|
|
|
|
 |
Annele
Junior tranceaddict
Registered: Nov 2003
|
|
|
Tracklist någon? Eller några låtar åtminstone? Vad spelade Tate resp Askew?
edit: var det (för) mycket folk?
|
|
Apr-09-2004 10:13
|
|
|
 |
 |
JayBee
Trance Fanatic

Registered: Jul 2003
|
|
|
GNÄLL GNÄLL!
har ni inget bättre för er?
altså jag tycker också att det kunde varit lite mer upplifting över det hela men skit samma. jag hadde i alla fall skit kul, värsta sköna kvällen jag räknar med mera än bara låtarna.
Det hela började med förfesten. fan vad svårt det var att hitta dit, rena rama hinderbanan. men väl där, allt gott. lagom med folk och trevliga var dem alla, tittade på lite trance videos på bio duken
sen var det iväg med taxi till medborgarplatsen. taxi chaufören var aningen skum. vi frågade om vi kunde lyssna på 91.6 eller vad det nu är, techno kanalen typ(som jag alldrig får inn hemma hos mig) och så säger taxi chaffisen "ja visst, jag brukar lyssna på den kanalen imellanåt". han var ju bara 60 bast, grått hår och rynkor, har svårt att tro på det men men 
vi hadde i alla fall inga problem med att komma in. mondo hadde löst problemet med garderoben sen jag var där sist (3 år sedan). de hadde flyttat garderoben 2 trappor upp, vilket är bra tycker jag för annars hadde det blivit väldigt fullt där nere.
Ölen var 10 kronor billigare än vad den brukar vara "vad kul" tänkte jag men ack nej. ölen var av pissig kvalité så det blev till att beställa flasköl istället
vi började med att kolla in dansgolvet. det var godkänt ändå i min åsikt. hyffsat stort med läktare och dans scen. belysningen var väl inget spektakulärt i jämnförelse med vissa andra fester men jag tror att folk blivit för bortskämda av andra fester.
jag hadde inget större problem med toaletten, inga direkta köer där.(på vissa fester får man stå i kö länge) ett klart plus på detta event var de trevliga barttenders. fy fan vad trevliga, jag hatar när en bartender är otrevlig och snål. ex: på GK i fredags beställde jag vatten av bartendern på nere våningen men hadde bara 13 kronor. hon blev bara sur och sa "nej det kostar 20" och vände ryggen till innan jag han svara. sånt är skit, på samma fest gick jag upp en våning och frågade om vatten och där var det gratis. :P
igår kväll beställde jag en flasköl av en trevlig bartender. ölen kostade 35 tror jag men jag hadde bara 25 i mynt, så jag sa "jag har bara 25" då sa hon "då kan du få den här" as schysst ju! 
Jag lyckades träffa en ny TA, Montana. jag tyckte mig först se honom på läktaren men var inte säker. men det var honom trevlig prick.
jag minns faktist inte så mycket utav låtarna för jag hadde druckit för mycket men jag minns väl att någon lirade Introspection i alla fall resten minns jag faktist inte, det var som sagt lite mindre upplifting och mer utav hårdare stil.
jag nämner inga namn men en kompis till mig vart lurad av en tjej. hon kom fram och började tafsa på honom och sen strulade dem lite. det hela slutade med att hon och alla hennes kompisar ville ha en varsin drink och sen efter det försvann hon :P sånt där är jävligt lågt. tråkigt att det finns sånt folk(kvinnor altså (J/K) ).
träffade lonne vid baren, jättre trevlig som vanligt. han vinner pris som trervligaste TA. sen så mötte jag också ingen annan än doter och hans bror uppe på scenen. fy fan vilka galna grabbar. är det fest någonstans så är det där dem befinner sig 
Gate42 visste hur man släppte loss han med men jag såg alldrig någon jenny .
När festen var slut föklarade darren tate för mig hur bra våran publik var han tyckte att den var mycket bättre än vanligt. och sen ville John Askew ha min autograf också.. jag blir lite små trött ibland på att alla DJ's vill ha min autograf men jag var schysst ikväll
snackade lite med staffan också och han försäkrade mig att han ofta läser forumen. så våra röster hörs, alltid trevligt att höra.
Jag var sista mannen att hämta min jacka.. kändes härligt att slippa kön till garderoben hehe kul när man kommer in så ser man endast 1 jacka som hänger kvar 
sen var det gamla hederliga mcdonalds och taxi hem för mig och poolaren. väl framme blev det en liten efterfest med skön musik och rejäl vattenpipa.. FYYY satan vilken euphori
jag citerar min kompis (som nyligen blivit beroende utav trance)
"Jag hajar inte varför alla inte lyssnar på trance"
"fyy fan vad kul!"
"när är nästa fest?"
Slutsatser för Trance Nation 2004:
+
* Världens bästa samling utav människor
* Trevliga Dj's som är "down to earth"
* Trevliga Bartenders
* Bra pris
* Godkänd lokal (trots mina fördommar)
* Bra drag på publiken och allmänt härlig stämmning
-
* För lite "upplifting"
* Starkölen var kass
Apr-09-2004 12:34
|
|
|
 |
 |
Gate 42
Discover Dark

Registered: May 2001
|
|
|
Ptja, alltså här var det lite negativt tycker jag 
Festen var väl inte den bästa jag varit på, men ändå klart godkänd. Och jag går hellre på en halvbra trance-fest än ut på en "vanlig" krog och trängs bland oförskämda bratz och rikemanstöntar 
Musiken var det som inte föll mig 100% i smaken. Tate spelade lamt i början men kom igång i slutet. Hade varit i baren och tagit några förfriskningar. När jag sedan klev in igen så var det något F&W liknande som öste ut ur högtalarna, här kom jag igång!
Askew höll typ samma stil genom hela sitt set, kändes lite som kaka på kaka hela vägen igenom. Sen en grej som jag upptäckt på flera MondayBar fester är att högtalarna pumpar ut för mycket bas (eller är det bara jag som känner det? ). Trots bra hörselskydd så hör man nästan bara kicken och lite annat muller runt omkring. Nu menar jag ju inte att jag vill sänka basen helt.. Kanske bara ett snäpp, så man kan uppfatta vad som spelas :P
Aja, överlag var det en riktigt trevlig fest och lokalen funkade fint tycker jag, blev lite småtrångt men det får man leva med...
JayBee, kul att ses igen och du måtte vara stark som orkar lyfta mig, Hehe, til' next time...
Apr-09-2004 14:39
|
|
|
 |
 |
|
 |
All times are GMT. The time now is 07:09.
Forum Rules: