Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > VIDEO: Dance Valley #9
Pages (3): [1] 2 3 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Laszlo
The weekend has landed



Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA
VIDEO: Dance Valley #9

Äntligen, efter många om och men, har jag lyckats få klar min video från Dance Valley.

Först av allt: Jag skulle verkligen uppskatta om någon kunde bistå med en FTP eller HTTP-mirror. Jag gjorde även en posting om videon på Party-forumet, och eftersom jag bara har 2mbits uppkoppling kommer jag bara låta max 5 användare åt gången ladda ner - annars kommer det ta åratal för alla. Filmen är nämligen över 50 minuter lång, och ligger på 530 megg, vilket i sin tur betyder att serven kommer att gå på för fullt de närmaste veckorna.

Så, om någon kan bistå med extra bandbredd, om så bara för någon dag, så vore jag jätte tacksam. Skicka ett PM, eller bara en reply, så lägger jag till mirrorn här.

För det andra: Jag förutsätter att om ni laddar ner så kommer ni också med era synpunkter. Jag hindrar er heller inte ifrån att sprida videon vidare. Vi är ju här för att dela med oss.

Have fun:

Server: ftp.djlaszlo.com ( om du inte kommer in via ftp.djlaszlo.com testa IP: 212.37.110.209)
Login: dancevalley
Pass: spaarvounde

Mirror 1: (Kommer dock ligga nere under natten)
Server: 194.236.131.175
Port: 21
Login: dv
Pass: dance

Mirror 2 (10mbit):
http://m45.ryd.student.liu.se/~mint...w.djlaszlo.com/

Mirror 3 (10mbit):
Server: 213.114.13.184
Port: 8500
Login: dv
Pass: dancevalley

Format: VCD/MPEG
Längd: 51:44
Filstorlek: ca 527 megg

Och sist av allt, ingen hammering eller något sådant för då bannar jag dig utan att fråga.


___________________
Facebook
www.djlaszlo.com
blog.laszlo.se
www.laszlo.se

Last edited by Laszlo on Aug-14-2003 at 18:53

Old Post Aug-12-2003 13:26 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Treo
Supreme tranceaddict



Registered: Aug 2002
Location: Åland/Kalmar

Hmm, kan inte logga in.. är servern full eller beror det på något annat ?


___________________
-Treo-

art of trance - breathe (dawnseekers rmx) +fav

Old Post Aug-12-2003 19:19  Finland
Click Here to See the Profile for Treo Click here to Send Treo a Private Message Add Treo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed



Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA

Servern är full...det har den varit enda sedan jag postade tråden...Därför en mirror skulle vara bra - tills vidare får du helt enkelt bara fortsätta försöka


___________________
Facebook
www.djlaszlo.com
blog.laszlo.se
www.laszlo.se

Old Post Aug-12-2003 19:26 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Glorie
Goodbye for now



Registered: Apr 2002
Location: Stockholm SWE -> Ear candy: Empty State
Question

va menas me hammering?


___________________

Tom Cloud - Told You So

Old Post Aug-12-2003 19:36  Sweden
Click Here to See the Profile for Glorie Click here to Send Glorie a Private Message Add Glorie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
fede
(((d[-_-]b)))



Registered: Sep 2002
Location: Stockholm, Sweden

quote:
Originally posted by Glorie
va menas me hammering?


att man "retryar" att logga in i ftp hela tiden non stop tills man kommer in har jag för mig


___________________

Old Post Aug-12-2003 19:39 
Click Here to See the Profile for fede Click here to Send fede a Private Message Visit fede's homepage! Add fede to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed



Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA

Det stämmer. Jag kan leva med att någon har som connectiion retry på 2, 5 eller 10 minuter, men när vissa idioter försöker logga in 50 gånger inom loppet av en nanosekund blir jag frustrerad...


