kaylab & Reloop Remix)
07 Syntone - Can't Believe It (Silverblue Remix)
08 Cosmic Gate - The Truth
09 The Matrix - Protect The Innocent
10 Flutlicht - The Fall

Joop
01 Danjo & Rob Styles - Aragon
02 BK & Nick Sentience - Flash
03 Signum - Solar Level
04 Conjure One - Tears From The Moon (DJ Tiesto In Search Of Sunrise Remix)
05 Ultra - Metro
06 The Disco Brothers - First Contact (Regeneration Mix)
07 William Orbit - Barber's Adagio For Strings (Ferry Corsten Remix)
08 Kamaya Painters - Wasteland
09 Marc Dawn - Expander (Flutlicht)
10 Silvio - Economo (Boca Remix)
11 Organ Donors - 4 Tribes
12 E-Craig - Drum Beats (Club Mix)
13 ID
14 Marcel Woods - Serenity
15 Igor S - Boomerang
16 ID

Johan Gielen
01 Three Drives - Greece 2000 (G & M Remix)
02 Drax & Scott Mac - Angel (Katana Remix)
03 ID
04 Kid Vicious - Proceed
05 Armani & Ghost - Airport (Remix)
06 Cygnus X - Positron (Marco V Remix)
07 Rank 1 - Breathing (Airwave 2003)
08 Marcel Woods - Serenity (Techtrance Remix)
09 Svenson & Gielen - Answer The Question (Cosmic Gate Remix)
10 Divine Inspiration - The Way (Green Martian Remix)
11 Igor S - Boomerang
12 ID
13 Camisra vs Mauro Picotto - Let Me Show You Lizard
14 Slipmatt - Space (Mix 1)
15 DJ Serge & DJ Remy Martinez - Recycled
16 Don Diablo - Acceleration (Svenson & Gielen Remix)
17 Umek - Gatex (DJ Montana Remix) & Fatboy Slim - Star 69 (Acapella)
18 Faithless - We Come One (Dave Clarke Remix)
19 Underworld - Born Slippy (Nukx Mix)
20 Fingers Burnt - Lego Land (Vocal Mix)
21 Red Hot Chili Peppers - The Way (Coast 2 Coast Remix)


___________________

Tom Cloud - Told You So

Old Post Feb-17-2003 15:30  Sweden
Click Here to See the Profile for Glorie Click here to Send Glorie a Private Message Add Glorie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Connector
We are connected!



Registered: Nov 2001
Location: Never Ever Land

Lambda - Hold On Tight (Kaylab & Reloop Remix)

Divine Inspiration - The Way (Green Martian Remix)


OMG


___________________
THIS SPACE IS FOR RENT

Soundcloud!

Music by me

Old Post Feb-17-2003 16:48  Sweden
Click Here to See the Profile for Connector Click here to Send Connector a Private Message Visit Connector's homepage! Add Connector to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dbl
Whitesun



Registered: Dec 2001
Location: Gothenburg/sweden

quote:
Originally posted by Glorie
haha russian ja menar inte så ja menar d att folk kommer fram å snackar som fan bara man ler å visar att man gillar en låt o.s.v. Och om man inte ler (som händer mig ibland) haha... kan ju inte va glad åt alla låtar.. då kommer de fram å säger "Smile" till en alltså...de e mer öppna än va ja e van å ja gillar d

hoho


gissa varför dem gör det då


___________________
Daniel

Old Post Feb-17-2003 17:16  Sweden
Click Here to See the Profile for dbl Click here to Send dbl a Private Message Visit dbl's homepage! Add dbl to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
WhiteRussian
Hooked on smack



Registered: Oct 2001
Location: Stockholm

quote:
Originally posted by dbl
gissa varför dem gör det då


Right on,

Men visst, även om de flesta går på något så är en hel del helt enkelt mera öppna också eftersom Holland är ett ganska mycket mer öppet samhälle än Sverige.

Det är liksom lite mer "soft" i Holland... inte lika patetiskt "coolt" som i Sverige...


___________________
Top Tunes:
Deepsky - Talk Like a Stranger (Skylark Dub)
Electric Tease - Tear It Up (Richard K's Ripped Remix)
Jose Zamora & C.Nemmo - Lochness (Dub Mix)
---
DanceSafe

Old Post Feb-17-2003 18:03  Europe
Click Here to See the Profile for WhiteRussian Click here to Send WhiteRussian a Private Message Add WhiteRussian to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Glorie
Goodbye for now



Registered: Apr 2002
Location: Stockholm SWE -> Ear candy: Empty State

quote:
Originally posted by dbl
gissa varför dem gör det då


ja, för att dom e mer öppna än vad svenskar e
iofs mestadels killar som kommer fram, men även tjejer.. det e fan så cooolt å rokka loss på dansgolvet tillsammans weeeeeeeee


___________________

Tom Cloud - Told You So

Old Post Feb-17-2003 18:06  Sweden
Click Here to See the Profile for Glorie Click here to Send Glorie a Private Message Add Glorie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired



Registered: Dec 2001
Location: Stockholm & in my mind

quote:
Originally posted by WhiteRussian
Right on,

Men visst, även om de flesta går på något så är en hel del helt enkelt mera öppna också eftersom Holland är ett ganska mycket mer öppet samhälle än Sverige.

Det är liksom lite mer "soft" i Holland... inte lika patetiskt "coolt" som i Sverige...


i sverige ska alla va så jäkla anonyma hela tiden...börjar man snacka med någon bara lite strösnack på t.ex. tunnelbanan i sthlm så tror dom direkt man e galen...de e knappr så man kan fråga om klockan eller fråga om vägbeskrivning.....

sen ju längre söderut desto öppnare tycker jag dom e mot främlingar...bortsett från frankrike dårå där dom kräver att man ska snacka franska typ


men hallå langa på en FET partyreport...vi vill veta exakt allt...hur de va å gå in....när ni hängde av er jackor...när ni gick på toa...eller de kan ni skippa men ni förstår


___________________
quote:
Originally posted by davedresden
i suggest getting the gabriel & dresden prog-a-minute. in 3 easy steps you too could change the face of dance music.

batteries not included.

- dave

Old Post Feb-17-2003 18:17  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™



Registered: Apr 2001
Location: La La Land

Går & drömmer om Trance Energy...

Cor Fijneman
Tycker han hade mycket bra musik val... *gilla*

Tomcraft
Kör inte som alla andra men det var en hel del tunga grejjer.... gillar när han körde Kernkraft...

Cygnus X
Såg aldrig att dom körde "live", klart man gillar deras låtar men det var ju som mest att dom spelade från en CD och körde med winamp plug-in på skärmen bakom....

Kai Tracid
FAN VILKET TRYCK !!!

såg slutet på JOOP
Tycker han var hel bra, det sägs att hans mixar inte satt alltid men sånt tänker man knappt på, låt val, publik, tryck väger upp !

Johan Gielen
VILKET JÄVLA DRAG DE VA I 2 TIMMAR !!!

Cosmic Gate
--------------- ||------------------
Fan va skönt det var med deras typ 4-5 extra låtar... sånt DRAG/TRYCK

Detta var ta mig fan det jävla bästa jag gjort, det går inte att utrycka sig tillräckligt bra för att beskriva hur KUL det var !!!


Buss färden ner var inte så jävlig som man kanske trott den skulle bli... sov bara 30 minuter på 48 timmar där av dom sista 10 timmarna med STAMP.... Fan va benen värkte efteråt ! Men man slockna direkt på vägen hem som en säl klubbad av en Norsk fiskare.

Ha de bäst alla ! / Steve me loiden


___________________
www.Steveheden.se

Old Post Feb-17-2003 18:21  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™



Registered: Apr 2001
Location: La La Land

Kom att tänka på en rolig sak

En polare till mig som hade sagt att han fan minsan vill hänga med på nån sån här fet fest ringde just under Kerncraft 400 - Zombie Nation då Tomcraft växla med volymen så folk sjöng med så att säga..... så han fick höra det när 25´000 pers sjöng med

Höjden av elakhet från mig ... ha ha ha ha



Det var föresten kul att träffas Goldiluxe

Var även iväg senare och träffade miss_proximus vilket var jätte kul, har ju ändå känt henne genom TA i typ 2 år


___________________
www.Steveheden.se

Old Post Feb-17-2003 20:15  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Glorie
Goodbye for now



Registered: Apr 2002
Location: Stockholm SWE -> Ear candy: Empty State
Love Poundin' Sensation

ja min dumme f*n hörde inte vad de sjöng riktigt i

Rank 1) - Breathing (Airwave 2003) först trodde ja hon sjöng "Gielen, Gielen" hehe, han som spela ju..(istället för breathing)

faaaaasen va ja njöt, ni skulle bara veta... hur underbart d var att höra denna..


___________________

Tom Cloud - Told You So

Old Post Feb-17-2003 20:40  Sweden
Click Here to See the Profile for Glorie Click here to Send Glorie a Private Message Add Glorie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > TE! the story!
Post New Thread    Post A Reply

Pages (5): [1] 2 3 4 5 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackSong from Steve Porter Set [2010] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackGrooveyard - Mary Go Wild (Unknown Remix) [2005]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 06:55.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!