|
|
|
|
 |
|
 |
 |
|
 |
 |
WhiteRussian
Hooked on smack

Registered: Oct 2001
|
|
|
Men visst är det kul att politikerna prioriter cash till rave-kommissionen för att trackassera folk, istället för att hjälpa dem som verkligen behöver hjälp?
Jag såg också dokumentären, helt jävla rubbade socialsekreterare som inte FATTAR att vägen ut ur ett heroinmissbruk är lång och svår. När beroendet är mer än ett tobaksberoende och man accepterar att folk som försöker sluta röka börjar röka igen och försöker sluta igen, så måste man också acceptera samma sak med heroinmissbrukare. Hur fan kan de, som någon i programmet gjorde, säga att "det här är sista chansen", annars då? Då får de dö?
Metadon är mycket svårt att få tag på i Sverige, för det är juh också ett slags knark, så det är juh lika hemskt som heroin..
Fy fan vad jag hatar det här jävla piss landets drogpolitik, 
EDIT: Fixade stavningen och grammatiken lite, herregud vad min gamla lärare i svenska på högstadiet skulle ha lackat ur om hon såg mig stava så här, 
Jose Zamora & C.Nemmo - Lochness (Dub Mix)
---
DanceSafe
Last edited by WhiteRussian on Jan-23-2003 at 16:21
|
|
Jan-23-2003 14:46
|
|
|
 |
 |
Gaby
DanceAddictPartyQueen
Registered: Aug 2001
|
|
|
| quote: | Originally posted by WhiteRussian
Men visst är det kul att politikerna proioriter cash till rave-kommissionen för att trackerssera folk, istället för att hjälpa dem som verkligen behöver hjälp?
Jag såg också dokumentären, helt jävla rubbade socialsekreterare som inte FATTAR att vägen ut ur ett heroinmissbruk är lång och svår. När beroendet är mer än ett tobaksberoende och man accepterar att folk som försöker sluta röka börjar räka igen och försöker sluta igen, så måste man också acceptera samma sak med heroinmissbrukare. Hur fan kan de, som någon i programmet gjorde, säga att "det här är sista chansen", annars då? Då får dem dö?
Metadon är det också mycket svårt att få i Sverige, för det är juh också ett slags knark, så det är juh lika hemskt som heron..
Fy fan vad jag hatar det här jävla piss landets drogpolitik, |
Kunde verkligen inte ha sagt det bättre... Mycket bra dokumentär som visade lite av verkligheten tyckte jag...
|
|
Jan-23-2003 16:14
|
|
|
 |
 |
AC.
Supreme tranceaddict
Registered: May 2002
|
|
|
Re: Heroin
| quote: | Originally posted by robstar
Asså ska man jobba med missbrukare så måste man förstå att dom kommer ljuga å missleda dej. Fan, det fattar väl vem som helst!!
|
Nu tycker jag iofs att du gör samma sak själv, trycker ner dem med dina förutfattade meningar.
|
|
Jan-23-2003 16:16
|
|
|
 |
 |
AC.
Supreme tranceaddict
|
|
|
| quote: | Originally posted by WhiteRussian
Men visst är det kul att politikerna prioriter cash till rave-kommissionen för att trackassera folk, istället för att hjälpa dem som verkligen behöver hjälp?
|
Fast att säga så dära är lite att utrycka sig missvisande
man måste skillja på päron och äpplen som alla vet.
Ravekomissionen (numera mer politisktkorrekt kallad umgondsgruppen) är en förebyggande åtgärd som finns till för att hindra att folk i huvudtaget hamnar på hem för knarkare, medans knarhemmen finns till för att hjälpa de som redan trillat dit.
|
|
Jan-23-2003 18:04
|
|
|
 |
 |
AC.
Supreme tranceaddict
|
|
|
90% en uppskattning av dig?
Jag tror mera på förebyggande åtgärder än att komma och sopa upp efteråt.
Men självklart måste man städa efter sig när det redan är stökigt.
|
|
Jan-23-2003 19:25
|
|
|
 |
All times are GMT. The time now is 18:21.
Forum Rules: