Registered: Apr 2002
ot: samlare
eyyy! samlar ni på nåt eller har ni samlat på nåt? Lätta på hjärtat
såg just på Värsta Språket (ett av d bästa programmen som visats i svensk television) att en sån person som samlar på vinyler eller skivor av olika slag, kan kallas: Diskoman tror ja det var, hummm
själv har ja seriöst samlat på: Marilyn Monroe-stuff och ringar..men det e väl allt tror ja.
(och sen allt som alla flickor samlar på när de e små: sudd, bokmärken, bla bla bla )
en kompis till mig hade flest kapsyler (sveriges enskilda rekord) ett tag... men jag tror nån har gått om henne nu.. Hon vet fortf. inte va hon ska göra me alla kapsyler som tar upp ett helt källarrum..Nån som har ett förslag?
När ja var sju år kanske samlade jag frenetiskt på suddflisor.. såna som avsöndras när man suddar.. hoho.. i hopp om att göra egna sudd.. av gammelsuddflisorna alltså.. Låter ju helt befängt, ja vet...men ja hade hört att det var möjligt. Men morsan var grym och slängde över en liter me suddflisor hehehehe förstå va länge ja sparat till den påsen
Mar-19-2003 17:43
fede
(((d[-_-]b)))
Registered: Sep 2002
Re: ot: samlare
quote:
Originally posted by Glorie
såg just på Värsta Språket (ett av d bästa programmen som visats i svensk television) att en sån person som samlar på vinyler eller skivor av olika slag, kan kallas: Diskoman tror ja det var, hummm
Jo det är ettt väldigt bra program... vi får titta på d varje måndag inspelat i skolan eftersom vi läser språkhistoria just nu
men d hette inte diskoman, d va ju diskofil tror jag att d va...
förrut samlade jag på fotbolls oxh is hockey kort nu samlar jag inte på något...
Mar-19-2003 17:53
rem_monster
tranceaddict
Registered: Feb 2003
Försöker samla på mig muskelmassa på kroppen, vilket jag gör ca 4 ggr/vecka. Fast inte gått på snart en vecka för jävla förkylning!! Kommer förmodligen kanske börja nån mer gång per vecka när jag är lite äldre. Nyss fyllt 16...
Samlar inte på nåt normalt förövrigt...
Mar-19-2003 17:53
Endre
lol space music
samla?...pfft..tar bara upp massa plats.
Mar-19-2003 17:54
ScuL
Hardtechno maniac
Registered: Mar 2002
när jag var ung har jag samlat cola-burkar .. hehe
jepp, fint program
ursprungliga betydelser är
diskotek = skivsamling, jämför bibliotek = boksamling
diskofil = skivälskare, jepp det finns bibliofil också bokälskare
numera menasr man skivsamlare om man säger diskofil...
Mar-19-2003 18:21
Glorie
Goodbye for now
shytrance.. ja just.. Diskofil var det juh... kände att nåt inte stod rätt till där.. hehe
Mar-19-2003 18:59
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™
Registered: Apr 2001
Samlar väl inte på nåt speciellt... ska va videos då... har runt 400 + 60 live grejjer typ...
Registered: Dec 2001
hmm samlar väl mest på små delar å grejer som hör till datorer...mest för att dom kan komma till användning om jag måste byta något osv..
annars tror jag inte jag samlar på något speciellt...eller jo...jag samlar alltid massvis med disk på rummet
batteries not included.
- dave
Mar-19-2003 19:51
nekholm
nekholm
Registered: Jan 2001
Inget speciellt just nu, men när jag var yngre samlade jag på massor av olika saker, som frimärken, kapsyler, burkar, suddigum och ishockeykort. Säkert andra saker också, men kommer inte på nåt just nu..
Mar-19-2003 20:53
x-dream
Kurai is my slave!
Registered: Nov 2000
Eftersom att jag älskar filmer...Så jag har ju samlat det tidigare...Vart uppe i typ 800-900 filmer typ....Tog lite väl mycket plats ett tag allså....
Men nu har den minskat för jag har lånat ut allt för mycket filmer som jag inte minns vart dom är typ....