___________________
Facebook
www.djlaszlo.com
blog.laszlo.se
www.laszlo.se

Old Post Aug-12-2003 19:50 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
MiB
-= can you feel it ¿ =-



Registered: Jan 2002
Location: Sweden

länkarna du gjort till dom funka fin fint =) drar ner black nu i ca 1.10mb/sec =)))~


synd alla videokameror har så känslig mic.. tycker dom kan anpassa mikrofoner efter sensation hahaha..

men mc fånar o gapa hela tiden.. att dom orkar =)

bra bild annars =) ljudet e ju förståerligt inne på sensation att det blir skräp.. som sagt med mickarna =) men kul o se lite från dancevalley "behind the scenes"...

nice 1...

skapligt bra set tiesto körde =)


___________________
'M u s i c I s T h e A n s w e r'

Last edited by MiB on Aug-13-2003 at 02:55

Old Post Aug-13-2003 02:32  Sweden
Click Here to See the Profile for MiB Click here to Send MiB a Private Message Add MiB to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Rikard
Supreme tranceaddict



Registered: Oct 2001
Location: Sweden

imponerad! mkt bra film! har ännu inte tankat sensation filmen än dock

undrar lite med vad du filmat och hur du fått in filmen i datorn ?

blir inte på samma sätt som när jag försöker få in filmen riktigt.. lite undrande bara.. mkt bra ljudupptagning! hade du något skydd för mikrofonen kanske?

Old Post Aug-13-2003 22:12 
Click Here to See the Profile for Rikard Click here to Send Rikard a Private Message Add Rikard to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
robstar
Excited



Registered: Nov 2001
Location: Stockholm
Thumbs up

Grymt!!
Tack så jätte mycket!

Postar synpunkter å sånt efter ja sätt den!

Old Post Aug-13-2003 22:36  Sweden
Click Here to See the Profile for robstar Click here to Send robstar a Private Message Add robstar to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed



Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA

quote:
Originally posted by Dioxys
imponerad! mkt bra film! har ännu inte tankat sensation filmen än dock

undrar lite med vad du filmat och hur du fått in filmen i datorn ?

blir inte på samma sätt som när jag försöker få in filmen riktigt.. lite undrande bara.. mkt bra ljudupptagning! hade du något skydd för mikrofonen kanske?


Kör med en Panasonic NV-GS3...Filmen överför jag till datorn via FireWire...Någon extern mick använder jag inte, och heller inget skydd. Måste säga att jag också blev mycket överraskad över att kameran lyckas med att ta upp ett så pass klart ljud i sådana höga ljudnivåer. På Sensation var det ännu värre, speciellt när man stod längst framme vid "scenen", eller vad man ska kalla det, men det klarade kameran också galant.


___________________
Facebook
www.djlaszlo.com
blog.laszlo.se
www.laszlo.se

Old Post Aug-14-2003 01:07 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AnD
Supreme tranceaddict



Registered: Oct 2001
Location: Stockholm, Sweden

Verkar vara jävligt svårt att komma åt filmen nu osv. Men tack ändå .


___________________

Help me identify these tunes, please:
ID1 and ID2

Old Post Aug-14-2003 11:07  Sweden
Click Here to See the Profile for AnD Click here to Send AnD a Private Message Add AnD to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Rikard
Supreme tranceaddict



Registered: Oct 2001
Location: Sweden

quote:
Originally posted by DJ_Laszlo
Kör med en Panasonic NV-GS3...Filmen överför jag till datorn via FireWire...Någon extern mick använder jag inte, och heller inget skydd. Måste säga att jag också blev mycket överraskad över att kameran lyckas med att ta upp ett så pass klart ljud i sådana höga ljudnivåer. På Sensation var det ännu värre, speciellt när man stod längst framme vid "scenen", eller vad man ska kalla det, men det klarade kameran också galant.


jojo, att du överför filmen med firewire förstod jag men vilket program kör du capture i? blir nämligen en väldigt dålig bild när jag försöker i premiere.. blir som horisontella sträck av folk när dem rör sig :/

Old Post Aug-14-2003 11:32 
Click Here to See the Profile for Rikard Click here to Send Rikard a Private Message Add Rikard to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > VIDEO: Dance Valley #9
Post New Thread    Post A Reply

Pages (3): [1] 2 3 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playback...........2002 Id [2005] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackSirrow - "Der Bohrer" [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 19:48.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!