Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > demo av låtar
  Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Misery
Junior tranceaddict

Registered: Feb 2002
demo av låtar

Hej o hallå Det var ett tag sen, typ 1.5 år sen lr nått.. hoppas alla mår bra o sånt... Jaja, iaf, jag sysslar fortfarande med musik o så och tänkte att ni än en gång kunde få lyssna på ett litet demo av en kommande låt Det är alltså work-in-progress och inte speciellt färdigt alls.. Men jag vill veta om det är en bra början eller inte...

Smekbar - Tidal Waves (har jobbat på den nu i ca 2 timmar så mixningen suger osv samt sequencningen e endast gjord för att få ett lyssningsbart demo, tycker dock det e skitbra hitills)

Smekbar - Live Project (Psy-part) (liten del ur min Liveact som jag jobbar på, kommer spela på min skola samt förhoppningsvis nån fest i sommar)

http://w1.413.telia.com/~u41309427/...dal%20Waves.mp3

http://w1.413.telia.com/~u41309427/...act_psypart.mp3

laddar ni ner kräver jag en kommentar! så det så
ha det så bra alla!

btw, lyssna på HÖG volym

Old Post Apr-27-2003 23:21  Sweden
Click Here to See the Profile for Misery Click here to Send Misery a Private Message Visit Misery's homepage! Add Misery to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

låter riktigt bra tycker jag!
hade förresten din "trible trouble" som bas-test för nån dag sen

(flytta till norrland )

Old Post Apr-28-2003 00:07 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac

Registered: Mar 2002

Tidal Waves -> det som jag saknar är en riktigt bassline; den som finns är inte tillräckligt. (lr kanske är jag liten för att jag lyssnar med hörlurar just nu ) förresten är det helt grymmt..

liveact/psypart -> den andra är också bra, men liten för psychedelic för mig

Old Post Apr-28-2003 00:39  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dbl
Whitesun

Registered: Dec 2001

tar och lyssnar när jag kommer hem imorgon natt

Old Post Apr-28-2003 06:00  Sweden
Click Here to See the Profile for dbl Click here to Send dbl a Private Message Visit dbl's homepage! Add dbl to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Glorie
Goodbye for now

Registered: Apr 2002
Shit va najz!

Klass! vart har du fått rösten ifrån till den andra?
Och när kommer fullversionen av den första? Och varför heter du Smekbar? Substantiv?

den andra e väldigt blandad förresten

Tom Cloud - Told You So

Old Post Apr-28-2003 11:09  Sweden
Click Here to See the Profile for Glorie Click here to Send Glorie a Private Message Add Glorie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
GyLLe
56K Modem User

Registered: Mar 2002

tidal Waves>>>> synten efter 40 sec typ är klockren tycker jag. uppbyggnaden är åxå bra!!!!.. fortsätt så.. är en mkt bra låt tycker jag...

Live projektet är helt ok....

inte så mkt negativt men hittade inte på nått...

Old Post Apr-28-2003 12:07  Sweden
Click Here to See the Profile for GyLLe Click here to Send GyLLe a Private Message Visit GyLLe's homepage! Add GyLLe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Smekbar
I smek, there for I am.

Registered: Apr 2003

äntligen kan jag svara... av nån skum anledning så blev mitt Misery-konto typ halv-deaktiverat, jag kunde inte skriva nånting längre. Detta pga jag försökte ändra min mail, och nån var tydligen redan reggad med den... Jaja, Miserynicket passade ändå inte mig

Tack för alla svar, skönt att det i princip bara blev positiva reaktioner... Kommer snart uppdatering så 'stay tuned'

Glorie: Rösten är från 'A clockwork orange' Sjukt bra film... Jobbar för fullt på att få klart låten

ScuL: har jobbat lite på basen nu, har även fixxat en del med mixningen och bytat lite samples.. Det borde låta bättre nu.. Lägger snart upp en ny version... (Har nog en annan låt på gång som du skulle gilla)

Reveal: Jag e småless på att alla ska 'mobba' mig för att jag ska flytta till luleå... inget fel på det väl? Sjysst universitet och det verkar va en ganska trevlig stad... Självklart inte 'drömstaden' men vafan, de har den utbildningen jag vill läsa... Och JAAA, tribal trouble äger

Producer & Deejay :: http://www.smekbar.se

Upcoming release on GAD012 // Patrik Skoog, Crazy X-Ray vs. Michael Paul, Chris Binder, Smekbar // Sept 2005 http://www.giantanddwarf.com

Old Post Apr-28-2003 20:20  Iceland
Click Here to See the Profile for Smekbar Click here to Send Smekbar a Private Message Visit Smekbar's homepage! Add Smekbar to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Nyx
TB-303 Maniac

Registered: Oct 2002

Tidal Waves lät mycket bra..vill ha en fullversion!

lägg till lite tb303 i den också, det skadar aldrig

Old Post Apr-28-2003 20:53  Sweden
Click Here to See the Profile for Nyx Click here to Send Nyx a Private Message Add Nyx to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Smekbar
I smek, there for I am.

Registered: Apr 2003

Ny version uppe NU! LADDA HEM DIREKT! =)
Den versionen ni hörde innan var bara alla grejerna ihopslängda för att ni skulle kunna höra slingorna.. NU e det riktiga grejer.. Jag e sjukt nöjd hittills... får se vad ni tycker =)

http://w1.413.telia.com/~u41309427/...Tidal_Waves.mp3

var tvungen att ta bort livet för att få plats... men men... :/

Producer & Deejay :: http://www.smekbar.se

Upcoming release on GAD012 // Patrik Skoog, Crazy X-Ray vs. Michael Paul, Chris Binder, Smekbar // Sept 2005 http://www.giantanddwarf.com

Last edited by Smekbar on Apr-29-2003 at 00:42

Old Post Apr-29-2003 00:29  Iceland
Click Here to See the Profile for Smekbar Click here to Send Smekbar a Private Message Visit Smekbar's homepage! Add Smekbar to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > demo av låtar
Post New Thread    Post A Reply

Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbacksong from a set from Dj Lihium [2007] [2]

Click here to listen to the sample!Pause playbackHardsoul - "Back Together" (Seamus Haji Remix) [2005]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 18:18.

Forum Rules: