Registered: Nov 2000
Tycker alla kan ta en titt på det här
Tycker det är så otroligt skönt att se att folk fortfarande faktiskt bryr sig om varandra och hjälper varandra... finns så mycket kärlek som folk tyvärr oftast inte delar med sig av... tyckte det här va otroligt rörande
att dela med sig av sådant material och hjälpa andra, det är prisvärt!
Känner själv ett par människor som har det jobbigt nu, och har förstått hur viktigt det är för dom att ha någon att prata med...
Ta er lite tid och läs den där...tänk efter sen
Apr-18-2003 23:18
Smeagol
Senior tranceaddict
Registered: Apr 2003
Som du säger, skönt att se.
Ibland tycker jag att det verkar som om väldigt många har det jobbigt nuförtiden...
Var det likadant för typ 100år sedan eller är det något med dagens samhälle som gör att många mår dåligt?
Eller har jag bara fel överhuvudtaget?
Apr-19-2003 01:09
Rikard
Supreme tranceaddict
Registered: Oct 2001
de hade det ju svårt på ett annat sätt.. nya tider, nya problem..
om människan nu löser ett problem, dröjjer det inte länge förens den hittar andra tror jag, lite trist men så är det
joo, jävla strongt av honom att göra en sån grej! det är väll ett jävla bevis på vad kulturen går ut på?
kärlek och att kunna vara öppensinnad är väll ett utav grundstenarna?
Apr-19-2003 01:57
mindshooter
Neverchanging avatar
Jag tror många av oss mår mer eller mindre dåligt av dagens samhälle och struktur... människan är inte skapt att leva som vi gör...
Vi ska leva som djur och jaga föda typ 50% av dagen eller nåt, resten av tiden äter och sover vi... Som det ser ut nu, ja ni förstår själva....vi har förslavat oss själva totalt och vi stressar sönder oss... För att inte tala om allt skevt som händer i världen...
Apr-19-2003 08:01
XLA
Senior tranceaddict
Registered: May 2002
Ett mycket bra dokument det där... så jävla fint av killen att skriva allt det där. Fällde en tår när jag läste igenom det.
Går själv igenom en jäkla djup depression... håller inte på o spyr o sånt som han sade, inte destruktiv heller, utan det var som nån sa där nära slutet, att man kan ha det bra och vara "lycklig", men ändå ha djupa depressioner och tillochmed ta självmord utan att ens veta vad fan det är frågan om... så mår jag just nu, mäkta jobbigt vill jag påstå. inte varit i skolan på skitlänge, är sällan med polare eller går ut o tar frisk luft, sitter bara inne hela dagran framför dator eller tv. Har iaf psykolog-hjälp på lut tack vare kontaktperson på Socialen så jag får väl bara hoppas på det bästa, inget mer att göra.
Apr-19-2003 09:28
mindshooter
Neverchanging avatar
åfan, men då måste du ha kunnat dra nytta av det där dokumentet.
Kontakta honom vettja...han har säkert några bra råd
Allt jag kan säga är att du bör hålla fast vid dom du litar på och vara öppen med ditt problem..finns alltid någon som bryr sig...
Apr-19-2003 10:35
Smeagol
Senior tranceaddict
Registered: Apr 2003
Mitt tips är att prata med dina polare.
Jag vet att det tar emot men det känns bättre efteråt.
Jag gick i princip hela högstadiet och var olyckligt kär i en tjej utan att berätta för nån och mådde allmänt kasst. Tror verkligen att det var ett misstag av mig.
Sen om du sitter framför datorn eller vad du gör på dagarna är väl en annan sak.
Du ser på din egen situation på ett helt annat sätt när du berättar den för någon annan än om du sitter och maler själv.
Blir bara cirklar då. Åtminstone för mig!
Apr-19-2003 22:48
XLA
Senior tranceaddict
Passar på att slänga ur mig lite ilska
Var på BUP föratt få lite hjälp med mina själsliga bevär. Men vad får man?? jo, en jävla kärring till psykiater som ställer en lista med frågor, ger mig alltså aldrig ens chansen att tala själv, och sedan mer eller mindre kallar mig för slapp tonåring! (Fast inte i de ordalagen kanske.) Är lagom sné pga detta, har mer eller mindre tappat förtroendet för den allmäna vården, men ska iallafall till kuratorn på gymnasiet, får hoppas att jag får ett bättre bemötande där, och förhoppningsvis även remiss till en psykolog eller terapeut. Mår fan bara ännu sämre av denna upplevelse.
Apr-26-2003 23:59
mindshooter
Neverchanging avatar
fyfan va lamt...problemet brukar juh ligga i att personen i fråga inte _vill_ gå och få hjälp, och när man är i din situation och verkligen söker hjälp då är det skamligt att du får ett dåligt och oproffisionellt bemötade.....försök igen mannen...det finns riktigt bra och sköna kuratorer\psykologer
Apr-27-2003 00:33
XLA
Senior tranceaddict
har skrivit min gnällhistoria i djSlains tråd om ni vill vara skadeglada en stund
Apr-27-2003 03:19
Rikard
Supreme tranceaddict
Registered: Oct 2001
läste precis klart ditt inlägg och kommenterar här på svenska istället för engelska..
shit, har själv haft enjävla massa problem också det senaste 2åren.. mitt liv har bara vänts upp och ner och jag är väll ungefär i samma sits som du är nu..
och det var en sak jag måste kommentera.. du skrev i slutet att "djslains pärs var mkt värre, men jag ville dela med mitt också" eller liknande..
man ska inte tänka så, inte bra å mäta om nån haft det svårt eller inte.. ni är ändå i samma sits, måste ha hjälp för att kunna klara er.. du har inte haft det bättre elelr sämre! båda är/var jävligt deppiga och man ska bara koncentrera sig på att göra nånting åt det.. om du inte vet vad du vill göra som gör det bättre? så låt tiden gå, för eller senare kommer du på det!
hm, kanske inte världens visaste ord.. ville bara visa lite empati åt dig, du måste haft det förjävligt!
peace
Apr-27-2003 03:34
XLA
Senior tranceaddict
tack för de orden Dioxys.
Har pratat en jäkla mass på IRCen med en kille som haft problem och nästan försökt ta livet av sig, men som nu är "frisk" tackvare medicin och terapi. Försökte stötta honom när han hade det som allra värst och nu hjälper han mig en hel del också. Tycker det är viktigt att man söker sig till folk som har/har haft liknande besvär istället för att anförtro allt åt "utomstående" som inte förstår.
Tråkigt att du också har det jobbigt. Usch, skulle inte ens önska min värsta fiende något sånt här, rent helvete är det Hoppas du kan få den hjälp du behöver föratt komma över det. Skulle gärna vilja höra din historia om du har tid och ork att skriva och tala om.