Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Heroin
Pages (3): [1] 2 3 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
robstar
Excited

Registered: Nov 2001
Heroin

Nån som såg Dokumentären på 4an igår?
Man fick följa 3 människors Heroin missbruk i ett par månader.

Min kommentar till de hela är:
Va fan e de för människor som jobbar med missbrukare!?

Dom är "mentorerna" lr va man ska kalla de, som jobbar med att hjälpa missbrukare att tända av osv...

Vad är de för fel på dom!?

Negativa människor som trycker ner missbrukarna ännu mer.
Fredrik hette en kille som var med i dokumentären, han kämpade för att komma in på ett behandlings hem.
Han lyckades inte tända av dom första gångerna, han sa han blev för sjuk.
Så nästa gång han ringer till sin kontaktperson så börjar hon trycka ner honom:

" Aha, så varför tror du att du kommer klara av de den här gången?
Du sa ju samma sak förra gången, och du vet ju hur de gick då!
Hur ska jag kunna lita på dej när du bara ljuger hela tiden?"

De va bara sånt han fick höra!

Asså ska man jobba med missbrukare så måste man förstå att dom kommer ljuga å missleda dej. Fan, det fattar väl vem som helst!!
De e liksom som dom tar de de personligt å så blir dom sura!

De hela slutade med att Fredrik aldrig kom in på behandlings hemmet.
Han fick hjälpa sej själv att tända av, genom att köpa metadon för sina egna pengar.

Stackars människor! :/

Last edited by robstar on Jan-23-2003 at 10:36

Old Post Jan-23-2003 10:27  Sweden
Click Here to See the Profile for robstar Click here to Send robstar a Private Message Add robstar to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SWE_TRANCE
Spacemonkey

Registered: Jul 2001

Väldigt intressant dokumentär det där tyckte jag!

Visst är dom hårda emot missbrukare av denna "rang".
Men en missbrukare har INGET samvete, dom ljuger och gör ALLT för att kunna fortsätta med sitt missbruk.

Den här Fredrik ville komma till ett "riktigt" behandlingshem (2-3 års vistelse). Och för att komma ända dit så var han tvungen att först gå på avgiftning och sedan vidare till "Trekanten". På trekanten får dom genomgå ett "test" på ca 3 månader, men det är alltid svårt att få platser dit. Det som jag tyckte var taskigt var andra gången han genomgått avgiftningen, så hade han blivit lovad en plats. Tro fan han (Fredrik) blir "lack" när han inte fick komma in som han blivit lovad

Man ser verkligen vilket tragiskt liv dom lever...

Old Post Jan-23-2003 12:36  United Nations
Click Here to See the Profile for SWE_TRANCE Click here to Send SWE_TRANCE a Private Message Visit SWE_TRANCE's homepage! Add SWE_TRANCE to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

Registered: Nov 2000

Jag tycker att när en missbrukare har som mål att komma in på ett behandlingshem så ska han fa få det... Problemet borde ligga bland de som inte orkar ta sig till ett behandlingshem, inte bland dom som kämpar för att bli av med drogmissbruket. Jävla samhälle

Old Post Jan-23-2003 14:35 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
WhiteRussian
Hooked on smack

Registered: Oct 2001

Men visst är det kul att politikerna prioriter cash till rave-kommissionen för att trackassera folk, istället för att hjälpa dem som verkligen behöver hjälp?

Jag såg också dokumentären, helt jävla rubbade socialsekreterare som inte FATTAR att vägen ut ur ett heroinmissbruk är lång och svår. När beroendet är mer än ett tobaksberoende och man accepterar att folk som försöker sluta röka börjar röka igen och försöker sluta igen, så måste man också acceptera samma sak med heroinmissbrukare. Hur fan kan de, som någon i programmet gjorde, säga att "det här är sista chansen", annars då? Då får de dö?

Metadon är mycket svårt att få tag på i Sverige, för det är juh också ett slags knark, så det är juh lika hemskt som heroin..

Fy fan vad jag hatar det här jävla piss landets drogpolitik,

EDIT: Fixade stavningen och grammatiken lite, herregud vad min gamla lärare i svenska på högstadiet skulle ha lackat ur om hon såg mig stava så här,

Jose Zamora & C.Nemmo - Lochness (Dub Mix)
---
DanceSafe

Last edited by WhiteRussian on Jan-23-2003 at 16:21

Old Post Jan-23-2003 14:46  Europe
Click Here to See the Profile for WhiteRussian Click here to Send WhiteRussian a Private Message Add WhiteRussian to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
P4z!
see you in another life

Registered: Jun 2001

quote:
Sverige har den högsta dödligheten bland tunga missbrukare i hela EU
Sverige har cirka 31 000 tunga missbrukare på en befolkning på nästan 9 miljoner.
Nederländerna har cirka 25 000 tunga missbrukare på 16 miljoner.

Old Post Jan-23-2003 15:41  Sweden
Click Here to See the Profile for P4z! Click here to Send P4z! a Private Message Visit P4z!'s homepage! Add P4z! to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dj_hysterix
TFHS

Registered: Jul 2002

skitsamhälle

Old Post Jan-23-2003 15:43  Europe
Click Here to See the Profile for dj_hysterix Click here to Send dj_hysterix a Private Message Add dj_hysterix to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Gaby
DanceAddictPartyQueen

Registered: Aug 2001

quote:
Originally posted by WhiteRussian
Men visst är det kul att politikerna proioriter cash till rave-kommissionen för att trackerssera folk, istället för att hjälpa dem som verkligen behöver hjälp?

Jag såg också dokumentären, helt jävla rubbade socialsekreterare som inte FATTAR att vägen ut ur ett heroinmissbruk är lång och svår. När beroendet är mer än ett tobaksberoende och man accepterar att folk som försöker sluta röka börjar räka igen och försöker sluta igen, så måste man också acceptera samma sak med heroinmissbrukare. Hur fan kan de, som någon i programmet gjorde, säga att "det här är sista chansen", annars då? Då får dem dö?

Metadon är det också mycket svårt att få i Sverige, för det är juh också ett slags knark, så det är juh lika hemskt som heron..

Fy fan vad jag hatar det här jävla piss landets drogpolitik,

Kunde verkligen inte ha sagt det bättre... Mycket bra dokumentär som visade lite av verkligheten tyckte jag...

Old Post Jan-23-2003 16:14  Sweden
Click Here to See the Profile for Gaby Click here to Send Gaby a Private Message Add Gaby to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AC.
Supreme tranceaddict

Registered: May 2002
Re: Heroin

quote:
Originally posted by robstar
Asså ska man jobba med missbrukare så måste man förstå att dom kommer ljuga å missleda dej. Fan, det fattar väl vem som helst!!

Nu tycker jag iofs att du gör samma sak själv, trycker ner dem med dina förutfattade meningar.

Old Post Jan-23-2003 16:16  Sweden
Click Here to See the Profile for AC. Click here to Send AC. a Private Message Add AC. to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
robstar
Excited

Registered: Nov 2001
Re: Re: Heroin

quote:
Originally posted by AC.
Nu tycker jag iofs att du gör samma sak själv, trycker ner dem med dina förutfattade meningar.

Njaa ja kanske missforumlerade mej lite, men alltså ska man jobba med missbrukare så får man ju acceptera att "lögner" förkommer. Man kan ju inte förvänta sej att dom ska berätta allt och vara super ärliga.
Tex om Fredrik säger att han menar allvar och vill sluta knarka och inte klarar de, utan han faller tillbaka igen. Då ska ju inte kontakt personerna känna sej svikna å bli förbannade. Ja menar, de e ju sånt man får ta när man arbetar med missbrukare. De är ju inte lätt och tända av. De e ju inte alla som klarar av de första gången.
Dom hjälper ju inte till genom att klaga å hacka på dom som vill ha hjälp.

quote:
Men visst är det kul att politikerna prioriter cash till rave-kommissionen för att trackassera folk, istället för att hjälpa dem som verkligen behöver hjälp?

Ja verkligen. Sorgligt!!

Old Post Jan-23-2003 17:57  Sweden
Click Here to See the Profile for robstar Click here to Send robstar a Private Message Add robstar to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AC.
Supreme tranceaddict

quote:
Originally posted by WhiteRussian

Fast att säga så dära är lite att utrycka sig missvisande
man måste skillja på päron och äpplen som alla vet.

Ravekomissionen (numera mer politisktkorrekt kallad umgondsgruppen) är en förebyggande åtgärd som finns till för att hindra att folk i huvudtaget hamnar på hem för knarkare, medans knarhemmen finns till för att hjälpa de som redan trillat dit.

Old Post Jan-23-2003 18:04  Sweden
Click Here to See the Profile for AC. Click here to Send AC. a Private Message Add AC. to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
WhiteRussian
Hooked on smack

Registered: Oct 2001

quote:
Originally posted by AC.
Fast att säga så dära är lite att utrycka sig missvisande
man måste skillja på päron och äpplen som alla vet.

Ravekomissionen (numera mer politisktkorrekt kallad umgondsgruppen) är en förebyggande åtgärd som finns till för att hindra att folk i huvudtaget hamnar på hem för knarkare, medans knarhemmen finns till för att hjälpa de som redan trillat dit.

Men grejen är juh att 90% av de som tar droger när de är ute inte BLIR missbrukare! Ungdomsgruppen kostar massor med pengar och de ägnar sig även åt att spionera på ungdomar på stan, ( tro mig, detta _vet_ jag ). Varför tror du att man aldrig har gjort någon undersökning om vilken nytta ungdomssektionen fyller, man brukar juh utvärdera allt i Sverige, därför att de helt enkelt inte fyller någon speciell funktion.

Bättre att lägga pengarna på något som verkligen kommer göra skillnad, mer vårdplatser åt missbrukare, rena sprutor, metadon och subutex.

Jose Zamora & C.Nemmo - Lochness (Dub Mix)
---
DanceSafe

Old Post Jan-23-2003 18:29  Europe
Click Here to See the Profile for WhiteRussian Click here to Send WhiteRussian a Private Message Add WhiteRussian to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AC.
Supreme tranceaddict

90% en uppskattning av dig?

Jag tror mera på förebyggande åtgärder än att komma och sopa upp efteråt.

Men självklart måste man städa efter sig när det redan är stökigt.

Old Post Jan-23-2003 19:25  Sweden

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Heroin
Post New Thread    Post A Reply

Pages (3): [1] 2 3 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackplease help ID this track [2005] [3]

Click here to listen to the sample!Pause playbackChristian Smith & John Selway - "Move!" [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 18:21.

Forum Rules: