|
|
|
|
 |
|
 |
 |
|
 |
 |
|
 |
 |
|
 |
 |
|
 |
 |
AC.
Supreme tranceaddict
Registered: May 2002
|
|
|
Japp, instämmer. nyx tänkte det mesta
jag har alltid varit lite åt det elektroniska hållet så långt tillbaka jag kan komma ihåg...
Som mindre har man fått hålla tillgoda med det som spelads på radion
Sedan internet och mp3 revolutionerat min musiksmak så gick först via goa och psy vidare till lite mera 'vanliga mainstream' trancen (Tiesto och Armin osv) vidare mot det lite hårdare trance i stil emd Cosmicgate, Dumonde och Scot Project efter det så jag jag flygit fram och tillbaka bland alla stilar och lyssnat på det bästa av det mesta =)
Vem vet vad morgondagen har att erbjuda mina musikgener
|
|
Jan-12-2003 00:42
|
|
|
 |
 |
RebeL9
The Digital Blonde addict

Registered: Nov 2001
|
|
|
tror att de fletsa (åtminstone de som är runt 20) lyssnade ganska mycket på eurodancen i början av 90-talet.
Själv kom jag först i kontakt med trancemusiken på allvar nån gång 1994 då jag fick tag på en skiva med många klassiker som Jones & Stephenson - The First Rebirth, Jens - Loops N Tings, Sunbeam - Outside World, Age of Love - Age of Love etc.
Sen dess är man fast 
I stort sett all annan musik har tappat i värde hos mig. Kan bara lyssna på trance idag (och en del afghansk folkmusik).
Fast jag har även varit insnöad på olika sorters trance.
För 5-6 år sedan lyssnade jag nästan uteslutet på goa och psytrance. Sen blev det mer melodiskt och runt 98-01 var det bara melodiskt och sånt som gällde. De senaste 2 åren har jag intresserat mig mycket mer för progressive trance. Har helt enkelt tröttnat ganska mycket på att dagens melodiska trance saknar den själ och känsla som den hade för några år sedan. Speciellt tysk hardtrance tycker jag är värdelös.
Och många verkar dömma en låt efter hur hård bas den har och inte hur välgjord den är.
Finns inget värre än skrik som "BRING THE BASS!" eller "TURN UP THE BASS!" eller liknade (ta Max B Grant - Hey DJ som ett bra skitexempel).
Den sortens trance saknar helt känsla enligt mig.
De melodiska producenter som finns kvar idag som fortfarande gör utmärkt trance är tex The Thrillseekers, Armin, Signum, John 00 Fleming, Airwave, The Space Brothers, Solar Stone etc.
Fler och fler upptäcker trancemusiken idag och då är det nästan uteslutande de mest komersiella låtarna och skivorna de faller för. Om några år tror jag att många kommer att intressera sig för mer djupare trance. Starka riff, djub bas och inte nödvändigtvis massa sång i låtarna.
bra låt: Lamya - Empires (Sander Kleinenberg audioparanormal mix)
Jan-12-2003 13:27
|
|
|
 |
 |
|
 |
All times are GMT. The time now is 11:37.
Forum Rules: