Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Eftersnack Midway
Pages (7): [1] 2 3 4 5 6 7 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
SWE_TRANCE
Spacemonkey

Registered: Jul 2001
Smoking ..umm..something Eftersnack Midway

Hemma nu, ruskigt kul ikväll!!
Är ganska sliten nu, skriver lite mer när jag slaggat en stund

Old Post Jun-01-2003 06:06  United Nations
Click Here to See the Profile for SWE_TRANCE Click here to Send SWE_TRANCE a Private Message Visit SWE_TRANCE's homepage! Add SWE_TRANCE to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dbl
Whitesun

Registered: Dec 2001

fy fan va trött jag e nu va... såå jäkla sliten och mina ben...
fick ju fan kramp i låren vid 5 tiden.. gjorde skit ont..

men det va riiktigt skoj

steve: förväntar mig en grym video när jag kommer hem från lumpen tisd v.24

Old Post Jun-01-2003 07:42  Sweden
Click Here to See the Profile for dbl Click here to Send dbl a Private Message Visit dbl's homepage! Add dbl to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Rikard
Supreme tranceaddict

Registered: Oct 2001

gielen i all ära.. men gtr's set var fan det bästa jag hört nånsin.. helt klockrena låtar rakt igenom och inte en tabbe vad jag hörde!

jo gielen lekte verkligen sönder låtarna ok om han får lika nån sekund sådär, men så att varenda djävel står stilla i en halv minut njaaa..

sen hon som sjöng under andreas set? (helt oväntat)
jag fick sån gåshud alltså! jävligt duktig tjej!

tyckte kvällen var jävligt lyckad! fått hälsa på en jävla massa å se en alldeles utomordentlig ljus-show, kan verkligen inte klaga på ljudet... nej ett kanon jobb!

Old Post Jun-01-2003 08:22 
Click Here to See the Profile for Rikard Click here to Send Rikard a Private Message Add Rikard to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

Ahh fan va skönt att man slapp inledadenna tråd... e fan så trött men vill bara säga att det var så jävla bra och ni som bangade för att det kanske skulle va låg ålder kan jag bara göra långnäsa åt...

Har vart vaken nu i över 24 timmar så det är allt dags för en kebab nu va...

As schyst av JRE att vi kunde va hos dig innan å grilla lite och leka med dina vinyl =)
Jag postar din nyckel mojjs grunkelimunka...

Jag skriver mer så fort jag orkar

Last edited by SteveTranz4ever on Jun-02-2003 at 22:09

Old Post Jun-01-2003 08:25  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jre
Supreme tranceaddict

Registered: Nov 2000

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Ahh fan va skönt att man slapp inledadenna tråd... e fan så trött men vill bara säga att det var så jävla bra och ni som bangade för att det kanske skulle va låg ålder kan jag bara göra långnäsa åt...

Har vart vaken nu i över 24 timmar så det är allt dags för en kebab nu va...

As schyst av JRE att vi kunde va hos dig innan å grilla lite och leka med dina vinyl =)
Jag postar din nyckel mojjs grunkelimunka...

Jag skriver mer så fort jag orkar

ps. jag har mail adressen till tjejen som sjöng under Andreas set ds.

No prob! Det är jag och Chrisse som ska tacka för att vi fick
träffa en massa reko folk

Nu väntar vi på "Midway The Movie" ....yeah!!!!

/ Jre

Old Post Jun-01-2003 08:39  Sweden
Click Here to See the Profile for Jre Click here to Send Jre a Private Message Add Jre to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Rikard
Supreme tranceaddict

Registered: Oct 2001

jo, tackar robert och chrisse för att man fick komma över en stund innan fasten trevligt sällskap

i väntan på steves "midway the movie" kan ni ju få ett litet minne iaf

[ höger klicka och spara som ]

Old Post Jun-01-2003 08:49 
Click Here to See the Profile for Rikard Click here to Send Rikard a Private Message Add Rikard to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
nils
château flight

Registered: Sep 2001

fy gäsicken vilken natt! bland de bästa jag vart med om!

jag tycker också som dioxys, gielen lekte sönder låtarna. och det där han gjorde med Twisted var faktiskt det värsta jag vart med om. i klass med dj jean at te 2002

gtr spelade så gjutna låtar! så grymt sköna! typ t.ex. north pole och veracocha (!). hoppas man får höra mer av honom inom snar framtid

vilken scen, vilket ljud och ljus förövrigt! shiicsh! lasrarna var oslagbara! fortfarande lyrisk över det hela

ps, kenny, läckert! mycket läckert med glowstix-poi

dioxys, länken funkar icke...

Old Post Jun-01-2003 12:41  Sweden
Click Here to See the Profile for nils Click here to Send nils a Private Message Visit nils's homepage! Add nils to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kraith
Senior tranceaddict

Registered: Apr 2001

Wow. Spagettiben säger jag bara. *pust*
Jag tycker det var genomgående bra musik från alla DJs, kanske då med undantag för Gielens "lekande" med vissa låtar, men han har ju helt klart publikkontakt. Särskilt andra halvan av GTRs set var gudomligt. Pulser röjde rätt bra också.

Jag får instämma i att tacka Jre och chjo, och tack till Steve för transport (vi får ta reda på vad det är för fel på alla rävar... ). Tack också till alla för trevligt sällskap!

Fook 'em...

Old Post Jun-01-2003 14:45  Sweden
Click Here to See the Profile for Kraith Click here to Send Kraith a Private Message Add Kraith to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Mirv0
Senior tranceaddict

Registered: Feb 2002

Fel länkad bara av Dioxys rätta är http://hem.passagen.se/dioxys/filmer/MOV02009.MPG

ps verkar som det var drag

Old Post Jun-01-2003 15:12  Sweden
Click Here to See the Profile for Mirv0 Click here to Send Mirv0 a Private Message Visit Mirv0's homepage! Add Mirv0 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

Registered: Nov 2000
Ghost Smilie

Här följer en _ordentlig_ party report

Midway
Kan knappt beskriva denna fest med ord, har precis vaknat efter 6 timmar sömn, klockan är 4 och jag har nog inte smält riktigt allt fett jag fått vara med om denna natt....har så mycket att berätta...får helt enkelt dra historien från början.

Det hela började rätt jobbigt.
Det var meningen att vi skulle ner både jag, min bror, och hans tjej, för att uppträda. Två timmar innan avgång pratar jag med dom och då är dom riktigt jävla sjuka. Dom blir tvugna att banga och sörjer ner sig i varma täcken medans jag måste få tag på Wessman då som var min kontaktperson på festen. Efter mycket om och men så får jag tag på honom och vi löser det hela med att jag får ta med mig en polare gratis på festen. Han skulle även fixa så att det istället för flera podier skulle bildas ett stort som jag kunde uppträda på.
Jag kollade att det fanns plats på bussen och vad jag skulle säge när jag skulle på den. "Platser är fixade, säg bara att du ska uppträda och att dom kan ringa mig om dom undrat något annars".
Nu hade jag brotom... 1 timme innan avgång och jag har ingen att åka med. Ut på MSN och ta första bästa polare. Min gamla turkpolare Ural hade precis vaknat när han fick sitt livs erbjudande...gratis buss och inträde. Upp och på med kläderna för hans del.

Såja, nu skulle väl allt bli bra iaf... men icke... väl framme vid bussen så pratar jag med två killar som bockar av folk på en lista och tar betalt. Jag säger att jag ska uppträda och att det ska finnas tre platser på bussen men att två har hoppat av varpå jag fick ta med mig en polare. Den informationen hade minsann inte nått dom och dom ringde några samtal. Efter detta meddelade dom att kommunikationen varit dålig mellan dom olika ansvariga för festen och nån plats på bussen åt mig fanns det då inte... bara att ställa sig sist och hoppas på att det blir platser över sa dom. Kändes lagom kul då min enda lön för ett sådant event var busseresan och inträdet....kändes rätt lamt att prioriteras på det sättet. Hur som helst kom vi på bussen och fick givetvis inte sitta bredvid varandra... men men. Bussresan i övrigt var jävligt soft. Skön buss och i högtalarana lirades Gielens set från Fokused. Alla var råtaggade! Vi kom fram några timmar senare och klev av utanför idrottshuset. Nu hade jag 30 minuter jidder framför mig för att bli insläppt... dom var tvugna att få tag på Wessman för att kunna släppa in mig och det tog lagom med tid. Efter ett tag kom jag in och då hade inte Andreas som var första DJn börjat än. Jag tilldelades mina ljustavar och ett VIP pass varpå jag gick bak med min polare och började rigga min utrustning. VIPen va liksom på själva läktaren i idrottshallen. Där uppe hade dom ställt fram feeeta skålar med Taco-chips och massa dipp och godis...så kunde man sitta och smaska och titta på alla dansare. Jag hade iaf inte tid att sitta dör utan skulle på golvet och se på Andreas!

Andreas
Han spelade precis vad jag väntat mig och hoppats på. Fet jävla melodisk Trance... Han kommer finnas i mitt hjärta för att han lirade låtar som Sonorous - Protonic (Ronski speed mix) och Solar Stone vs Scott Bond - Third earth. Varje gång jag skulle lämna golvet för lite godis eller frisk luft så droppade han någon ny fet jävla låt som jag var tvungen att hoppa in på. System F - Out of the blue 2003 har jag så jäääävla länge väntat på Den magiska stunden kommer när han lägger på Let the light shine och det kommer en en helt otroligt vacker tjej i vita kläder med en sångröst som få och sjunger i micken till denna fina låt. Helt sjukt drag...folk blev som tokiga! Andreas såg förövrigt inte ut att ha så kul bakom skivspelarna...för lite publikkontakt hade han tyvärr. Men han gav däremot ett jävligt seriöst och proffsigt intryck när han lirade och såg jävligt stabil ut. Kul att se faktiskt. Riktigt bra sett! Kunde varit huvudnumret på ett event.

Pulser
Wow. När han klev på skivpelarna var jag full av förväntingar. Jag blev inte besviken kan jag meddela. Han gav oss låtar som ägde golvet och jag minns inte riktigt namnet på alla men givetvis fick vi leva livet till My religion och hans mix på Jose Amnesia - The Eternal som är såååååååå jävla fet. Han fick mig att le när han droppade den och för första gången kände jag hela släppa-loss-så-jävla-mycket-så-att-jag-nästan-ramlar-prylen. Gåshuden var på max. Efter detta var min kväll gjord. Kände mig nöjd och kunde egentligen gått hem egentligen. Men två DJs kvar. Riktigt glad var jag...vilken start!

Gielen
Med risk för att få kritik. Gielen är inte bra för fem öre enligt mig. Överskattad till max. Ok alltså han suger väl inte... låtvalet gillar jag dock inte. Släppte loss en del såklart. Det var kul. Men han scratchar som ett c-pe och ska hela tiden leka för mycket med reglagen. I varje break liksom tvingar han publiken att skrika och avguda honom istället för att låta dom göra det på egen vilja. Jag vet inte...folk gillar väl honom som fan men jag tror att det är mycket hans kändis-status. Han var helt ok som vanligt med sämsta DJn enligt mig

Mitt uppträdande
Jag sprang runt och letade efter Wessman återigen för att få reda på när och var jag skulle köra egentligen... jag ville köra till pulser men jag hade fått reda på att jag skulle stå på huvudscenen och inte på podiet i mitten av golvet så jag ville inte hoppa ut där på scenen utan klartecken. Jag tänkte att hade jag inte fått tag på honom innan Gielen så måste jag köra då. Jag lyckades få tag på några av dansarna på Tranceclubber som dansade på scen och pratade ihop mig med dom. Fick senare tag på wessman och vi diksuterade det hela. Men alltså...vilket jidder. Första jag fick höra var att jag inte fick ta någon uppmärksamhet från Gielen. Lite svårt eftersom jag ska köra ett fett nummer hoppandes och dansandes framför honom. Men dom tyckte att jag skulle köra något jävligt kort. Och hoppa! det gick inte för sig..jag måste stå helt still. Annars hoppar skivspelarna. Så jag blir alltså ombedd att stå¨stilla och köra några trick i en minut och sen gå av. Fuck it. Jag ville köra min show inte gielens och samlade ihop ett gäng som hjälpte mig att rensa på podiet. Rockade loss där istället och fick ganska bra respons faktiskt...stod juh tyvärr bakom publiken men det var kul som fan folk vände sig om. Gillar inte Gielens hela "diva" pryl.

Efter detta slog det mig att jag förmodligen skulle vilja köra till GTR oxå....något som jag senare _inte_ kom att ångra för något i livet. Jag utnyttjade min VIP och gick upp o knackade på hos Pulser och GTR i deras loge. Steve sa att det var en riktigt sjysst snubbe han Gareth. Frågade vem som var vem och hälsade efter att dom öppnat. Frågade vad dom tyckte om festen och så. Dom gillade trycket och Pulser va nöjd som fan. Pratade sen med Gareth om mitt uppträdande som han frågade en del om och jag kollade med honom om han skulle lira någe CD som i så fall betydde att jag kunde hoppa på scenen. Han sa att han skulle lira 10 minuter cd i början och att det skulle vara coolt om jag kunde uppträda till hans inledning Kul som fan täntke jag, så stod jag där och frågade lite om deras produktioner och hur länge dom DJat och var. Assköna snubbar!

GTR
Oj oj oj. Dessa orden var det enda jag fick ur mig ett bra tag efter denna mannens otroligt jävla fucking massiva set. Helt obeskrivligt.
Vet inte var jag ska börja. Denna mannen har färtjänat en plats i mitt hjärta för all framtid.
Jag pratade med honom precis innan han skulle på och frågade vad som skulle komma som intro. "Well, its called Airbase, theme from a rock" som om jag inte visste vad det var för låt
Fett jamenvisst tänkte jag och inväntade. När väl låten gick igång var jag ute och drog en rejäl omgång poi på scenen med allt vad hette hopp och dans. Hade skitkul och kunde verkligen släppa loss. Tyvärr hade lysstavarna nästan slutat att verka (dom sög) och ljusteknikerna hade på något sätt missförstått meningen "INGET LJUST, HELT MÖRKT NÄR JAG KÖR" så jag fick 5 spotlights på mig vilket resulterade i att det inte vart nån effekt allt på ljustavarna. nåja, kul var det iaf. Jag sprang av scenen och ner på golvet för att dansa. Och som jag dansade!!!!
Nu fanns det plats för alla. Hälften hade dragit efter gielen och missade nu det fetaste av dom fetaste feta setten jag nånsin fetdansat till. Gareth mixade något otroligt bra och droppa bra låtar på bra låtar. Chakra - Love shines trough fick mig helt förstummad. Att jag nånsin skulle få höra den såhär har aldrig förefallit sig möjligt för mig. Jag och dioxys kollade på varandra när denna låten kom och var lika förstummade båda två...kunde det blir bättre? Garerh sträckte sig ut över skivspelarna och man såg verkligen hur glad han var...han var lika med i låten som vi och dansade fram till breaket av låten där han ställde sig, sträckte armarna mot himmelen och joinade hela publiken som högt sjöng med "and everything you do, your love, shines trough", lyckan var ett faktum och gareth såg så jävla glad ut. Folk hurrade åt honom och han fick inte en lung stund. Låt på låt som han droppade fick oss helt vilda. Givetvis fick vi höra hans egna produktioner. B.la Mistral och hans mix på Quadraphonics - I feel your love som verkligen är skitbra.... Mistral var sååååå jävla fet live trots sin lugna känsla. Gåshud efter gåshud, jag trodde inte att livet kunde bli bättre när jag stod och diggade till Aly & Fila - Eye of horus (Ronski speed mix). Det var sånt sjukt ös på oss som var kvar på golvet och inte minst på Gareth som shejka loss med oss så många gånger bakom skivspelarna. Klockan halv 6 var min enda tanke vad denna mannen ska kunna avsluta en sådan fet kväll med....vilken låt ska han ge oss för att få oss att för alltid minnas denna stund. Gareth visste, han hade sparat den till nästan slutet. Jag hör den komma, jag ser på Gareth att nu jävlar. Jag vänder mig till Dioxys som precis förstått vilken låt det är som kommer nu. Han är förstummad, vi får lust att bara falla på knä och skrika av lycka. Vizay står på min högra sida och har just uppfattat vad som händer. Han skriker och vi tar tag om varandras axlar och skriker mot Gareth, upp och ner hoppar vi när det otroligt fucking feta pianot ifrån Veracocha - Carte blance låter hela hallen fyllas av glädje. Låten vi alltid velat höra, låten vi alltid älskat, här va den. Och vi kände oss som fjortonåriga westlife-barn när vi stod och bara skrek rakt ut. Precis innan breaket, när gåshuden är på top, så har gareth sett våran extas och sätter handen på spelaren. Han låter oss hållas. Adrenalinet bara pumpar och väntar på att spruta ut i kroppen och bara låta oss släppa loss. Han höjer handen och publiken skriker, skriker, vi vill ha låten...ge oss breaket! Han låter hoss hållas en stund till och släpper sedan. 1 sekunds tystnad... sen brakar himmelen lös på golvet. Aldrig varit med om liknande. Vi hade dansat i 8 timmar och tog nu våra sista krafter för att göra denna kvällen så bra som det gick. Detta var för mig avslutningen. Gareth hade 2 låtar till att droppa och fick sedan även med tryck och skrik från publiken droppa en låt till Han tog micken och sa "Thank you all, you have been a wicked crowd" Rank1 - Airwave var låten som gick innan högtalarna blev tysta för hela kvällen. Vi va helt tokiga. Jag var först fram upp på scenen när han var klar och jag fann inte ord "That was by faaaar the most amazing set ive ever seen or heard live" sa jag och skakade hans hand. Han skrattade och var verkligen glad. Han fick signa min t-shirt och jag sa återigen tack för en sån fet kväll! Även stefan var framme och tackade honom. Det var helt obeskrivligt. GTR ÄGER!!!!

Efteråt mötte jag även pulser i trappan och lät honom signa min t-shirt oxå. En lite kul parantes var när jag skulle gå ut och hälsa gielen från Jake. Hade lovat Jake (från fokused) detta då han itne kunde komma och gled ut bakom lokalen till Gilen. Jag skulle skaka hans hand och då trodde han att jag vill ta pennan han hade. Han hade signat autografer med den och trodde nu att den var min, så jag tog den och stoppa den i fickan haha...

Lite allmänt om festen
Vilka feta lasrar!!!! Ascoola....gjorde skitcoola mönster och la även som stora "täcken" av ljus över publiken och verkligen lät oss dansa som i ett hav av laser. Riktigt fett!! Ljuset var på top.
Stort minus för att dom tog betalt för vatten och för att toaletterna var värsta festivalvagnarna som var ditrullade utanför...inget lyse och piss överallt.... jag hade en toppenfin toalett i VIPen men usch och fy för dom andra som inte kunde gå där. Jag sprang och fyllde min flaska med iskallt vatten hela tiden och bjöd alla på golvet som såg törstiga ut. 15 spänn för vatten var något som jag inte kunde acceptera att folk skulle behöva lägga ut. Antog mig då jobbet som waterboy
Stort pluss För käket som kom till VIPen 2 under Gielens set. typ 20 påsar käk från Burger King...bara att frossa. Satt på läktaren och käkade Whopper meal och tittade på folkmassan som dansade till gielen....skitsoft!

Kan egentligen inte komma på så mycket mer att säga just nu mer än att jag är helt mörbultad...fan vilken fest....alla fester jag går på kommer leva i skuggan av denna känns det som. Dom som klagade på åldersgränsen..heh...dumt...det här va så jävla fett trots åldern...alla var glada och trevliga...såg inga människor som "inte passade" där... det var nog fler töntar på Scandinavian tour i så fall...var skitmycket äldre folk på midway...helt underbar publik!!!!!

Tack alla som kom och det var skitkul att träffa alla TA:s oxå!!!! han inte prata så mycket med alla men soft att dansa ihop

TACK!!!!!

/over and out!

Last edited by mindshooter on Jun-01-2003 at 16:00

Old Post Jun-01-2003 15:42 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dj_hysterix
TFHS

Registered: Jul 2002

jävla fet party-report

Old Post Jun-01-2003 16:10  Europe
Click Here to See the Profile for dj_hysterix Click here to Send dj_hysterix a Private Message Add dj_hysterix to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ZeB
tranceaddict in training

Registered: May 2003

Jupp håller med, nu fattar jag hur fett det kan vara på en sån där event!

Old Post Jun-01-2003 16:29  Sweden
Click Here to See the Profile for ZeB Click here to Send ZeB a Private Message Add ZeB to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Eftersnack Midway
Post New Thread    Post A Reply

Pages (7): [1] 2 3 4 5 6 7 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackAmazing Trance From Thomas Michael's Yellow Cd Promo 2000 [2005] [3]

Click here to listen to the sample!Pause playbackOceanlab - On A Good Day (16 Bit Lolitas Remix) [2009]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 20:07.

Forum Rules: