Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > mengpaneel aansluiten op een Creative DTT2500
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Dirkie
Junior tranceaddict

Registered: Dec 2002
mengpaneel aansluiten op een Creative DTT2500

Ik heb het volgende staan bij me thuis:

Een computer met een creative soundblaster live 1024.
Een Creative Desktop Theatre 5.1 DTT2500 Digital (boxen)

De platenspelers/mengpaneel zou ik graag aansluiten op deze boxen aangezien er wel een goed geluid uit komt. Helaas hebben deze boxen geen tulp aansluiting, maar een SPDIF aansluiting. Nou zat ik bij mezelf te denken wat is de beste manier om deze boxen aan te sluiten op mijn platenspelers.
1) Via een SPDIF naar Tulp kabeltje ? (bestaan deze überhaupt en waar zijn ze dan te koop)
2) Via een aansluiting op de computer en dan deze als een soort versterker gebruiken ? (kan dit eigenlijk wel ?)

Zijn er mensen hier die me uitleg kunnen geven hierover. Volgens mij heb ik hier al het een en ander over gelezen ooit op TA maar ik kan het niet meer weervinden. Excuses daarvoor.

Dirkie

Old Post Apr-14-2003 15:42  Netherlands
Click Here to See the Profile for Dirkie Click here to Send Dirkie a Private Message Add Dirkie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
New Wave
We are all a number......

Registered: Mar 2001

Gewoon in je audio IN met een minijack.
Andere kant 2X tulp en dan is je pc idd de versterker.
Tjowwww

Old Post Apr-14-2003 16:35  Netherlands
Click Here to See the Profile for New Wave Click here to Send New Wave a Private Message Add New Wave to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
arj1o1
.

Registered: Sep 2001

aaah een goed geluid uit een creative setje

.

Old Post Apr-14-2003 19:08  Netherlands
Click Here to See the Profile for arj1o1 Click here to Send arj1o1 a Private Message Add arj1o1 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
raoel
just addicted

Registered: Jan 2001

quote:
Originally posted by arj1o1
aaah een goed geluid uit een creative setje

Daar komt volgens mij toch wel redelijke sound uit.
al ishet denk ik niet zo als een goede speakerset.

check my website:
www.riechels.nl

Old Post Apr-14-2003 21:08  Netherlands
Click Here to See the Profile for raoel Click here to Send raoel a Private Message Visit raoel's homepage! Add raoel to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Dirkie
Junior tranceaddict

Bedankt voor de snelle reacties.

New Wave, kun je me misschien nog wat meer informatie geven als je wilt. Hoe heet zo'n kabeltje bijvoorbeeld en waar kan ik hem kopen. In ieder geval bedankt voor je informatie.

En voor arj1o1, er komt idd een mooi geluidje uit. Vraag maar aan de buren

Dirkie

Old Post Apr-14-2003 21:09  Netherlands
Click Here to See the Profile for Dirkie Click here to Send Dirkie a Private Message Add Dirkie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
raoel
just addicted

Registered: Jan 2001

New Wave's minijack noemt men eigenlijk een 3,5mm plug. De manelijk (dus met pinnetje) wel te verstaan.

Dit is dezelfde als dat aan een hoofdtelefoon zit die jij in je walkman, discman of minidisc stopt.

Aan de andere kant moeten 2 (mannelijke) tulp pluggen.

Plaatje:

check my website:
www.riechels.nl

Old Post Apr-14-2003 21:17  Netherlands
Click Here to See the Profile for raoel Click here to Send raoel a Private Message Visit raoel's homepage! Add raoel to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Chicane
Toilet Duck®

Registered: Nov 2001

Ik heb precies dezelfde boxen, ik gebruik ze als monitor speakers bij gebrek aan betere

Maar vraag me niet hoe ik het geflikt heb met kabels, heb de mengpaneel aan me stereo hangen bij gebrek aan een versterker. En op de hoofdtelefoonuitgang op me stereo via kabel en verloopje naar me line-in op de Creative Live. Daarna ben ik 2 godganse lange dagen bezig om Windows zover te krijgen zuiver te spelen en op te nemen. Het probleem zit hem in de Creative Audio HQ en in de volumeinstellingen van Windows, die 2 werken elkaar zo frustrerend tegen. Als je bij de ene het volume omhoog gooit gaat de andere het volume versterken met factor 2x, gooi het volume van de ander naar beneden, dan doet de eerste er weer een schepje boven op... GRRRRR

Maar alles werkt perfect nu

Old Post Apr-14-2003 21:20  Netherlands
Click Here to See the Profile for Chicane Click here to Send Chicane a Private Message Add Chicane to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
arj1o1
.

Registered: Sep 2001

quote:
Originally posted by Dirkie
Bedankt voor de snelle reacties.

New Wave, kun je me misschien nog wat meer informatie geven als je wilt. Hoe heet zo'n kabeltje bijvoorbeeld en waar kan ik hem kopen. In ieder geval bedankt voor je informatie.

En voor arj1o1, er komt idd een mooi geluidje uit. Vraag maar aan de buren

Dirkie

ja maar je gaat toch geen 5.1 setje met satellietjes van 5 watt voor je mengpaneel e.d. gebruiken

.

Old Post Apr-15-2003 06:02  Netherlands
Click Here to See the Profile for arj1o1 Click here to Send arj1o1 a Private Message Add arj1o1 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Dirkie
Junior tranceaddict

quote:
ja maar je gaat toch geen 5.1 setje met satellietjes van 5 watt voor je mengpaneel e.d. gebruiken

Ach ja, ik kijk wel wat er van komt. Werkt het niet of niet naar behoren, koop ik wel een betere geluidsinstallatie. Het is eigenlijk ook gewoon bedoeld als test. En ze zijn trouwens 7 watt

Old Post Apr-15-2003 07:04  Netherlands
New Wave
We are all a number......

Registered: Mar 2001

quote:
Originally posted by raoel
New Wave's minijack noemt men eigenlijk een 3,5mm plug. De manelijk (dus met pinnetje) wel te verstaan.

Dit noemt men in de tv wereld gewoon een minijack, want 3 eneenhalfmilimeterplug dat spreekt niet lekker.
Dus men zegt gewoon minijack en een grote noemt men een jackplug

Old Post Apr-15-2003 09:15  Netherlands
Click Here to See the Profile for New Wave Click here to Send New Wave a Private Message Add New Wave to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
eieregooie
Perceptions

Registered: Jan 2002
quote:
Originally posted by New Wave
Dit noemt men in de tv wereld gewoon een minijack, want 3 eneenhalfmilimeterplug dat spreekt niet lekker.
Dus men zegt gewoon minijack en een grote noemt men een jackplug

Niet alleen in de TV wereld hoor... overal... Maja, je moet het idd wel even weten

Old Post Apr-15-2003 10:15 
Click Here to See the Profile for eieregooie Click here to Send eieregooie a Private Message Add eieregooie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Pjotr G
Mindcrawler

Registered: Aug 2001

In de audio wereld heet dat "Zo'n-walkman-plugje"

Old Post Apr-15-2003 10:28  Netherlands
Click Here to See the Profile for Pjotr G Click here to Send Pjotr G a Private Message Visit Pjotr G's homepage! Add Pjotr G to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > mengpaneel aansluiten op een Creative DTT2500
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackYoji Biomehanika - Bangin Globe (Which Mix???) [2003] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackL.S.G - "Risin" [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 19:54.

Forum Rules: