Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > genombrott på hemmafronten
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Glorie
Goodbye for now

Registered: Apr 2002
Cool genombrott på hemmafronten

min morsa var på bal i gbg i helgen.. iaf så var hon hos sin kavaljer (kompis) innan.. och jag skickade lite länkar på bilder ifrån Trance Energy till dem för att visa vart ja varit

den snubben (44-årig framgångsrik chef) som man inte väntar sig diggar trance helt appropå....kollade upp TC lite och fick tag på nå trancelåtar me tydligen..
hehe

var inne och letade efter andra bilder från stora fester me lasrar på och så där me iaf.. han blev HELT såld enligt min mammas utsago... (å min mamma som inte lyssnar på mig men på andra) e nu också MYCKET mer förstående för vad ja pysslar me...gillar.. å lyssnar på.. (alltså...hela klubbkonceptet)

tidigare har ja fått försvara mig jämt från släkt å familjs påhopp...de ser/hör bara ordet knark såfort mina trancefester kommer på tal och har varit starkt kritiska. Inskränkta som de har varit. Vissa är det fortfarande

men nu satt de iaf.. båda två å digga trance-bitar (som de kallade det) och kollade på bilder från Trance Energy.. å den här 44-årige mannen sa bara..

"Ta med mig nästa gång du åker till Holland"
FETT!!!!

Tom Cloud - Told You So

Old Post Feb-24-2003 22:37  Sweden
Click Here to See the Profile for Glorie Click here to Send Glorie a Private Message Add Glorie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

Registered: Aug 2001

Min mamma har alltid stulit mina "rejv"-skivor och spelat i bilen till och från jobb. Har en jäla Bose-anläggning i bilen så man hör henne svänga i på vägen på 200 meters avstånd. Som ni kan förstå har jag aldrig haft något motstånd hemmifrån (sen hjälper det att de vet att man är nykterist oxå)

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Old Post Feb-24-2003 22:51  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

Fan kul det där som hänt dig Glorie

När min morsa e på besök från skåneland så spelar jag på med min musik som vanligt och jag slipper klagomål så länge jag spelar melodisk trance... brukar fråga vad hon tycker ibland om en viss låt och visst tycker hon ofta det är bra... hon är 54 bast

Farsan säger bara "Men det här e väl ingen musik... det är ju bara massa ljud"

"Ja" säger jag "Visst är det bra "

Old Post Feb-24-2003 23:36  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

min far tycker alltid att "har skivan hakat upp sig?" är ett roligt skämt

ingen i min familj/släkt gör påhopp på mig angående trance, som tur är

Old Post Feb-25-2003 00:05 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

Registered: Nov 2000

Min farsa och jag spelade trance hela vägen ner och hela vägen upp när vi åkte till holland..han digga fett på autobahn minns jag...var riktigt kul...sen bad han mig att mixa en skiva åt hans fest på jobbet...hehe

Old Post Feb-25-2003 01:05 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dj_hysterix
TFHS

Registered: Jul 2002

Min farsa diggar bara Gouryella

Old Post Feb-25-2003 15:57  Europe
Click Here to See the Profile for dj_hysterix Click here to Send dj_hysterix a Private Message Add dj_hysterix to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

Registered: Dec 2001

vet inte direkt om mina föräldrar uppskattar musiken men så fort man har lyssnat på trance i högtalarna å kommer ner i köket så frågar farsan om de e jag som gjort det där

men ja vet iaf att även om dom inte gillar musiken så erom inte emot att jag lyssnar på den å går på rave/trancefester osv...

batteries not included.

- dave

Old Post Feb-25-2003 16:01  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
fede
(((d[-_-]b)))

Registered: Sep 2002

Hela min familj hatar trance...
om jag sätter på musik i datorn så skriker dom sääänk!
bara en kusin som jag har gillar deepack - 100%
o min farsa vill absolut inte att jag ska gå till ravefester..
jaja får vänta tills jag får bestämma över mig själv =/

Old Post Feb-25-2003 16:05 
Click Here to See the Profile for fede Click here to Send fede a Private Message Visit fede's homepage! Add fede to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

Registered: Dec 2001

shytrance: ett tips om du vill gå på ett rave eller en trancefest e att du inte säger att de är en sådan utan säg något i stil med att de e en dj som uppträder osv...försök jämföra det med nån sorts disco istället...kan tänka mig att din pappa har hört mycket om droger osv på rave å därför inte vill släppa iväg dig

men de där kanske han släpper löite på när du blir äldre också, så vare för mig

batteries not included.

- dave

Old Post Feb-25-2003 16:12  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dj_hysterix
TFHS

Registered: Jul 2002

föräldrar suger med andra ord

Old Post Feb-25-2003 16:37  Europe
Click Here to See the Profile for dj_hysterix Click here to Send dj_hysterix a Private Message Add dj_hysterix to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SWE_TRANCE
Spacemonkey

Registered: Jul 2001

Om jag säger såhär...

"I bilen är det JAG som bestämmer vilka plattor som ska spelas och inte..."

Old Post Feb-25-2003 17:23  United Nations
Click Here to See the Profile for SWE_TRANCE Click here to Send SWE_TRANCE a Private Message Visit SWE_TRANCE's homepage! Add SWE_TRANCE to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
rem_monster
tranceaddict

Registered: Feb 2003

Brodern gillar Trance, men mer kommersiell typ.

Han tycker iaf mycket av det jag gillar är skitmusik, jag tycker delvis detsamma

Förövrigt har jag ingen större aning, men inte får några trevliga kommentarer om trance musiken av resten av famlijen så tror inte de gillar det så mycket.

Old Post Feb-25-2003 17:54  Sweden
Click Here to See the Profile for rem_monster Click here to Send rem_monster a Private Message Add rem_monster to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > genombrott på hemmafronten
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackID from Christopher Lobsinger set (real progressive) [2006] [2]

Click here to listen to the sample!Pause playbackDanny Sullivan & Kemist - "Snake Charmer" (Lee Coombs Remix) [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 13:47.

Forum Rules: