Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > två nya låtar!
  Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Rikard
Supreme tranceaddict

Registered: Oct 2001
två nya låtar!

några jag hållt på med ett bra tag nu

http://hem.passagen.se/dioxys/prodd/clip1.mp3
http://hem.passagen.se/dioxys/prodd/clip1_64kbps.mp3 (för er med modem)
låtens titel: river wild
genre: melodisk trance

låt som ja, hörs väll på namnet? tycker ena synthen får en att påminna om en rinnande vatten, snabb å skön

http://hem.passagen.se/dioxys/prodd/clip2.mp3
http://hem.passagen.se/dioxys/prodd/clip2_64kbps.mp3 (för er med modem)
låtens titel: starfall
genre: även denna klassas väll som melodisk trance?

inte lika glatt som den förra, men antar att det är den bästa jag gjort hitills

kommentera gärna om vad ni tycker om det ni får höra! kan då om ni frågar efter det, ge hela låtarna! klippte ner dem såhär för att ni snabbt ska få en idé om hur dem låter

Last edited by Rikard on Jun-12-2003 at 17:32

Old Post Jun-12-2003 17:20 
Click Here to See the Profile for Rikard Click here to Send Rikard a Private Message Add Rikard to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Glorie
Goodbye for now

Registered: Apr 2002
Party Hat

Starfall... weeeeeeee vilken bra! ja diggar den som fan ricky
klart det bästa ja hört hittills (har iofs bara hört nåt annat klipp) mycket duktigt!!!!!!

river wild var också finfin.. men ja tyckte starfall var en bättre produktion av de ja hörde

du verka ha blivit väldigt mycke bättre på kort tid?

Tom Cloud - Told You So

Old Post Jun-12-2003 19:34  Sweden
Click Here to See the Profile for Glorie Click here to Send Glorie a Private Message Add Glorie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac

Registered: Mar 2002

den andra låter helt professionellt.. försätt med den!

den första påminner mig av nån bestående tune... har ingen aning vart jag hört den tidigare men det låter bekant.

Old Post Jun-12-2003 21:22  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dj_hysterix
TFHS

Registered: Jul 2002

den andra lät grym

Old Post Jun-12-2003 21:33  Europe
Click Here to See the Profile for dj_hysterix Click here to Send dj_hysterix a Private Message Add dj_hysterix to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

Registered: Dec 2001

wooooo basslinen i den andra e helt jävla underbar...för å inte tala om stringsen å pianot...

men jag ska som vanligt klaga...dålig eq om jag ska va ärlig...allt låter tjockt å mufflat...som om de ligger för mycke eq i mitten av skalan å för lite på dom höga och låga frekvenserna...träna mer på det

i övrigt, sjukt gjuten låt den andra....grymt bra ljud, behöver bara eq'as bättre

batteries not included.

- dave

Old Post Jun-13-2003 10:43  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Treo
Supreme tranceaddict

Registered: Aug 2002

Brukar normalt vara för lat för att kommentera låtar men Starfall måste jag säga att låter grymt lovande, jobba vidare med den!

art of trance - breathe (dawnseekers rmx) +fav

Old Post Jun-13-2003 11:38  Finland
Click Here to See the Profile for Treo Click here to Send Treo a Private Message Add Treo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Glorie
Goodbye for now

Registered: Apr 2002
Drunk

Alla lyssnar på Starfall! Den e klockren seriöst! Jag vill höra meraaah

Tom Cloud - Told You So

Old Post Jun-13-2003 12:13  Sweden
Click Here to See the Profile for Glorie Click here to Send Glorie a Private Message Add Glorie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Rikard
Supreme tranceaddict

Registered: Oct 2001

åh! tackar så hemskt mycket för kommentarerna!

får en att vilja jobba mer på projekten

uppdaterar er sen när man gjort mer progress
hehe, vizay.. gjorde det där med eqn för du klaga innan att jag inte hade nått mellanregister

men men ska se vad jag kan göra

Old Post Jun-13-2003 12:15 
Click Here to See the Profile for Rikard Click here to Send Rikard a Private Message Add Rikard to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
nils
château flight

Registered: Sep 2001

ok, allt jag kan säga till om är:
fixa länkarna till river wild! blir juh lite upphetsad när jag bara kan höra starfall

starfall: det är vad man kan kalla 1337 skillz. mkt härlig melodi, pianot lyfter och petar fram melodin på ett kraftigt sätt. melodin låter nästan lite... näh, ja vet inte, men det låter fy gäsicken bra ända klagomålen går ut på masteringen, och trummorna... låter lite för simpla, fast sen igen så hör man bara en liten bit av låten, vilket är ett gravt misstag! en sådan låt skall man ge ut i fullformat! (SNÄLLA! :crazy

mkt bra producerat! mkt bra!

edit: min ignorans och okontrollerande ilska fick riverwild länken att strula, men nu så återfinns lugnet i galaxen. (den funkar för mig nu )

river wild: uppbyggande melodi. mkt väl"planerad". allt låter så intakt och de olika ljuden täcker varandra så att det blir ett härligt varmt flyt. jag vet faktiskt inte vad jag ska säga... dunket tog mig med storm, helt "out of the blue" så hoppar ett härligt beat fram. får låten att liksom gunga som en liten båt

jo, ja vet.. du kanske borde ändra lite ljud... (hur dom låter, alltså). typ elpiano klinget som kommer vid 0:06? lite mer... synth? jag vet inte.. men melodin är att hålla fast vid iaf

nice work!

Last edited by nils on Jun-13-2003 at 22:03

Old Post Jun-13-2003 21:15  Sweden
Click Here to See the Profile for nils Click here to Send nils a Private Message Visit nils's homepage! Add nils to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

Registered: Dec 2001

dio: som sagt de e inga lätta saker å hålla på med EQ'ing å mastering i allmänhet, tar ett bra tag innan man kommer fram till vad man ska göra å vad som funkar bra...

ett tips e att du tar nån låt du gillar som e i bra kvalitet och som e i liknande stil som din...sen jämför du soundet på dom osv, works all the time

batteries not included.

- dave

Old Post Jun-13-2003 21:45  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

Tycker båda lät jäkligt bra !

Old Post Jun-14-2003 08:38  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > två nya låtar!
Post New Thread    Post A Reply

Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackMiss Thunderpussy - The Ride (Andy Jay Powell Mix) [2026] [2]

Click here to listen to the sample!Pause playbackI-Ching - The Forgotten Dream [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 22:35.

Forum Rules: